چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/11 07:22
سهام عدالت| سهام عدالت امروز| سود سهام عدالت
کد خبر: 10236

سهام عدالتی ها حسابشان را چک کنند | زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

وزیر اقتصاد و دارایی از واریز سود سهام عدالت خبر داده است. اما مبلغ سود سهام عدالت چقدر است و این سود به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

آنگونه که امروز احسان خاندوزی خبر داد در جلسه امروز شورای عالی بورس تصویب شده که ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

به گفته وزیر اقتصاد مبلغ این سود برای هر برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومان است و همه دارندگان سهام عدالت مشمول این سود می‌شوند.

۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت افرادی است که برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند و احتمالا مبلغ این سود برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو برابر این رقم است.

با این حساب یک خانوار چهار نفره تا پایان آذرماه دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کند و آنگونه که وزیر اقتصاد وعده داده است این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می‌شود.

سهام عدالت

سهام عدالت جاماندگان چه شد؟

در کنار ۴۹ میلیون نفری که مشمول سود سهام عدالت هستند، ماجرای تخصیص این سهام به جاماندگان همچنان مطرح است. بحثی که حداقل دو تا سه سال است که مدام از طریق منابع خبری مختلف مطرح می‌شود اما تاکنون به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.

در آخرین اظهارنظر، وزیر اقتصاد از شناسایی جاماندگان سهام عدالت خبر داد. به گفته خاندوزی اولویت پرداخت سهام عدالت با افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است. قرار است این افراد، هر کدام سهام عدالتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند.

به گفته خاندوزی، جاماندگان مشخص شده‌اند و اجرای این مساله منتظر تاییدیه مجلس است. اما پیش از این رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که منابع لازم برای پرداخت سهام عدالت وجود ندارد..

آخرین مهلت نام سهام عدالت جاماندگان اعلام شد

سهام عدالت از زمانی که وارد عرصه اقتصادی کشور شد تا هم اکنون اخبار مختلفی را پیرامون خود دیده است.

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در ماه‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است به موضوع واگذاری سهام به جاماندگان مرتبط می شود.

جاماندگان سهام عدالت که در سال‌های دهه ۸۰ نتوانستند سهام خود را دریافت کنند، این روزها منتظر تصمیم دولت برای واگذاری سهام هستند.

از دیگر سو، افرادی که در سال ۹۹، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، هنوز تکلیف سهام خود را نمی دانند. ۳۰ شرکت سرمایه‌ گذاری مرتبط با سهام عدالت در استان‌ها تشکیل شده و از این تعداد ۲۶ شرکت سرمایه ‌گذاری استانی در سال ۹۹ در بازار دوم بورس پذیرش شده و نماد آنها درج شد. گرچه هم اکنون همه نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت به دلیل تعیین تکلیف نشدن مجامع این شرکت ‌ها و هیأت مدیره آنها متوقف هستند و معامله نمی شوند.

سهام عدالت

واریز سود ۲ میلیونی سهام عدالت

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه پیش بینی می ‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، اظهار داشت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت تاکید کرد: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

 محرز شدن تخلف در ۷ شرکت استانی

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس ادامه داد: در هفت شرکت سرمایه ‌گذاری استانی کمیته تخلفات سازمان بورس به دلیل احراز تخلف اقدام به سلب صلاحیت هیأت مدیره این شرکت‌ها کرده و همچنین به خاطر عدم اجرای آیین‌نامه سهام عدالت امکان بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه کدال وجود ندارد و بنابراین هر شرکتی نتواند اطلاعات خود را در کدال اعلام کند، نماد آن تعلیق می‌شود.

حدادی تصریح کرد: صورت‌های مالی شرکت‌های استانی باید طبق استاندارد حسابداری انجام شود. در زمان بازگشایی نمادهای سهام عدالت استانی عمدتاً زیر NAV یا ارزش ذاتی سهام در بازار معامله می‌شد و یکی از دلایل آن نبود بازارگردان حرفه‌ای در این نمادها بوده است. در حالی که شورای عالی بورس قبلاً مصوب کرده بود که صندوق توسعه بازار نقش بازارگردان برای سهام عدالت داشته باشد.

 ساماندهی شرکت های استانی سهام عدالت

هادی قوامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، ساماندهی و ارتقای سطح فعالیت شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را از مهم‌ترین برنامه‌های مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

وی ادامه داد: حفظ و ترویج فرهنگ تعاون جهت پیشبرد امور در سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی بسیار سودمند است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lam63