دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/08 13:26
بازی ایران و آمریکا
کد خبر: 11037

دختر رئیس جمهور تماشاچی ویژه بازی ایران و آمریکا خواهد بود؟ | تصویر دختر رئیس جمهور در ورزشگاه

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به همراه همسرش جرد کوشنر و سه فرزندشان برای تشویق تیم فوتبال آمریکا به قطر رفتند.

بازی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز در روز سه‌شنبه هشتم آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه پیگیری می‌شود که این دیدار به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. بازی ایران و آمریکا به عنوان آخرین بازی ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین نتیجه بازی ایران و آمریکا به واسطه روابط سیاسی دو کشور برای تیم ملی کشورمان مهم است. تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر آمریکا به دور دوم بازی‌ها صعود می‌کند اما نباید جز به برد در بازی ایران و آمریکا فکر کرد. تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس شکست خورد و آمریکا برابر این تیم به نتیجه مساوی دست پیدا کرد. تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ولز با دو گل به پیروزی رسید و آمریکا در مقابل ولز به تساوی یک بر یک رسید.

دختر رئیس جمهور تماشاچی ویژه بازی ایران و آمریکا خواهد بود؟

 

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به همراه همسرش جرد کوشنر و سه فرزندشان برای تشویق تیم فوتبال آمریکا به قطر رفتند.

بازی ایران و آمریکا

ایوانکا ترامپ در حساب اینستاگرام خود این سفر را «مملو از لحظات خاطره‌انگیز خانوادگی» توصیف کرد.

اگرچه اعلام نشده است که خانواده ایوانکا برای دیدن مسابقه فوتبال میان تیم‌های جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده به ورزشگاه خواهد رفت یا خیر اما به نظر می‌رسد که این خانواده از تماشاگران این مسابقه باشند.

پیش از این تیم‌های ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در روز ۳۱ خرداد ۱۳۷۷ و در ورزشگاه ژرلان شهر لئون مقابل هم قرار گرفتند که با پیروزی دو بر یک ایران همراه بود، همچنین این پیروزی نخستین پیروزی ایران در مسابقات جام جهانی است. برای تیم ملی حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گل زدند.

استیلی بعد از به ثمر رساندن گلش از شدت خوشحالی گریه کرد و این گل بعدها گل قرن نامیده شد. این بازی به دلیل روابط ویژه ایران و آمریکا از نظر سیاسی بسیار حساس شد و حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سیاسی‌ترین بازی جام جهانی نام گرفت.

این بازی با القاب دیگری همچون بازی قرن و مادر تمام بازی‌ها نیز معرفی شد. سازمان مجاهدین خلق تعداد زیادی از بلیت‌های این بازی را خرید و هوادارانش را با بنرها و عکس‌های سیاسی و غیر فوتبالی وارد ورزشگاه کرد که این امر هم بر حساسیت بیش از پیش این بازی افزود.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

اما بعد از ۲۴ سال ورزشگاه «ثمامه» میزبان دیدار تاریخی ایران و آمریکا است. این ورزشگاه با الهام از کلاه‌های سنتی عربی با نام «عرقچین» که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود.

طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.

استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

بازی ایران و آمریکا

ساعت بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سه‌شنبه ۸ آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار می‌گیرند.

چند ساعت تا دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز ایران - آمریکا و انگلیس - ولز که به صورت همزمان برگزار خواهد شد، باقی مانده است.

این دو بازی در حالی برگزار خواهد شد که همه تیم‌ها از شانس صعود به مرحله بعدی برخوردارند و حتی ایران، ولز و آمریکا در حالات خاص می‌توانند به عنوان سرگروه در مرحله حذفی حاضر باشند.

انگلیس با ۴ امتیاز، ایران با ۳ امتیاز، آمریکا با ۲ امتیاز و ولز با یک امتیاز پای به دور بعدی خواهند گذاشت. اما هر کدام از آنها چه میزان شانس برای صعود دارند؟

برای محاسبه احتمال صعود، ۱۳ حالت ممکن بررسی شده است. البته می‌توان حالات بیشتری را هم بررسی کرد اما این ۱۳ حالت، نتایج ممکن در فوتبال را مورد واکاوی قرار داده و به عنوان مثال از احتمال تساوی ۶-۶ انگلیس و ولز به عنوان یک پیشامد مستقل صرف‌نظر کرده تا نتایج قابل اعتمادتری را به دست بدهد. بنابراین ۱۲ حالت در جدول شانس صعود آورده شده است.

بازی ایران و آمریکا

شانس صعود انگلیس: ۷۶.۹٪ احتمال صعود، ۴۶.۱٪ احتمال صدرنشینی): پیش فرض حذف انگلیس روی یک احتمال نامعتبر استوار می‌شود که چیزی نیست جز شکست این تیم مقابل ولز. سه پیشامد زیر منجر به حذف سه شیرها خواهد شد:

۱) شکست بیشتر از سه گله انگلیس مقابل ولز و برد ایران

۲) شکست بیشتر از سه گله انگلیس و مساوی ایران

۳) باخت بیشتر از سه گله انگلیس به ولز و پیروزی آمریکا

شانس صعود ایران: (۵۳.۸٪ احتمال صعود، ۲۳.۰۷٪ احتمال صدرنشینی)

ایران تنها در صورت برد یا مساوی صعود می‌کند. از مجموع هشت احتمال موجود در این صورت، پیشامد مساوی ایران و باخت کمتر از سه گله انگلیس است که حکم به حذف تیم‌ملی می‌دهد چرا که در این صورت ولز تفاضل گل بهتری خواهد داشت.

شانس صعود آمریکا (۳۸.۴٪ احتمال صعود، ۳۰.۷٪ احتمال صدرنشینی):

آمریکا فقط باید ببرد تا صعود کند و در صورت برد هیچ احتمالی برای حذف این تیم ممکن نیست. اما در عین حال، یاران پولیشیچ بدون برد به هیچ وجه صعود نخواهند کرد. به نوعی می‌توان گفت سرنوشت تیم فوتبال ایالات متحده برای صعود به مرحله بعدی در دست خودش است.

شانس صعود ولز (۳۰.۷٪ احتمال صعود، ۷.۶٪ احتمال صدرنشینی)

ولز تنها در سه صورت صعود می‌کند و جالب است بدانید که تنها در حالتی صدرنشین می‌شود که بردی بهتر از ۳-۰ مقابل انگلیس داشته باشد و ایران هم برابر آمریکا به نتیجه تساوی برسد که در این صورت آمریکا و انگلیس حذف می‌شوند.

اما شاید بررسی جالب‌تر، بررسی حالت صعود دو به دو تیم‌های حاضر در این گروه باشد:

ایران و انگلیس (۵ از ۱۳ حالت، ۳۸.۴٪)

بیشترین احتمال ممکن، صعود همزمان ایران و انگلیس است که در پنج حالت، این اتفاق رخ می‌دهد. اگر ایران آمریکا را شکست دهد و انگلیس باخت فجیع به ولز نداشته باشد، این دو تیم راهی مرحله بعدی می‌شوند. همچنین اگر ایران بازی خود را مساوی کند و انگلیس برابر ولز شکست نخورد، بازهم این دو تیم به مرحله بعدی خواهند رفت.

انگلیس و آمریکا (۴ حالت، ۳۰.۷٪)

دومین احتمال ممکن، صعود انگلیس به همراه آمریکاست. اگر آمریکا بتواند دیدار خود با ایران را پیروز شود و انگلیس باختی بهتر از ۴-۰ برابر ولز داشته باشد، این حالت رخ می‌دهد.

ایران و ولز (۲ حالت، ۱۵.۳٪)

ایران و ولز تنها در دو حالت بسیار بعید، به صورت همزمان صعود می‌کنند. پیش فرض این دو احتمال، عدم شکست ایران و پیروزی پرگل یاران گرت بیل مقابل انگلیس است: ۱) برد ایران، برد ولز با تفاضل بهتر از سه و ۲) مساوی ایران و برد ولز با تفاضل بهتر از سه

انگلیس و ولز (یک حالت، ۷.۶٪)

این حالت بر پایه شکست انگلیس بنا می‌شود. اگر دیدار ایران و آمریکا مساوی شود و انگلیس با تفاضل یک تا سه گل به ولز ببازد، این دو تیم به مرحله بعدی می‌روند.

آمریکا و ولز (یک حالت، ۷.۶٪)

حذف ایران و انگلیس آخرین احتمال ممکن برای گروه دوم جام جهانی است. اگر آمریکا بازی خود را پیروز شود و ولز هم برد ۴-۰ برابر انگلیس داشته باشد، این دو تیم در کمال ناباوری به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

آمریکا و ایران (صفر حالت، صفر درصد)

در هیچ حالتی ایران و آمریکا هر دو به مرحله بعدی صعود نخواهند کرد و حداقل یک تیم در پایان بازی برای حذف، ناراحت و مغموم خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mdmw4