پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/05 05:45
کت | کت و شلوار | کت مردانه
کد خبر: 12034

کت مردانه برای چه قرار هایی مناسب است ؟ | چه کتی برای چه زمانی ؟

مردان برای تاثیر گذاری بیشتر پوشیدن کت را انتخاب می کنند.کت و شلوار مردانه مناسب کدام قرار ها است.

مردان برای خوش پوشی و تاثیر گذاری اغلب پوشیدن کت را انتخاب می کنند.برای مردان تفاوتی ندارد که جلسه کاری درپیش رو دارند یا یک قرار عاشقانه یا اینکه یک مهمانی رسمی آنها در هر حال کت و شلوار را انتخاب می کنند.در ادامه با ستاره پارسی همراه باشید با چه کتی برای چه زمانی مناسب است.

 پرسشی که در این میانه مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان یک مدل کت و شلوار مردانه را برای هر موقعیتی پوشید؟

کت و شلوار مردانه بر اساس معیارهای متفاوت، مدل‌های متعددی دارد. برند هاکوپیان، به‌عنوان یکی از سردم‌داران تولید کت و شلوار مردانه در ایران، محصولات خود را به دو گروه کلاسیک و کژوال (غیررسمی) دسته‌بندی کرده‌است و در گروه کلاسیک، مدل‌های بیزنس (Business)، مهمانی (Ceremony)، فصلی (Seasonal) و VIP را عرضه می‌کند. در ادامه به اختصار به ویژگی‌ها و موقعیت کاربرد هر مدل اشاره خواهیم کرد.

بیزنس Business

کت مردانه

هاکوپیان عقیده دارد هر مرد کلاسیک باید یک کت و شلوار بیزنس در کمد لباس خود داشته باشد. این مدل کت و شلوار، ساده یا با طرح‌های محافظه‌کارانه است و در رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، طوسی و در مواردی قهوه‌ای دیده می‌شود. کت و شلوار بیزنس برای چهار فصل سال مناسب است و بسته به سایر آیتم‌هایی که با کت و شلوار ست می‌شوند، می‌تواند برای موقعیت‌های متفاوت کاربردی باشد.

مهمانی  Ceremony

کت مردانه

کت و شلوار Ceremony همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، مختص مهمانی و مجالس است. البته نه هر مهمانی؛ از آن دست مجلس‌هایی که در زندگی یک مرد، انگشت‌شمارند: شب دامادی، فرش قرمز یا شبیه آن. این کت و شلوار یک کد پوششی رسمی به شمار می‌آید. رنگ آن عموماً مشکی است اما گاهی از رنگ سرمه‌ای و در فصل تابستان و بهار، از رنگ سفید نیز استفاده می‌شود. مشخصه‌ی بارز یک کت و شلوار Ceremony جنس یقه‌ی کت است که از پارچه جانفز (ساتن)، مخمل یا ابریشم تولید می‌شود.

فصلی  Seasonal

کت مردانه

کت‌‌وشلوارهای فصلی در کالکشن‌های فصلی ارائه می‌شوند، رنگ، جنس و مدلی متناسب با هر فصل دارند و تا حدودی مبتنی بر مد و ترند روز هستند.

برای مثال در کالکشن بهار-تابستان از رنگ‌های سرد و روشن و پارچه‌های با گرماژ پایین (ضخامت کم) استفاده می‌شود و در کالکشن پاییز-زمستان رنگ‌های گرم و پارچه‌های با گرماژ بالا (ضخیم) دیده می‌شود.

VIP

کت مردانه

یک کت و شلوار VIP در تعداد محدود و با مدل یا پارچه‌هایی خاص تولید می‌شود و مناسب مردی است که می‌خواهد منحصربه‌فرد و متمایز باشد. پارچه‌ی کت‌وشلوارهای VIP هاکوپیان از کمپانی‌های لوکس مانند  Dormeuil، Zegna، LoroPiana تهیه می‌گردد.

کت تک مردانه

کت مردانه

کت‌های تک مردانه در دسته‌بندی محصولات کژوال می‌گنجند. این آیتم به لحاظ جنس و مدل، استایلی غیررسمی دارد و مناسبِ موقعیت‌های است که چندان رسمی نیستند. انتخاب رنگ در این استایل آزادتر است و بسته به مدل و رنگ شلوار، کت و سایر آیتم‌ها، برای موقعیت‌های متفاوت سازگار می‌شود.

برای مثال یک کت تک با شلوار مردانه رسمی، استایلی نیمه‌رسمی و اصیل را می‌سازد و با شلوار جین یا پنبه‌ای (کتان) برای موقعیت‌های راحت‌تر انتخاب مناسبی خواهد بود.

با این اوصاف، بسیار مهم است که در انتخاب و خرید کت و شلوار به موقعیت استفاده‌ی آن توجه داشت تا استایلی درخور یک مرد خوش‌پوش ساخت. برند هاکوپیان، به‌تازگی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده که برای خرید اینترنتی کت و شلوار مردانه نیز می‌توان به آن مراجعه کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jbql2