پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 03:16
حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری
کد خبر: 11131

واریزی مهم پاییزی در حساب بازنشستگان | سورپرایز مهم درباره حقوق بازنشستگان در راه است

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ استان طی چند روز آینده خبر داد.

وضعیت افزایش ۱۵ درصدی  حقوق بازنشستگان  بهداشت و درمان مشخص شده است. حقوق بازنشستگان  دارای فاکتورهایی است و از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است‌پیرو وعده قبلی، دولت لایحه متناسب‌سازی  حقوق بازنشستگان  کشوری و لشکری و کارمندان را با قید دو فوریت، به مجلس ارسال کرد . حقوق بازنشستگان  تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد. اخبار جدید درباره  حقوق بازنشستگان  را در ادامه می خوانید.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ استان طی چند روز آینده خبر داد.

زهرا حسینی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های مشمول بودجه هزینه‌ای استانی با رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تامین اعتبار و از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ شده است.

او افزود: لیست بازنشستگان که قریب به صد نفر بوده‌اند برای پرداخت کامل به خزانه استان ارسال شده است تا چند روز آینده از طریق خزانه کل کشور به حساب ذینفعان واریز شود.

سال آینده به حقوق بازنشستگان چقدر اضافه می شود؟

بازنشستگان بهداشت و درمان همچنان در انتظار افزایش پانزده درصدی حقوق‌ها هستند.

وضعیت افزایش حقوق ۱۵ درصدی بازنشستگان بهداشت و درمان مشخص شده است.

بازنشستگان بهداشت و درمان همچنان در انتظار افزایش پانزده درصدی حقوق‌ها هستند، قانونی که از سال گذشته بر زمین مانده است؛ براساس تصویب دولت قرار بود از تیرماه سال قبل پانزده درصد به مستمری این بازنشستگان افزوده شود اما هنوز تامین اعتبار صورت نگرفته است.

این بازنشستگان می‌گویند: از سال قبل مدام وعده و وعید شنیدیم بدون اینکه هیچ اتفاقی بیفتد. ششم آذر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار حل مشکل و اجرای احکام  ۱۵ درصد بازنشستگان بهداشت و درمان توسط صندوق بازنشستگی کشوری شد. در این نامه آمده است که باید اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد.

بازنشستگان انتظار دارند در آذر این اتفاق بیفتد و بتوانند مابه‌التفاوت ماه‌های قبل را نیز دریافت کنند./دنیای معدن

جزئیات تازه از میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402

نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته است: دولت به دنبال افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده است. با وضعیت فعلی جامعه و با توجه به تورم موافق افزایش ۲۰ درصد حقوق‌ها نیستیم. افزایش حقوق‌ها برای سال آینده باید بیش از ۲۰ درصد باشد. در حال رایزنی با دولت هستیم که با توجه به تورم حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی مظلوم واقع شده است. کالاها بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شود جوابگوی تورمی که در جامعه وجود دارد، نیست. وی درباره اینکه به چه میزان حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ باید افزایش پیدا کند، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان باید حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به تفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

سیدمسعود میرکاظمی درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

میرکاظمی به کار مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: اما نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

میرکاظمی اظهار امیدواری کرد که مجلس مراعات لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می شود، دارای نظم و یکپارچگی است و نباید دچار بخشی نگری و سلیقه های سیاسی و بخشی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dqwq2