دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/12 05:23
کارلوس کی روش
کد خبر: 11171

کی روش از تیم ملی خداحافظی می کند؟ | پاسخ جنجالی سردار آزمون درباره کارلوس کی روش

سردار آزمون : کارلوس کی‌روش می‌ ماند و خودم هماهنگی‌ های لازم را انجام می‌ دهم!

کارلوس کی روش در نامپولا، موزامبیک پرتغال مربی فوتبال اهل پرتغال و سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال کلمبیا است.کی روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌است و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرد.کی روش همچنین توانست با تیم ملی آفریقای جنوبی به جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و با تیم ملی ایران به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ راه یابد.کارلوس کی روش یکی از معدود مربیان محبوب تیم ملی ایران است که به خاطر عدم موفقیت در مسابقات فوتبالی کنارگذاشته نشد.کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی پس از حذف از جام جهانی همراه با بازیکنان به ایران بازگشت و امروز نیز همراه با برخی دستیاران خود از کاخ سعدآباد بازدید کرد.

 

 

یکی از دلایل علاقمندی فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش نظر مثبت وزارت ورزش و جوانان است که این موجب می شود تا وزارت ورزش در تامین هزینه‌های تیم ملی به فدراسیون فوتبال کمک کند. فدراسیون فوتبال چند سالی است به دلیل تحریم آمریکا نتوانسته مطالبات خود را از فیفا وصول کند و در چنین شرایطی کمک‌های دولتی به فدراسیون فوتبال و تیم ملی حیاتی است.

 

نکته مهم دیگری که فدراسیون فوتبال را ترغیب کرده که قرارداد کارلوس کی‌روش را تمدید کند مبلغ قرارداد این مربی است. این مربی پیش از جام جهانی حاضر شده مبلغ قرارداد خود را با ماهی ۵۰ هزار دلار با فدراسیون فوتبال امضاء کند و از آنجایی که الان که تیم ملی به جام جهانی صعود نکرده این قرارداد افزایش پیدا نخواهد کرد. فدراسیون فوتبال اگر بخواهد این بار هم قرارداد کارلوس کی‌روش را تمدید کند با ماهی ۵۰ هزار دلار سالی ۶۰۰ هزار دلار خواهد شد که این یک قرارداد ایده آل برای فدراسیون فوتبال به منظور جذب مربی خارجی است.

 

قرار است در روزهای آتی فدراسیون فوتبال با برگزاری نشست اعضای هیات رییسه تصمیم نهایی را در مورد کارلوس کی‌روش بگیرد.

 

 کی روش به شدت به تمیزی ماشینش اهمیت می دهد به طوری که خودرویش همیشه باید تمیز باشد. او به مسائل فنی هم دقت دارد. یک بار که برای سفری به خارج از تهران رفته بود و متوجه نقص فنی ماشین شده بود به شدت عصبانی شده بود. 
تجارت الماس کی روش
 مدتی پس از حضور کی روش در ایران یک سایت آفریقایی مدعی شد او در کار تجارت الماس حضور فعالی دارد و حتی یک معدن الماس هم دارد.
خبری که کی روش آن را تکذیب کرد و گفت:«اگر معدن الماس داشتم، دیوانه بودم در دمای 42 درجه کار کنم، دیوانه بودم بایستیم و مواظب باشم ساق بازیکنانم آسیب  نببیند؟»
پدر استعدادیابی در پرتغال
 به جرات می توان گفت او یکی از 10 نفری است که در دنیا استعدادهای ناب را کشف می کند. خیلی ها در پرتغال او را پدر استعدادیابی این کشور می دانند. نونوگومز، لوئیز فیگو، کریستیانو رونالدو، نانی و. . . را کی روش به دنیای فوتبال حرفه ای معرفی کرده است. 

کی روش

 

اوقات فراغت کی روش
 کی روش سعی می کند از لحظات بیکاری اش در ایران بهترین استفاده را ببرد. اگر همسرش در ایران باشد همراه او به جاهای دیدنی یا موزه ها می رود و در روزهای تنهایی تیراندازی می کند، فیلم می بیند، کتاب می خواند و البته استخر و سونا که در برنامه روزانه او قرار دارد. 
غذاها و خوراکی های مورد علاقه
 او جوجه کباب را خیلی دوست دارد اما شیرینی ها و میوه ها برایش جذاب تر هستند. عاشق هندوانه های ایران است. می گوید هندوانه های شیرین ایران، هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی شوند. 
منظم در کارهایش
 مهم ترین خصیصه کی روش، نظم وی است. او در کارهایش به این فاکتور اهمیت خاصی می دهد. گفته می شود وی برنامه ریزی روزانه اش را از چند روز قبل انجام می دهد و اگر حوادث غیرمترقبه ای رخ ندهد تمامی آنها را انجام می دهد. حتی کی روش در نظافت اتاقش نیز حساس است و گفته می شود کمتر پیش می آید به سوییت محل اقامت وی بروید و خانه اش را تمیز نبینید. 
رقم قرارداد و مالیات زیاد کی روش 
 کی روش بر اساس اخبار رسیده سالانه 1400 یورو دستمزد دریافت می کند. او به واسطه این دستمزدش مالیات زیادی هم باید بپردازد که البته بر عهده فدراسیون فوتبال ایران است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور چندی پیش درباره بدهی مالیاتی کی روش گفت:کی روش باید برای دستمزد خود مالیات پرداخت کند و امیدواریم قبل از پرداخت مالیات او، فدراسیون با کی روش خداحافظی نکند.
فدراسیون اگر تعهد کرده، باید قبل از پرداخت مالیات با او خداحافظی نکند. البته این مربی هنوز در حال انجام فعالیت است اما قرارداد چهار ساله او به سر آمده و سالی 11 میلیارد تومان درآمد اوست. 

 

دوستان در ایران
 کارلوس در ایران رفت و آمد زیادی با مربیان ندارد اما جدا از مارکار آقاجانیان که دستیار ایرانی او در تیم ملی است ارتباط خوبی هم با علیرضا منصوریان، سرمربی نفت تهران دارد. او چندی پیش به همراه دستیارانش در رستوران علیرضا منصوریان، سرمربی نفت تهران که یکی از حامیان سرسخت کی روش است حضور یافت. منصوریان پس از حضور کی روش در رستورانش با او عکس یادگاری انداخت و این عکس را روی شبکه اجتماعی اش منتشر کرد. 
جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی هم رابطه بسیار خوبی با کی روش دارد و سرمربی تیم ملی در بسیاری از موارد فنی با او مشورت می کند. جدا از همه اینها او رابطه بسیار خوبی هم با عادل فردوسی پور دارد و چندی پیش حضور عادل در آپارتمان کی روش حسابی خبرساز شده بود. 
 
عیدی جالب او به کارمندان فدراسیون
 کی روش سال قبل مبلغ قابل توجهی به کارمندان فدراسیون عیدی داد. او رقمی معادل 50 هزار دلار را میان کارمندان فدراسیون تقسیم کرد. کی روش شخصا 500 دلار در پاکت قرار داد و به کارگرانی که به چمن کمپ تیم های ملی آب می دادند عیدی داد. 
 
کی روش خوش پوش
 او علاقه زیادی به شلوار جین و پیراهن اسپرت دارد. به رغم اینکه به تازگی وارد 61  سالگی شده اما خوش تیپی و خوش پوشی اش را از دست نداده است و در هر زمانی با بهترین لباس حضور پیدا می کند حتی روی نمکت تیم ملی. کی روش باتوجه به مراسم، لباس های رسمی و کت و شلوارهایش را از کمد رنگارنگ لباس هایش بیرون می آورد و می پوشد اما کلکسیونی از کت های تک هم دارد که با هر تیپ خودش آنها را ست می کند. 
 
من  ایران را دوست دارم
اولین سفر خانوادگی کی روش در ایران در روزهای اول حضورش در کشورمان بود. او اوایل اردیبهشت 1390 همراه با همسرش پائولا به اصفهان سفر کرد تا در کنار تماشای بازی سپاهان با صبا، گذری هم به زیبایی های این شهر دیدنی ایران بیندازد و به همسرش بگوید که به چه کشور متمدن و زیبایی آمده است. سفر به اصفهان بعید است که تا آخر عمر از خاطره سرمربی پرتغالی تیم ملی و همسرش پاک شود 
 
تغییر دیدگاه پائولا
همسر کی روش پیش از این با دید خوبی به ایران نگاه نمی کرد. او عامل اصلی انصراف اولیه کی روش از همکاری با ایران بود اما پس از مدتی فهمید که چه اشتباهی کرده است.
وقتی مرد پرتغالی راهی ورزشگاه فولادشهر شد تا بازی سپاهان - صبا را از نزدیک تماشا کند، همسر او به همراه یک مترجم خانم به سطح شهر اصفهان رفت تا مکان های دیدنی را ببیند. او از میدان امام شروع کرد، به منارجنبان رفت، سرکی هم به چهلستون کشید و در نهایت به سی وسه پل رسید. 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3z65z4