چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 09:41
علی دایی
کد خبر: 10568

علی دایی دعوت به جام جهانی قطر را رد کرد | علی دایی به همه شوک وارد کرد

علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان برای افتتاحیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ادامه حمایت از اعتراضات مردمی و شرایط بد جامعه به این کشور نخواهد رفت.

علی دایی در چهاردهمین روز از بهمن ماه ۱۳۴۸ در محله جیرال اردبیل به دنیا آمد او فرزند سوم خانواده می‌باشد که چهار برادر دیگر بنام‌های عبدالله، محمد، حسن و حسین نیز دارد.

علی دایی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود دلیل این تصمیمش را اینگونه توضیح داد:

با درود به هموطنان عزیز و بزرگوارم.

در این روزها که حال دل اکثر ما خوب نیست به دعوت رسمی فیفا و فدراسیون فوتبال قطر برای حضور در جام جهانی به همراه همسر و دخترانم جواب منفی دادم، که کنار شما در میهنم باشم و همدردی خود را با تمام خانواده هایی که عزیزان خود را در این روز ها از دست داده اند اعلام کنم. به امید روزهای روشن برای ایران و ایرانی.

علی دایی دعوت به جام جهانی قطر را برای حمایت از مردم رد کرد + عکس

تنها خواهر علی دایی در ۱۵ امین روز زندگی اش به دلیل بیماری درگذشت، علی دایی از کودکی به نام شهریار شهرت داشته که در حال حاضر نیز شهریار فوتبال ایران لقب دارد، او که فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرده پس از قبولی در دانشگاه به تهران آمد و در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد و همزمان به تیم تاکسیرانی تهران پیوست و پس از چهار سال با تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و استعداد او در فوتبال کشف شد و به تیم ملی دعوت شد، علی دایی در نهایت سال ۱۳۸۷ در ۳۹ سالگی برای همیشه بازی فوتبال را در سطح حرفه‌ای کنار گذاشت و به مربیگری روی آورد.
 
علی دایی دعوت به جام جهانی قطر را برای حمایت از مردم رد کرد + عکسعلی دایی دعوت به جام جهانی قطر را برای حمایت از مردم رد کرد + عکسعلی دایی دعوت به جام جهانی قطر را برای حمایت از مردم رد کرد + عکس

مدرک تحصیلی علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد، اما فوتبال مانع از پذیرش او در گزینش ورود به دانشگاه شد، به همین دلیل همان دوره به دادن آزمون روی آورد که در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و دو ترم نیز به دانشگاه رفت، اما در سال ۱۳۶۷ با قبولی در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف تغییر رشته داد و لیسانس خود را در بهمن‌ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. علی دایی تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد ادامه داده است.
 
علی دایی دعوت به جام جهانی قطر را برای حمایت از مردم رد کرد + عکس

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wyxx2