چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/21 11:53
حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریز معوقات بازنشستگان
کد خبر: 11612

سوپرایز باور نکردنی رییسی برای افزایش حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

رییسی از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جدید خبر داد.

رییس جمهور از افزایش حقوق بازنشستگان درسال جدید خبر داد. . با وجود این‌که در خبرهای غیررسمی، از احتمال افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت سخن به میان آمده، اما براساس اعلام رییس‌جمهور، افزایش حقوق و پرداخت حقوق کارکنان دولت از سال آینده براساس بهره‌وری و میزان کارکرد آن‌ها صورت می‌گیرد.

رییس‌جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد تا راهکارهای پرداخت حقوق براساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود

بازنشستگان

حقوق بازنشستگان مبلغ پولی است که ماهیانه تا پایان عمر به افرادی که دارای شرایط بازنشستگی هستند تعلق می گیرد.حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین دوسال آخر دریافتی که دارایی کشور بازنشستگی بوده محاسبه می شود .حقوق بازنشستگان دارای فاکتورهایی است و از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است.حقوق بازنشستگان 1402 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است .

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت نیز در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ۲۰درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هیات دولت مصوب نشود.

وی افزود: به‌ طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است که یکی از پیشنهادات این بود که به‌جای افزایش ۲۰درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت) بیشتر باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2leye4