سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/08 05:30
عدسی | عدسی جنوبی | طرز تهیه عدسی
کد خبر: 12123

طرز تهیه عدسی به سبک جنوبی | عدسی صبحانه ای مفید و پر خاصیت

عدسی یک صبحانه مفید و خوشمزه است. این بار عدسی را به سبک جنوبی امتحان کنید.
عدسی یکی از صبحانه های سنتی و مفید ایرانی است.عدسی سرشار از آهن است.عدسی خواص بسیاری برای بدن دارد. عدسی در مناطق مختلف ایران به سبک های خاص تهیه می شود در ستاره پارسی طرز تهیه عدسی به سبک جنوبی را برای شما آماده کرده ایم.
 
مواد لازم  عدسی جنوبی برای ۲ نفر

طرز تهیه عدسی

عدس ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد درشت
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
 
دستور پخت عدسی
 
مرحله اول
 
عدس را از ۲ ساعت قبل می خیسانیم، سپس به همراه ۲ لیوان آب و مقداری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا عدس به طور کامل بپزد. در حین پخت عدس، پیاز را به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خلالی را به همراه روغن زیتون در یک تابه تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند، سپس آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.
 
مرحله سوم
سیب زمینی را در اواسط پخت عدس به صورت حبه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا عدس به طور کامل پخته شود، سپس مخلوط پیاز داغ و آرد را به قابلمه اضافه می کنیم و نمک و فلفل سیاه عدسی را اندازه می کنیم.
در ادامه اجازه می دهیم عدس با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه عدسی به خوبی لعاب انداخت و اماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به وسیله پیاز داغ تزیین می کنیم. در آخر عدسی را به همراه آب لیمو ترش سرو می کنیم.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3zl9b4