پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 15:02
ابوالفضل پور عرب
کد خبر: 11154

فوری | ابوالفضل پورعرب فوت کرد؟ | شایعه فوت ابوالفضل پور عرب

ابوالفضل پورعرب با وجود گذشت بیش از دو هفته، هم‌چنان برای مداوا در بیمارستان بستری بود و امروز فوت کرد.

ابوالفضل پورعرب متولد دوم تیر ماه سال 1340 در تهران و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر میباشد. ابوالفضل پورعرب تا کنون سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند می باشد. از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی جدا شده و از او داری یک فرزند دختر است.ابوالفضل پورعرب هر چند نخستین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شد اما ورود او به سینما را باید از 1369 و بازی در فیلم عروس برشمرد ابوالفضل پورعربتآتر را از سال 1359 آغاز کرد.وی بدلیل سرطان 30 دی ماه 1389 در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت درمان قرار گرفت.

 

به نقل از فارس، علی تقی‌پور تهیه‌کننده این مستند گفت: متاسفانه با توجه به نتیجه آزمایش‌ها شرایط برای جراحی پای آقای پورعرب میسر نیست و احتمالا هفته آینده انجام خواهد شد.

در ساعت گذشته خبرهایی مبنی بر درگذشت ابوالفضل پورعرب منتشر شده بود که وی در تماس با خبرنگاران این موضوع را تکذیب کرد.

ابوالفضل پور عرب

حال ابوالفضل پورعرب وخیم شد

ابوالفضل پورعرب ۲۹ آبان در گفت‌وگویی از مشکل به وجود آمده سر فیلمبرداری فیلمی به کارگردانی خودش صحبت کرد و گفت که از چند روز پیش‌تر برای رفع عفونت در بیمارستان بستری شده است.

او در آن زمان مشغول ساخت یک مستند داستانی به نام «سگ» بود که پایش به دلیل حادثه‌ای زخمی و درگیر عفونت شد.

حالا پس از حدود دو هفته، علی تقی‌پور -تهیه‌کننده این مستند- درباره روند درمان پورعرب به ایسنا می‌گوید: دو روز قبل آقای پورعرب از بیمارستان مرخص شد تا درمان در منزل دنبال شود اما متاسفانه چند ساعت بعد حالشان بد شد و دوباره با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. فعلا شورای پزشکی در حال بررسی است تا درمان را ادامه دهند.

وی پیشتر هم گفته بود که احتمال جراحی بر روی پای پورعرب وجود دارد اما با توجه به نتیجه آزمایش‌ها شرایط برای جراحی این هفته میسر نیست و احتمالا هفته آینده انجام خواهد شد.

ابوالفضل پورعرب بازیگر ۶۱ ساله سینما بیش از چهار دهه است که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و فیلمهای ماندگاری همچون عروس، نرگس،‌ چهره، دستهای آلوده ، غریبانه و مردی شبیه باران را در کارنامه خود دارد.

او در فیلم توقیفی "کاناپه " به کارگردانی کیانوش عیاری نیز بازی کرده است.

ابوالفضل پور عرب

زندگی‌نامه ابوالفضل پور عرب

وی سومین فرزند خانواده در محله شاه عبدالعظیم در خانواده‌ای فرهنگی دیده به جهان گشود. او با فیلم سلطان قلبها به سینما علاقه‌مند گشت اما با مخالفت پدرش مواجه شد. در دبیرستان تئاتر کار می‌کرد و به واسطهٔ همین با محمود استادمحمد آشنا شد و از طریق او به گروه کارگردانی یک نمایش معرفی شد و سال ۵۹ اولین کار حرفه‌ای خود را به نام «مأموریت حساس» در سالن چهارسوی تئاترشهر بازی کرد. در سال ۶۰ کارمند تلویزیون شد و تا سال ۶۴ در صداوسیما دستیار کارگردان بود. وی همچنین در نمایش «حاکم» یک شبه ایفای نقش کرد. عباس پورعرب، برادر وی، در ۱۶ آذر ۱۳۹۶ بر اثر تصادف درگذشت.

وی همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است. او تاکنون سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند می‌باشد (رعنا، پوریا و رائیکا). او از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی (بازیگر) جدا شده و از او دارای یک فرزند دختر (رائیکا پورعرب) است. همچنین وی به تازگی صاحب نخستین نوه خود دماوند فراهانی‌پور پسر رعنا شده‌است. پورعرب با عروس روی پرده درخشید و فیلم‌های خوب بعدی‌اش یکی بعد از دیگری روی پرده می‌رفت. نخستین کار حرفه‌ای پورعرب در سینما دستیار کارگردانی فیلم دزد و نویسنده در سال ۱۳۶۴ است. اما در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «عروس» به شکل حرفه‌ای وارد سینما شد و به عنوان چهره اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی بازی کرد.

ابوالفضل پورعرب به دلیل تومور خوش‌خیم ۳۰ دی ماه ۱۳۸۹ در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت درمان قرار گرفت و پس مدت‌ها خانه‌نشینی در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در برابر دوربین رسانه‌ها قرار گرفت. در روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران از ابوالفضل پورعرب در منزل پدری وی واقع در جنوب تهران به صورت سرزده عیادت کرد. او در یکی از برنامه‌های دورهمی اعلام کرد که تومور وی پس از ۳ تا عمل جراحی بهبود یافته‌است.

منبع: 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bop82