پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/08 08:30
یارانه | یارانه نقدی | یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیک
کد خبر: 12131

انتخاب یارانه یا کلابرگ الکترونیک در اختیار مردم | صحبت های هئیت دولت در خصوص یارانه

هیئت دولت پس از جلسه روز چهارشنبه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد در ادامه صحبت های هئیت دولت را بخوانید.

اعضای کابینه هیئت دولت پس از جلسه چارشنبه در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به سوالات آنها پاسخ دادند.در میان این سوال ها سوالاتی در خصوص کالا برگ به جای یارانه نقدی بود.وزیر نفت در خصوص یارانه حامل خبر خوشی بود.در ستاره پارسی جزئیات صحبت های هیئت دولت در خصوص یارانه را بخوانید.

یارانه+نقدی (1)

 اعضای کابینه پس از پایان جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و پاسخگوی سؤالات آنان بودند. در خلال این پرسش و پاسخ‌ها، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص کالابرگ به 11 قلم کالا خبر داد و انتخاب بین آن و دریافت پول نقد را بر عهده مردم گذاشت، وزیر نفت حامل خبر خوشی بود و از بستانکار شدن مشتریان کم مصرف از شرکت ملی گاز گفت، وزیر صمت در واکنش به افزایش قیمت خودرو، خود را منتقد خودروسازان دانست و وعده رسیدگی به تخلفات را داد، رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد که دولت هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد، وزیر ارتباطات از وضعیت اینترنت گفت و سخنگوی دولت هم از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مرتضوی: تخصیص کالابرگ برای 11 قلم کالا

یارانه آذرماه1401

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خدمات ویژه ارائه شده همچون بیمه تکمیلی به بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری در ماه گذشته گفت. او در مورد فرصت‌های شغلی ایجاد شده از سوی دستگاه های اجرایی هم گفت: حسب رصد سامانه معاونت اشتغال وزارتخانه، دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایفای نقش خود جلوتر از زمان هستند و فرصت‌های شغلی را که در دستور کار داشتند، ایجاد کردند.

وی همچنین درباره برنامه‌های دولت برای پرداخت کالابرگ توضیح داد: در گذشته به دلیل عدم پیش‌بینی لازم، سامانه کالابرگ الکترونیکی در نظر گرفته نشد اما امروز این سامانه با همکاری چند دستگاه طراحی شده و در یک استان در حال آزمایش است و پس از این مرحله، در صورت تمایل مردم کالابرگ‌ها به افراد عرضه می‌شود اما اگر کسی تمایل به دریافت وجه نقد داشته باشد، این امکان هم وجود دارد. به گفته مرتضوی ۱۱ قلم کالا برای تخصیص این کالابرگ‌ها انتخاب شده که انتخاب آن به عهده خود مردم است. آن دسته از افرادی که در هر شرایطی یارانه دریافت نکرده‌ یا ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند به سامانه هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند و پس از بررسی‌های لازم، یارانه تخصیص می‌یابد.

اوجی: مشترکان کم مصرف گاز، بستانکار می‌شوند

یارانه نقدی

«جواد اوجی» وزیر نفت خبر خوشی برای مشترکان کم مصرف گاز داشت. او گفت: آن‌دسته از مشترکان گاز که نسبت به سال گذشته و ماه مشابه سقف الگوی مصرف را رعایت کرده یا حتی کاهش مصرف داشته‌اند، به همان میزان از شرکت ملی گاز بستانکار می‌شوند. وی توضیح داد: پیش از این اعلام کردیم در صورتی که مشترکین نسبت به گذشته درصدی کاهش داشته باشند، ۳ درصد تخفیف به آنها می‌دهیم و بستانکار شرکت ملی گاز می‌شوند. وزیر نفت گفت: بنابراین هر مشترک، چه خانگی باشد یا در حوزه صنایع، مشمول این مصوبه می‌شود که با رعایت سقف الگوی مصرف یا کمتر از آن بستانکار شرکت ملی گاز محسوب می‌شود و ما موظف می‌شویم به آنها پرداخت کنیم.

صالح‌آبادی: تکذیب برنامه دولت برای افزایش نرخ دلار

قیمت طلا و دلار

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ دلار گفت: درآمد دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیماست و سامانه نیما هم ثبات دارد و هم عرضه‌ و هم درآمد دولت خوب است؛ بنابراین هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد. وی تأکید کرد: وجود هرگونه برنامه برای افزایش قیمت دلار قطعاً تکذیب می‌شود.

بهادری جهرمی: اصلاح اساسنامه صندوق ملی مسکن

ارزش بازار مسکن

علی بهـــــــادری جهرمی سخنگوی دولت دربــــــــاره مصوبـــــــــــــــه روز چهارشنبه هیأت دولت توضیح داد: دولت با اصلاح اساسنامه صندوق ملی مسکن موافقت کرد تا بتوانیم هرچه‌سریع‌تر نهضت ملی مسکن را با قوت ادامه دهیم. بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین دولت با افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته احتیاطی این بانک موافقت کرد تا بتواند کمک‌کار بانک مرکزی جهت پیشبرد امور جاری کشور باشد.

دهقانی: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه عمومی اقتصاد

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فنـــــــــــــــــاوری رئیس‌جمهور گفت: همه تلاش دولت بر این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند وارد عرصه عمومی اقتصاد کشور شوند. وی درباره کارگروه «بار اول» گفت: این کارگروه فرصت مناسبی است تا شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فناور که دستاوردهای بومی کشور دارند بتوانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی ارائه کنند و بزرگ‌ترین مزیت شکل‌گیری و فعالیت این کارگروه این است که از تشریفات و بوروکراسی اداری موجود در مناقصات جلوگیری می‌شود. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که با همت وزارت نفت، شاهد امضای موافقتنامه کلان ۲ میلیارد دلاری در خصوص ۱۵ قلم تجهیزات کاربردی و گلوگاهی باشیم.

زارع پور: مجموع درآمد اپراتورها افزایش یافته است

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال از اینترنت‌های ماهواره‌ای گفت: هر کسی می‌خواهد براساس قوانین بین‌المللی هر اپراتور ماهواره‌ای را در قلمرو سرزمینی کشوری خدمات ارائه کنند، باید قواعد سرزمین‌های آن کشور را بپذیرد که ما آن را اعلام کردیم. اکنون هم ۲ تا ۳ اپراتور هستند که از اینترنت ماهواره‌ای برای فعال شدن اینترنت در روستاها خدمات می‌دهند. وی خاطر نشان کرد: سه هزار روستا هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آنها را به اینترنت متصل کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این نکته را هم متذکر شد: در مدت اخیر ترافیک بین‌المللی اپراتورها کاهش یافته اما محل درآمد اینها فقط ترافیک بین‌المللی نیست، بلکه مجموع درآمد آنها افزایش یافته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dkxd2