دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/24 09:50
سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | وضعیت سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت
کد خبر: 11701

خبری مهم برای جاماندگان سهام عدالت/سود سهام عدالت به این افراد جامانده تعلق می‌گیرد

جاماندکان سهام عدالت برای اینکه بتوانند مشمول دریافت سود سهام عدالت شوند باید مشکلات حساب خود را رفع نمایند.

سهام عدالت نوعی سهام بورسی است که از زمان دولت احمدی‌نژاد تا به امروز به سهامداران خود سود اعطا می کند. سهام عدالت همسو با بورس عمل می کند و در سود و زیان بورس سهیم است. سود سهام عدالت قرار است برای مشمولین آن به زودی واریز شود. اما افرادی هستند که از دریافت سود سهام عدالت بی بهره اند. برای این افراد چاره ای اندیشیده شده است که در ادامه مطلب می‌خوانید.

حسین قشمی گفت: «افرادی که دوره‌های قبل مشمول دریافت سود سهام عدالت نشدند، می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی خود، در لیست واریز این سود جدید قرار بگیرند.»

آقای حسین قشمی گفت:

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می کند و در صورت وجود هر گونه مشکل در حساب شماره شبای افراد، مبلغ واریز شده بلافاصله برگشت می خورد و تا زمانی که حساب ذکر شده اصلاح نشود ما هیچ گونه کنترلی بر واریزی آن نداریم. این شرکت در چند مرحله اقدام به واریز مجدد سود به حساب اشخاصی که موفق به دریافت سود نشده‌اند نموده ولی برخی از آن‌ها مجددا برگشت خورده و واریز نشده است.

او می‌گوید: «به همین منظور سهامدارانی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت از دو سال پیش تا به الان نشده اند می‌بایست نسبت به رفع مشکل شماره شبای نامعتبر خود اقدام کنند.»

سهام عدالت

او می‌گوید:

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب گروهی از سهامداران محترم سهام عدالت واریز نشده است.

قشمی گفت: «در خصوص اطلاع‌رسانی دلایل عدم واریز سود به حساب برخی از سهامداران، بانک‌های عامل پس از انجام فرآیند واریز سود گزارشات یکسان و یک شکلی به شرکت ما ارسال نمی‌کنند و به همین علت پاسخگویی به سهامداران محترم مشکل خواهد شد، ولی با این‌ حال همکاران مرکز تماس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام به یکسان‌سازی گزارشات نموده و در پاسخگویی به این عزیزان حداکثر راهنمایی را انجام می‌دهند.»

او می‌گوید:

در کل واریز سود سهام عدالت منوط به واریزی سود از سوی شرکت‌ها است، اما تا فرصت وجود دارد افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سودی واریز نشده می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی مطرح شده در لیست واریزی‌های جدید قرار گیرند.

به گفته او: «همچنین مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی هرگونه سؤالی است.»

سود سهام عدالت سال 1400 قرار بود برای مشمولین آن تا پایان ماه آذر واریز شودو اما به دلایلی این واریزی صورت نپذیرفت. حالا باید دید چه تاریخی برای واریز سود سهام عدالت در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36n8z2