چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/29 19:30
چربی موی سر
کد خبر: 11858

درمان چربی موی سر بدون شست‌وشو | چگونه چربی موی سر را از بین ببریم؟

اگر چربی موی شما زیاد است و به دنبال درمان آن هستید، از ۱۰ درمان خانگی برای از بین بردن چربی مو بدون شست‌وشوی سر غافل نشوید.

برای انجام این روش درمان خانگی چربی سر، می‌توانید از چای سبز یا برگ چای سیاه استفاده کنید. آبکشی چای روی مو‌های کدر و چرب به خوبی عمل می‌کند. ماهیت اسیدی کافئین باعث درخشندگی، حجم و استحکام مو‌های شما می‌شود.

یک تا دو چای کیسه‌ای سبز یا سیاه معمولی را در آب داغ دم کنید. سپس با رقیق کردن آن با یک فنجان آب سرد، اجازه دهید این مخلوط کمی خنک شود. با این مخلوط مو‌ها و پوست سر خود را بشویید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را شست وشو کنید.

۶. ماسک موی گوجه فرنگی

برای خلاص شدن از شر ترشح بیش از حد چربی و درمان خانگی چربی سر، از ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید. زیرا ماهیت اسیدی گوجه‌فرنگی به تعادل سطح pH پوست سر شما کمک می‌کند. برای تهیه ماسک موی گوجه فرنگی، یک گوجه فرنگی رسیده را با یک قاشق چای‌خوری خاک فولر یا خاک رنگ‌بر که نوعی خاک رس است، مخلوط کنید.

این ماسک را روی مو‌ها و پوست سر خود بمالید و سر خود را با کلاه بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

۷.سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از موادی است که برای درمان خانگی چربی سر کاربرد دارد و به راحتی در کابینت آشپزخانه شما یافت می‌شود. می‌توانید از آن برای خلاص شدن از شر ترشح اضافی چربی استفاده کنید، زیرا خاصیت جذب‌کنندگی سرکه سیب باعث می‌شود، مو‌های شما از شر چربی‌های اضافی خلاص شود.

برای استفاده از سرکه سیب روی پوست سر، یک فنجان از آن را در یک لیتر آب قرار دهید و سپس از آن برای آبکشی مو‌های خود استفاده کنید. به جای این که مو‌های خود را با هوا خشک کنید، از سشوار استفاده نکنید.

۸. جوش شیرین

جوش شیرین چربی و کثیفی اضافی را از بین می‌برد. برای از بین بردن چربی اضافی و کثیفی نیز می‌توان از جوش شیرین برای درمان خانگی چربی سر استفاده کرد.

جوش شیرین یک لایه‌بردار عالی است و خواص جاذبش، آن را به یک درمان خانگی چربی سر برای از بین بردن مو‌های چرب روی پوست سرتان تبدیل می‌کند.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در ظرفی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا قوام پیدا کند و مانند خمیر شود. این خمیر را به تمام مو‌ها و پوست سر خود بمالید. بگذارید ۱۵دقیقه بماند و سپس بشویید. 

۹. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین ماسک‌های ترمیم‌کننده مو است که می‌توانید از آن به عنوان درمان خانگی چربی سر استفاده کنید. پوست سر شما را ترمیم کرده و شوره سر را کاهش می‌دهد، رشد مو را تقویت می‌کند و مو‌های شما را صاف و براق نشان می‌دهد.

آلوئه ورا همچنین به خلاص شدن از شر مو‌های چرب کمک می‌کند. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و آن را روی تمام پوست سر خود بمالید. کاملا ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

 ۱۰. ماسک موی خاک فولر

خاک فولر یکی از محصولاتی است که در مراقبت از پوست و مو کاربرد دارد، زیرا دارای خاصیت شفاف‌کنندگی و جذب چربی است. می‌توانید از آن به عنوان ماسک مو برای جذب چربی بیش از حد مو استفاده کنید. برای تهیه ماسک مو، نصف فنجان خاک فولر را با مقداری آب مخلوط کرده و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. آن را مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید و سپس آن را روی تمام مو‌ها و ریشه‌ها بمالید. بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

وحشت بیدار شدن با مو‌هایی که از چربی برق می‌زنند و نامرتب هستند، مطمئنا صبح خوبی را ایجاد نمی‌کند. اما قطعا می‌توانید روز‌های خوبی داشته باشید. پوست سر بیش از حد چرب می‌تواند منجر به خارش ناراحت‌کننده و درماتیت سبورئیک (التهاب پوستی که باعث پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش پوست خواهد شد) شود.

چربی سر حتی می‌تواند برای قارچی که باعث شوره سر می‌شود، جشنی فراهم کند. شما نمی‌خواهید تمام چربی سر خود را از بین ببرید. چربی‌های طبیعی سر شما از مو‌ها محافظت می‌کنند و برای داشتن پوست سر سالم و مو‌های درخشان، حیاتی هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jbze2