پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/08 10:00
تعطیلی مدارس|مدارس استان البرز|تعطیلی به دلیل آلودگی هوا
کد خبر: 11026

آلودگی هوا مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان البرز را تعطیل کرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به آلودگی هوای استان، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها فردا چهارشنبه ۹ آذر ماه تعطیل بوده و کلاس های درس مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری و در بستر آموزشی شاد برگزار می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به آلودگی هوای استان البرز، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های استان البرز روز چهارشنبه ۹ آذر تعطیل بوده و کلاس‌های درس مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری و در بستر آموزشی شاد برگزار می شود.

آلودگی هوا

احمد افضلی در جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان اظهار کرد: در پی افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوای استان مقرر شد چهارشنبه ۹ آذر مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها تعطیل شده و کلاس‌های  درس مقطع ابتدایی نیز به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی تاکید کرد: تعطیلی کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی و معادن شن و ماسه، عدم تردد وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی و موافقت مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی کارکنان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 همچنین از انجام کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، جلوگیری خواهد شد.وی گفت: در این مدت پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها مستقر خواهند شد.

افضلی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان در این شرایط موافقت کنند، افزود: هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات این جلسه بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27j762