سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/04 05:45
رنگ مو | رنگ مو هایلایت،بالیاژ، آمبره | تکنیک ترکیب رنگ مو
کد خبر: 12000

رنگ مو و تکنیک های ترکیب رنگ | ترکیب رنگ مو هایلایت ، بالیاژ وآمبره

در این مطلب از ستاره پارسی تکنیک رنگ آمیزی و ترکیب رنگ مو هایلایت ،بالیاژ و آمبره را آموزش ببینید.
رنگ مو یکی از راه های تغییر در چهره و استایل خانم ها است امروزه تکنیک های جدیدی واردن دنیای رنگ مو شده است. در گذشته از یک رنگ مو معمولا استفاده می شد.اما بعد از گذشت زمانی کم مو تکراری و بی حالت می شد اما رنگ مو جدید دارای تنوع و تکنیک تر کیب رنگ ها است در ستاره پارسی تکنیک ترکیب رنگ مو را آموزش ببینید.
 
تکنیک های ترکیب رنگ مو

برای اینکه بتوانیم رنگ موی مناسبی برای خود انتخاب کنیم بد نیست در مورد چند تکنیک رایج ترکیب رنگ مو اطلاعاتی داشته باشیم.

بالیاژ

رنگ مو

روشی محبوب که رنگ هایی بسیار زیبا و درخشان بر روی موها ایجاد می‌کند. در این روش رنگ‌های طبیعی را در میان بخش هایی که رنگ روشن تر دارند قرار می‌دهند و با برعکس شانه کردن باعث محو شدن خطوط می‌شوند. این کار می‌تواند با رنگ کردن بخش‌های اریب بین موها و رها کردن بخش‌های میانی مو انجام شود. بالیاژ مو یک روش باب روز و زیبا برای رنگ مو است که در طول زمان می‌تواند بهتر شود. این روش برای زمانی که شما دوست دارید تغییر ایجاد کنید اما نمی‌خواهید کل موی خود را رنگ کنید بهترین انتخاب است.

سه زن با بالیاژ مو

از آن‌جایی که رنگ بالیاژ ملایم است، موهای شما جلوه‌ای طبیعی می‌گیرند. در این تصویر میزان تفاوت رنگ استفاده شده و رنگ طبیعی موی اشخاص در تصویر مشخص است.
رنگ آمیزی موی خیس
این روش یک راه حل ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند موهای خود را صاف کنند و یا یک بخش زبر مو را از بین ببرند یا یک رشد مجدد داشته باشند. در این روش رنگ به موهای خیس زده می‌شود که هاله ای از درخشندگی را ایجاد می‌کند و رنگ کلی را روشن تر می‌کند. این روش پنجاه درصد سالم تر از روش‌های دیگر است، چون روی موهای خیس انجام می‌شود هنگامی که کوتیکول‌ها باز هستند، آسیب‌های جدی را محدود می‌کند، موها را قوی تر می‌کند و در نیمی از زمان روش‌های دیگر اجرا می‌شود و موها نرم تر و سالم تر دیده می‌شوند. این روش به ویژه برای افرادی که موی آنها زمان بیشتری برای بی رنگ کردن نیاز دارد یا موهای بلوند روشن دارند به کار می‌رود.

امبره

با وجود شباهت‌های بسیار، تفاوت‌های آمبره و بالیاژ قابل چشم‌پوشی نیست. در امبره ریشه‌های تیره تر مو را با انتهای روشن تر می‌آمیزند. این روش بسیار واضح تر از بالیاژ است چون دیگر خبری از رنگ طبیعی مو در انتهای آن نیست. بجای اینکه دسته ای از مو را رنگ آمیزی کنند و بخش دیگری را با رنگ طبیعی در میان آن رها کنند، همه ی قسمت‌های مو را از بخش میانی ساقه ی مو تا انتهای آن رنگ می‌کنند. همیشه مطمئن شوید که کسی که این کار را انجام می‌دهد رنگ را کامل و به طور پیوسته ترکیب کند چون در غیر این صورت رنگ آمیزی انتهای موها و ریشه به صورت مجزا دیده می‌شود.

هایلایت

رنگ مو

هایلایت مو یک روش قدیمی است که هنوز جایگاه خوبی دارد. آرایشگران با رنگ آمیزی ریشه ی مو، این روش را به صورت بافتی انجام می‌دهند. مو در فویل و در معرض حرارت قرار می‌گیرد که این گرما باعث می‌شود فویل، مو را به سطح دلخواه و طبیعی برساند. نسبت به ضخامت مو، شما می‌توانید از هایلایت ضخیم یا نازک استفاده کنید که با رها کردن بخش هایی از مو بین بخش های هایلایت شده انجام می‌شود.

لولایت

این تکنیک رنگ مو، همیشه شامل توناژ طبیعی رنگ مو است. در لولایت‌ها معمولا از ساقه ی مو استفاده می‌کنند و رنگ را به انتهای مو اضافه می‌کنند، که سایه ای ایجاد می‌کند تا تفاوت بین رنگ طبیعی مو و رنگ اجرا شده را محو کند. لولایت  مانند روش های دیگر نیاز به تمدید کم تری دارد. در آن ریشه ی مو رنگ آمیزی نمی‌شود. ایده آل برای کسانی که می‌خواهند یک تفاوت جزئی و جذاب داشته باشند.

رنگ های دائمی

رنگ های دائمی که به سادگی اجرا می‌شوند با شامپو کردن بیرنگ نمی‌شوند و کوتیکول مو را رها نمی‌کنند. این روش معمولا برای کسانی به کار می‌رود که بیش از هفتاد درصد موی آنها خاکستری است یا موهای خاکستری ای دارند که به سختی با روش های دیگر رنگ آمیزی می‌شوند. اگر شخصی موی معمولی یا موهای خاکستری کمی دارد، رنگ های دائمی می‌تواند به مو یا پوست سر آسیب برساند و در گذر زمان غیر طبیعی دیده شود. در این موارد رنگ های نیمه دائمی ترجیح دارند.

بالیاژ برعکس

این روش برای موی امبره استفاده می‌شود وقتی که فرد می‌خواهد موهایی با رنگ طبیعی تری داشته باشد. این روش برای کسانی نیز استفاده می‌شود که بالیاژ آنها بیش از حد است که تکرار رنگ بر روی مو باعث شده رنگ مو امبره به نظر برسد. بالیاژ برعکس سعی دارد رنگ موی طبیعی را برگرداند. آرایشگر، مو را از ساقه ی مو تا انتها با رنگ طبیعی رنگ آمیزی می‌کند و سعی می‌کند امبره را به بالیاژ تبدیل کند. این تکنیک  اغلب برای تیره کردن موهایی با ریشه های بلوند به رنگ های توناژ قهوه ای بهتر عمل می‌کند اما افراد با انواع موها می‌توانند آن را امتحان کنند.

روش هایی وجود دارد که به وسیله ی آنها می‌توانیم به رنگ مشکی موها جلوه ی زیبا بدهیم.

رنگ آمیزی موی مشکی

موهای مشکی لزوما نباید کسل کننده باشند یا ساده به نظر برسند. راه های بسیاری وجود دارد که شما به موهای خود استایلی متناسب با شخصیت خود بدهید. با اجرای هر یک از این ایده‌ها بر موهای سیاه خود شما می‌توانید موی خود را زیبا کنید.

رنگ آمیزی لایه های زیرین مو

لایه های زیرین ، عمیق ترین بخش های مو هستند که به صورت، گوش‌ها و گردن شما شکل می‌دهند. رنگ آمیزی آنها با رنگی متفاوت می‌تواند به بهتر شدن استایل موی شما کمک کند. بسته به ضخامت لایه ای که از مو هنگام رنگ آمیزی انتخاب می‌کنید، می‌توانید تغییری ظریف یا بسیار زیاد مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از رنگ های درخشان مثل قرمز یا بنفش در لایه های زیرین مو، تضاد مشکی موهای خود را کمتر کنید، یا از رنگ های طبیعی مثل قهوه ای یا بلوند برای تضاد بیشتر استفاده کنید. چون رنگ مشکی بسیار تیره است، رنگی که انتخاب می‌کنید می‌تواند جلوه ی زیبا و قابل توجهی به موی شما بدهد.

این روش می‌تواند به صورت عکس هم اجرا شود. لایه های زیرین موی بلوند یا قرمز با رنگ مشکی رنگ آمیزی می‌شود. ترکیب رنگ موی مشکی و قرمز به دلیل اختلاف جالب توجه بین دو رنگ همیشه جالب به نظر می‌رسد. اگر به دلیل رنگ پوست خود نمی‌توانید از رنگ موی قرمز استفاده کنید می‌توانید با رنگ آمیزی لایه های زیرین به رنگ مشکی، به صورت خود فرمی مناسب بدهید که رنگ قرمز همراه آن بد جلوه نکند.

ترکیب رنگ ورقه ای یا نواری

این تکنیک یکی از بهترین راه های تنوع دادن به رنگ های مشکی است که می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما نه تنها می‌توانید تعیین کنید که این نوارهای مو از کجا انتخاب شوند بلکه می‌توانید تعیین کنید ضخامت آنها چقدر باشد و این که آیا این نوارها به صورت تصادفی یا از روی الگو انتخاب شوند. تنوع این نوارهای رنگی می‌تواند به شما کمک کند تا رنگ موی خود را خودتان تعیین کنید.

شما می‌توانید نوارهای پهن تری از مو را با رنگ های روشن مانند صورتی و آبی و حتی بلوند رنگ آمیزی کنید تا تضادی طبیعی با رنگ موی مشکی ایجاد شود. مانند روش قبلی، در این تکنیک نیز می‌توانید نوارهای رنگ مشکی را در موی رنگ روشن ترکیب کنید تا رنگ مو گرم به نظر برسد. لایه های مشکی در موی بلوند وقتی که این لایه‌ها با رنگ بلوند خاکستری در هم بافته می‌شوند در استایل بافت فرانسوی بسیار زیبا می‌شود.

ایجاد تکه های روشن بین موها

این تکنیک با دو تکنیک قبلی یک تفاوت دارد. در این روش، رنگی که برای مو قرار داده می‌شود به دلیل انتخاب لایه های پهن تر، بسیار واضح تر دیده می‌شود. رنگ های آبی و بنفش وقتی به این صورت با مشکی ترکیب می‌شوند جلوه ی خاصی به آن می‌دهند. این تکه های روشن می‌توانند در هر جای سر به کار روند. اگر در لایه های زیرین مو به کار روند به صورتی که دربافت مو تنیده شوند بدون اینکه بدشکل دیده شوند جلوه ی خوبی به مو می‌دهند. اگر می‌خواهید در قسمت بالای سر خود این تکه های روشن را اجرا کنید مطمئن شوید که تمام بخش های مو را از ریشه رنگ آمیزی کرده باشید و به جهت و استایل مو توجه کنید که این ترکیب رنگ را بر روی مو بهتر نشان دهد.

رنگ موی دو توناژی

این یک روش ظریف برای رنگ آمیزی موی مشکی است. در این روش بخش هایی از مو مشکی و سایر قسمت‌ها رنگی مانند قهوه ای تیره می‌شوند. شما می‌توانید حتی از رنگ تیره ی بنفش یا شرابی برای داشتن نتیجه ای براق تر استفاده کنید.
اگر رنگ موی مشکی می‌خواهید لزومی ندارد رنگ موی مشکی معمولی داشته باشید. یکی از بهترین راه های ترکیب رنگ مشکی، رنگ آمیزی آن با بنفش یا آبی تیره است. آبی تیره، شبیه رنگ مشکی نیست اما رنگ آبی تیره آنچنان است که شبیه مشکی دیده می‌شود. در تابش نور آفتاب یا نورهای دیگر و هنگامی که مدل مو نامتقارن باشد این رنگ آبی بسیار زیبا دیده می‌شود. این ترکیب رنگ‌ها و استایل کوتاهی مو جلوه ی مدرنی به صورت می‌دهد. بنفش تیره نیز به دلیل خاص بودن آن، باعث زیبا دیده شدن مو می‌شود به خصوص هنگامی که مو در معرض نور خورشید یا نورهای دیگر قرار می‌گیرد.

چگونه مناسب ترین رنگ مو را برای رنگ پوست خود انتخاب کنیم؟

رنگ مو

انتخاب رنگ موی جدید
انتخاب رنگ موی مناسب که با صورت شما هماهنگ شود سخت است. اینطور نیست که هر رنگی را که دوست دارم انتخاب کنم. ممکن است این رنگ باعث شود چهره بی حال و چشم‌ها خسته به نظر برسند. رنگ موی مناسب باعث می‌شود چهره ی شما روشن تر و چشمانتان برجسته شود. نکته هایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند بتوانیم رنگ موی مناسب را انتخاب کنیم.

رنگ موی طبیعی

هنگام انتخاب رنگ موی جدید مهم است که رنگ طبیعی موی خود را در نظر بگیریم. بهترین رنگ، یک یا دو درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ موی خودتان است. این نکته باعث می‌شود رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد و ریشه های مو کمتر دیده شود. رنگ مو هر شش هفته تکرار می‌شود که در این زمان آسیب های ناشی از آن بهبود یافته باشد.

رنگ طبیعی مو به شما نشان می‌دهد که درجه ی سخت رنگ گیری موی شما چقدر است. رنگ های تیره به سختی بی رنگ می‌شوند اما می‌توان لولایت یا رنگ قرمز برای آن به کار برد. رنگ قرمز خیلی سخت روشن می‌شود و گاهی باید دوبار رنگ آمیزی شود تا رنگ قرمز دیگر مشخص نباشد. رنگ موی قهوه ای متوسط معمولا آسان رنگ آمیزی می‌شود ولی بعضی وقت‌ها وقتی بیرنگ می‌شود توناژ قرمز یا نارنجی در آن دیده می‌شود. موی بلوند آسان رنگ آمیزی می‌شود اما به راحتی آسیب می‌بیند.

انتخاب رنگ بر اساس توناژ پوست

اول باید مشخص کنید که دارای پوست گرم، سرد یا خنثی هستید. یک روش ساده، نگاه کردن به رگ‌ها است. اگر رگ های مچ دست آبی باشد شما پوستی با توناژ سرد دارید. اگر این رگ‌ها سبز باشد گرم و اگر هر دو مورد را داشته باشید پوست خنثی دارید.

رنگ موهای مناسب برای پوست های توناژ گرم

برای پوست بور، رنگ موی بلوند بسیار زیبا است. برای پوست های تیره تر، یک قهوه ای گرم می‌تواند جلوه گر باشد. برای رنگ پوست متوسط سایه ی مسی می‌تواند یک چهره ی دوست داشتنی و گرم ایجاد کند. سایه های گرم رنگ قرمز برای همه ی آنها می‌تواند مناسب باشد. از رنگ های خاکستری، آبی و بنفش استفاده نکنید.

رنگ موی مناسب برای پوست های توناژ سرد

به هنگام انتخاب رنگ مو برای این نوع پوست ها، بهترین انتخاب، رنگ های سرد است. برای پوست های بور، رنگ خاکستری خوب می‌شود. برای رنگ پوست تیره تر، رنگ قرمز با توناژ آبی یا شرابی جلوه می‌کند. برای پوست های متوسط، رنگ روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی مو مناسب است. از رنگ های نارنجی و زرد استفاده نکنید.

اگر رنگ پوست خنثی دارید شما خیلی خوش شانس هستید. هم می‌توانید از رنگ های گرم و طلایی استفاده کنید هم از شرابی. بهترین روش انتخاب رنگ موی مناسب برای پوست های توناژ خنثی انتخاب رنگی است که چشم های شما را برجسته کند. شما دارای تعداد زیادی انتخاب هستید اما بهتر است انتخاب های شما به رنگ طبیعی موی خودتان نزدیک باشد.

انتخاب رنگ مو بر اساس هماهنگی با رنگ چشم

رنگ چشم یکی دیگر از راه های انتخاب کردن رنگ مو است. رنگی که انتخاب می‌کنید باید رنگی باشد که چشم های شما را بهتر و بیشتر مشخص کند.

چه رنگ مویی با رنگ چشم من همخوانی دارد؟

برای رنگ چشم آبی و پوست گرم بهترین انتخاب، قهوه ای طلایی، بلوند عسلی و قهوه ای بلوطی است. برای رنگ چشم آبی و پوست های توناژ سرد رنگ های بلوند یخی و شرابی باعث می‌شود زیبایی چشم‌ها بهتر دیده شود.

برای رنگ چشم های سبز رنگ موی قرمز ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند و زیبایی چشم‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. برای پوست های توناژ گرم، رنگ های خرمایی یا بلوند متمایل به قرمز می‌تواند استفاده شود. اگر می‌خواهید موی تیره تری داشته باشید، می‌توانید از ترکیب رنگ قهوه ای و قرمز استفاده کنید. رنگ مشکی نیز جذاب می‌شود.

برای پوست های با توناژ سرد رنگ موی قرمز یا مسی بسیار عالی است. اگر مایل به استفاده از سایه ی بلوند هستید بلوند یخی یا طلایی زیبا می‌شود. سایه های تیره تر قهوه ای یا مشکی برمو با رنگ چشم سبز روشن بسیار جذاب جلوه می‌کند.

برای رنگ چشم قهوه ای و پوست های با توناژ گرم رنگ موی قهوه ای تیره باعث ایجاد هماهنگی بین توناژ رنگ پوست و مو می‌شود. ترکیب رنگ قرمز نیز یک پیشنهاد جذاب دیگر است. برای توناژ پوستی سرد و چشم های قهوه ای نیز رنگ موی قهوه ای مناسب به نظر می‌رسد. رنگ های روشن تر مانند عسلی یا بلوند نیز ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.

بهترین رنگ مو برای فرم صورت من چیست؟

رنگ مو

هایلایت بر روی موها می‌تواند تفاوت زیادی را ایجاد کند. بهترین راه برای تشخیص اینکه هایلایت بر کدام بخش مو انجام شود فرم صورت است.

فرم های مختلف چهره و رنگ موی مناسب برای هر کدام چیست؟

صورت چهارگوش: هایلایت‌ها را به صورت مساوی در تمام نقاط سر اجرا کنید. بهترین روش هایلایت کردن تکه های بزرگ تر و نوارهای پهن تری از مو است.
صورت گرد: لولایت برای این نوع فرم صورت بسیار مناسب است. سعی کنید این روش را بر نیمه بالایی مو اجرا کنید.
صورت کشیده: روشن کردن انتهای موها باعث می‌شود صورت کمتر کشیده و کمتر لاغر دیده شود.
صورت قلبی شکل: بهتر است هایلایت را در نزدیک چانه انجام دهید تا از لاغر به نظر رسیدن آن جلوگیری کنید. از لولایت نیز می‌توانید استفاده کنید تا زمانی که نزدیک چانه نباشد.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45mmq3