چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/16 05:45
ترکیب | ترکیب رنگ | ترکیب رنگ دکوراسیون خانه
کد خبر: 12419

ترکیب رنگ دکور خانه | نکته طلایی ست کردن دکوراسیون خانه

برخی مواقع که به خانه برخی اشخاص می روید احساس می کنید این اشخاص استعداد ذاتی در ست کردن وسایل خانه دارند.

ترکیب رنگ دکور خانه :ترکیب رنگ در دکور خانه بسیار در زیبایی و شیک نشان دادن خانه موثر است.ترکیب رنگ در وسایل تزئین خانه بسیار اهمیت دارد جذابیت خانه را بیشتر می کند ما در ادامه در این مطلب ستاره پارسی 5 نکته مهم در ترکیب رنگ خانه را برای شما آماده کرده ایم. 

ترکیب رنگ

1.ترکیب رنگ‌ها

انتخاب رنگ و ترکیب مناسب آن دغدغه بسیاری از افراد است اصولا در انتخاب رنگ برای فضاهای مختلف منزل دست شما باز است و می‌توانید با هر سلیقه و گرایشی دست به انتخاب بزنید. نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که رنگ‌ها باید آرام بخش باشند به خصوص در اتاق خواب که شما نیاز به استراحت دارید از استفاده از رنگ های پرهیجان و پرتنش خودداری کنید. بهتر است رنگ‌هایی با طیف ملایم انتخاب کنید. این رنگ‌ها بهتر است به چیدمان کلی لوازم خانه و اتاق‌های شما نیز نزدیک باشد تا با آنها ست شود.

باید دقت داشته باشید که برای ست کردن نبایذ همه وسایل را هم از یک رنگ مشخص استفاده کنید؛ زیرا این یک رنگ بودن در فضا موجب کسل کننده شدن آن شده و جذابیت خود را پس از مدتی از دست خواهد داد. پس به سراغ ترکیب رنگ‌ها اما با یک تم رنگی یا تم‌های نزدیک به هم بروید. برای ترکیب کردن رنگ و استفاده از آنها در دکوراسیون خانه باید قوانین  مشخصی وجود داشته باشد و شما باید به علم رنگ‌ها آگاهی داشته باشید تا بفهمید که ست کردن رنگ‌ها به چه صورت است و ترکیب کدام رنگ با کدام رنگ می تواند ظاهر جذاب تری را برای دکوراسیون شما فراهم کند. برای مثال رنگ طلایی یک رنگ مکمل است که عمدتا در اغلب وسایل خانه به چشم می‌خورد.

2. قانون اعداد فرد

ترکیب رنگ

در ارتباط با عکاسی یک قانون با نام قانون یک سوم وجود دارد که ایده‌ی اصلی این قانون در مورد اشیا و جزئیاتی است که در یک دسته ‌بندی فردی مرتب شده‌ است. بنابراین اعداد فرد از لحاظ بصری نسبت به گروه‌های زوج، بسیار جذاب‌تر، به یاد ماندنی‌تر و هماهنگ‌تر به نظر می‌رسد. به این ترتیب دسته ‌بندی اشیای شما در ارتفاع، شکل و ظاهر متنوعی خواهد بود. این اشیا باید در عین تفاوت در جزئیات در حالت کلی شبیه به هم باشند. برای مثال شما می‌توانید از ظرف‌هایی با ظاهر یکسان اما مواد داخلی متنوع استفاده کنید. با این قانون در ست کردن لوازم دکوراسیون شما ظاهر یک نواخت و کسل کننده‌ای به خود نخواهد گرفت.

3. نقطه مرکزی اتاق

در این قانون شما باید نقطه کانونی اتاق‌ خود را پیدا کنید. نقطه کانونی یعنی اینکه وقتی شما وارد اتاق می‌شوید، به صورت ناخودآگاه چشمان شما به آن سمت کشیده می‌شود و نگاه شما به آن جلب می‌شود. هر چیزی که در اطراف نقطه کانونی شما قرار خواهد گرفت، باید بتواند آن را تعریف کند. پس اول نقطه کانونی اتاق خود را مشخص کنید. زمانی که نقطه کانونی را پیدا کردید باید بتوانید با عناصر تزئینی آن را تزئین کنید. رنگ‌های اصلی آن را شناسایی کرده و آن را به تعادل رنگی نیز برسانید. یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید برای تزئین نقطه کانونی استفاده کنید استفاده از گل و گیاه آپارتمانی است. استفاده از خرید گیاهان آپارتمانی زیبا و مقاوم می‌تواند یک‌ نقطه کانونی متفاوت برای فضای شما ایجاد کند که حس مثبت را در آن تجربه کنید. خرید اینترنتی این گیاهان به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر خواهد بود زیرا قیمت مناسب‌تری دارد.

اگر اتاق شما هیچ نقطه کانونی ندارد می‌توانید آن را با روش‌های زیر خلق کنید.

- رنگ کردن یکی از دیوارها با رنگ‌های متفاوت و یا قرار دادن قفسه‌هایی با آثار زیبای هنری

- فکر کردن به کاربری اتاق خود. برای مثال قرار دادن قفسه‌های کتاب در صورت مطالعه زیاد

- مبلمان بزرگ در اتاق نشیمن یک نقطه کانونی است

4. حذف فضاهای منفی

گاهی اوقات بهتر است از وسایل کمتری برای چیدمان و ست کردن لوازم خانه استفاده کنید. ایجاد فضاهای شلوغ و درهم و برهم می‌تواند خانه شما را نامرتب نشان دهد و لوازم را ست نشان ندهد. گاهی اوقات لوازم نامرتبط با هم فضاهایی عجیب و غریب را ایجاد می‌کنند که حس بدی را نیز به افراد حاضر در آن فضاها می‌دهند. در هنگام ست کردن لوازم خانه این مورد را نیز در نظر بگیرید. برای ایجاد حس خوب در فضاهای مختلف همچنین می‌توانید از عود خوشبو هم استفاده کنید. شما با خرید انواع عود آبشاری ، معمولی یا دست ساز می‌توانید حس و حال خوبی به خانه خود بدهید. قیمت این عودها نیز با توجه به برند و نوع آنها مشخص خواهد شد و می‌توانید به صورت اینترنتی نیز آنها را تهیه کنید.

5. روشنایی

ترکیب رنگ

روشنایی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه شما دارد و به ست کردن وسایل خانه هم کمک بیشتری می‌کند؛ زیرا نور و رنگ فضا را یک دست‌تر نشان می‌دهد. انواع روشنایی در خانه به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

محیطی: این نوع روشنایی، همان روشنایی عمومی است و ما همیشه آن را در فضای خانه‌ها می‌بینم. روشنایی محیطی به طور یکنواخت اتاق را روشن می‌کند.

فعالیت خاص: همانطور که از نامش مشخص است، این نوع روشنایی برای یک فعالیت خاص به کار برده می‌شود. مثلا شما قسمتی از اتاق نشیمن خود را با آباژور به فضای مطالعه تبدیل می‌کنید.

تاکید: چراغ تاکید برای برجسته کردن یک شی خاص در فضای دکوراسیون خانه است.

اضافه کردن انواع روشنایی به فضاهای مختلف می‌تواند بعد و جلوه خاصی ببخشد و شما بهتر است از روشنایی محیطی شروع کنید و سپس تمرکز خود را بر روی روشنایی تاکید و فعالیت خاص بگذارید تا دکوراسیون ست و شیکی داشته باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ve9n2