پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/20 13:16
قیمت پژو پارس | قیمت پژو پارس امروز | قیمت پژو پارس چقدر شد؟
کد خبر: 11586

جدیدترین قیمت پژو پارس | قیمت پژو پارس 21 آذر 1401 در بازار

بررسی نوسانات قیمتی در بین خودروهای پژو حاکی از آن است که خودروهای این گروه از چهارشنبه گذشته تا امروز به طور میانگین ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان گران شده‌اند و قیمت پژو پارس 450 میلیون شد.

قیمت پژو پارس در روزهای اخیر، افزایش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت پژو پارس و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار نبود. قیمت پژو پارس در بازار آزاد نسبت به قیمت پژو پارس در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت پژو پارس و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.

قیمت پژو پارس 21 آذر 1401 در بازار 

 پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از چهارشنبه گذشته تا امروز ۱۰ میلیون تومان گران شده‌است و در حال حاضر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده‌است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ نیز از ۳۲۱ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۳۳۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت به ترتیب ۳ و ۱۵ میلیون تومان گران شده‌اند و ۳۴۰ و ۳۶۵ میلیون تومان قیمت خورده‌اند و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ نیز از ۴۱۲ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۴۱۸ میلیون تومان رسیده‌است.

پژو پارس نیز در این مدت از جهش قیمت‌ها در امان نبوده‌است به طوری که مدل ۱۴۰۰ این خودرو از ۴۲۵ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۴۳۵ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۷ میلیون تومان گران شده‌است و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

فروش پژو 207 و تارا بدون قرعه کشی ویژه شب یلدا

دو خودرویی که بسیار سروصدا کرده بودند و توانستند مشتریان زیادی را در بورس کالا جذب کنند، خودروهای پژو 207 و تارا بودند. اگرچه در این روند، خودروهای دیگری هم بودند که علاقمندان زیادی داشتند؛ مثلا دو خودروی پژو پارس و پژو 206 دو نمونه از این خودروها هستند. اما باز هم با این وجود، عرضه پژو 207 و تارا با شدت بیشتری انجام شده بود.

اولین خودروی پژو 207 در تاریخ 30 آبان 1401 در بورس کالا رونمایی شد. پس از گذشت یک هفته، این خودرو به همراه تارا دوباره در بورس کالا حضور پیدا کرد.

مرحله سوم عرضه خودروهای پرتقاضا در تاریخ 19 آذرماه 1401 یعنی فردا انجام خواهد شد. در مرحله سوم، قرار بر این شده است که 300 دستگاه پژو 207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای با قیمت پایه 404 میلیون تومان، 300 دستگاه پژو 207 اتوماتیک با قیمت 374 میلیون و 500 هزار تومان، و 1000 دستگاه پژو 207 دستی با قیمت 291 میلیون و 500 هزار تومان عرضه شود.

در این مرحله از بورس کالا، 250 دستگاه تارا مدل اتوماتیک با قیمت پایه 376 میلیون تومان و 250 دستگاه مدل دستی آن با قیمت 309 میلیون و 500 هزار تومان عرضه خواهد شد.

افرادی که در حراج این خودروها برنده می‌شوند، موظف هستند 50 درصد از هزینه خودرو را به عنوان پیش‌پرداخت به شرکت خودروسازی بپردازند. موعد تحویل خودروهای مذکور سه ماه پس از عرضه در بورس خواهد بود یعنی 16 اسفندماه 1401.

افراد متقاضی تنها می‌توانند تنها با یک کد ملی خودروی دلخواه خود را خریداری کند. متقاضیانی که در طرح‌های قبلی شرکت کرده بودند و موفق به خریداری خودرویی شده بودند، نیز دیگر نمی‌توانند در بورس کالا خودرویی را ثبت سفارش کنند. همچنین بورس کالا اعلام کرده است هزینه‌های جانبی خودرو به مبلغ 43 میلیون و 713 هزار و 100 ریال است که شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت می‌شود.

همچنین 12 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو 207 دستی و 13 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو 207 اتوماتیک حساب می‌شود که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

مرحله قبلی بورس کالا در هفته گذشته روز سه‌شنبه انجام شده بود، دو خودروی تارا و پژو 207 در آن عرضه شدند که اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، 1100 دستگاه تارا دستی و اتوماتیک و همچنین پژو 207 اتوماتیک در آن عرضه شده بود. گرچه مشتریان زیادی برای این دو خودرو وجود داشته است، انتظار داشتیم که رقابت زیادی برای خریداری آنها وجود داشته باشد، اما 50 دستگاه تارا اتوماتیک سبز کله‌غازی که باقی مانده بود، با همان قیمت پایه‌ای که داشت (یعنی 379 میلیون تومان) به فروش رفت.

احتمالا شرکت خودروسازی ایران‌ خودرو برای جلوگیری از این اتفاق رویکرد جدیدی را پیش بگیرد؛ مثلا عرضه دستگاه‌ها با رنگ‌بندی که خیلی جذابیت خودرو را بالاتر می‌برد و تقاضای آن را دو چندان می‌کند.

البته شایان ذکر است که در گذشته نیز همچین مشکلی برای خودروهایی که رنگ‌های خاصی داشتند، به وجود آمده بود. طبق بررسی‌ها، متقاضیانی که در بورس کالا خودرو خریداری می‌کنند، مایل هستند هزینه بیشتری برای آن خودرو بپردازند به جای اینکه آن را از کارخانه خودروسازی به طور مستقیم خریداری کنند. این افراد همچنین دوست دارند بیشتر خودروهایی خریداری کنند که رنگ‌های پرطرفدارتری مانند مشکی یا سفید دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3njro2