یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/18 14:57
رونالدو | کریستیانو رونالدو | فرزندان کریستیانو رونالدو
کد خبر: 12519

خداداد عزیزی رونالدو را با خاک یکسان کرد | اعتبار رونالدو به باد رفت!

در تازه ترین حاشیه ها برای رونالدو اظهار نظر خداداد عزیزی برای رونالدو است.

رونالدو این روزها با امضای قرار داد با تیم باشگاهی النصر عربستان تیتر یک رسانه ها در سرار جهان شده است. رونالدو در اولین حضورش در عربستان با مراسم با شکوهی رو به رو شد. رونالدو و خانواده اش در عربستان مورد توجه همه در سراسر جهان قرار گرفته اند . در تازه ترین حاشیه ها برای رونالدو اظهار نظر خداداد  عزیزی برای رونالدو  است.

خداداد عزیزی رونالدو را با خاک یکسان کرد 

خداداد عزیزی که از اوضاع احوال کلی فوتبال به خصوص فوتبال مشهد ناراحت است در این خصوص گفت و گویی انجام داد و بیشتر از هر چیز به ضعف مدیریت اشاره کرد. 

خداداد عزیزی در خصوص فعالیت آکادمی اش در مشهد گفت: در سال ۱۴۰۰ این آکادمی را تاسیس کردیم که ۸ تیم در آن فعالیت می‌کنند، چهار تیم در مسابقات استانی و کشوری حضور دارند و چهار تیم دیگر به صورت مدرسه فوتبال اداره می‌شود تا ضمن آموزش، استعدادهای برتر را نیز به تیم های دیگر آکادمی معرفی کنیم. تیم نونهالان ما قهرمان استان شد و به لیگ منطقه‌ای راه یافت و در رده دوم یا سوم لیگ برتر قرار دارد، در رده نوجوانان هم تیم داریم، در رده سنی زیر ۱۷ سال قهرمان لیگ یک مشهد شدیم، پسرم نیز در این تیم حضور دارد. پیگیر وضعیت تیم های آکادمی و نتایج‌شان هستیم، دیروز هم تیم زیر ۱۷ سال را دعوت کردیم و مدال‌ها را به آنها تقدیم کردیم، در آکادمی بازیکنان مستعدی حضور دارند که اگر حمایت شوند در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید.

چرا این مشکلات فقط برای مشهد است؟

خداداد در مورد غیبت تیم های مشهدی در لیگ برتر اظهار داشت: علی رغم اینکه مشهد دومین کلانشهر ایران است و شاید از لحاظ ثروت هم اینگونه باشد اما تیم‌های مشهدی همیشه با بحران مالی رو به رو بودند و برای بقا در لیگ برتر یا صعود به آن می‌جنگیدند. من در سال ۶۸ به عنوان بازیکن و سال‌‌ها بعد در جایگاه سرمربی در ابومسلم حضور داشتم، طی این سال‌ها هیچ وقت فوتبال مشهد ثبات مدیریتی‌ نداشت می‌توانم بگویم در بحث مدیریت صفر مطلق بود‌ه‌ایم و همین موضوع باعث نابودی تیم‌های ابومسلم، پیام، سیاه‌جامگان و پدیده شد. بزرگ‌ترین معضل نیز، مشکلات مالی بود. واقعا جای تعجب و سوال دارد که چطور می‌شود، تیم‌های فوتبال مشهد با وجود درآمد و ثروت بالای این شهر، همواره با مشکلات مالی مواجه بودند؟ اصلا چرا فولاد خوزستان، سپاهان، ذوب‌آهن،‌ مس کرمان، مس رفسنجان و تیم های دیگر مشکلات مالی ندارند و این مشکل فقط برای فوتبال مشهد است؟

حالا ما داریم رو تیم‌های آکادمی کار می‌کنیم و اگر ببینیم شرایط خوب است به دوستان معرفی می‌کنیم تا شرایط آنها را بررسی کنند. اگر هم در مشهد تیم گرفتیم، خودمان از بازیکنان آکادمی استفاده خواهیم کرد.

قیمت لوکاکو پایین آمد اما بازیکنان ایرانی نه!

ستاره سابق تیم ملی فوتبال درباره بازی‌های لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول عنوان کرد: به نظرم با توجه به پولی که در فوتبال هزینه می‌کنیم، لیگ جذابی نداریم. بازیکنانی را در لیگ سراغ داریم که ۱۴، ۱۵ میلیارد در یک فصل می‌گیرند یعنی اگر قیمت دلار همان ۳۰ هزار تومن ثابت باقی می‌ماند معادل چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار می‌شد،

این در حالی است که گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ، اصلا به تیم ملی دعوت نمی‌شود. معتقدم که مشکلات فوتبال‌مان یکی دوتا نیست، این شرایط نتیجه زد و بند‌های مدیران باشگاه‌های صنعتی دولتی است به همین خاطر قیمت بازیکنان سرسام آور است اما کیفیت فوتبال‌مان به اندازه مبلغ قراردادها بالا نرفته است. در فوتبال دنیا قیمت بازیکنان بر اساس عملکردشان بالا و پایین می‌شود.

به عنوان مثال؛ در جام جهانی قطر قیمت یک بازیکن ۳۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و لوکاکو که عملکرد خوبی در جام نداشت قیمتش از ۷۰ میلیون به ۳۰ میلیون یورو می‌رسد اما در فوتبال ما قیمت بازیکنان همیشه روند صعودی دارد انگار همه عالی بازی می‌کنند.

رونالدو

خرید رونالدو دیوانگی بود!

او در مورد پیوستن رونالدو به النصر که سوژه این روزهای رسانه ها است گفت: کریستیانو رونالدو در ۳۷ سالگی آن کیفیت سابق را ندارد و این موضوع در جام جهانی مشخص بود. به نظرم خرید خرید رونالدو با آن قیمت دیوانگی بود البته النصر می تواند از رونالدو استفاده تبلیغاتی کند اما در بعد فنی کارایی ندارد. 

شیخ های عرب مثل مدیران دولتی ورزشی ما نمی‌دانند پول‌های خود را چطور هزینه کنند. ارقام قرارداد‌های ما عجیب و غریب است اما نتایج در جام‌جهانی، جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا بسیار ضعیف.

فوتبال ورزش همگانی نیست که صرفا برای سلامتی فعالیت کنیم، فوتبال یک ورزش قهرمانی است. نمی‌ دانم چطور پول را هزینه فوتبالی می‌کنند که هیچ دستاوردی‌ ندارد. فکر می‌کنیم، سالانه ۲ هزار میلیارد در فوتبال هزینه می‌کنیم و هر سال ارقام قراردادها نجومی تر از سال پیش می‌شود.

پسرم وزن کم کرد و فوتبالیست شد

پسرم به خاطر اضافه وزن فوتبال بازی نمی‌کرد اما از دو سال پیش به همراه مربی بدنساز تمرینات و  وزن کم کردن را شروع کرد، همزمان تیم زیر ۱۷ ساله‌های آکادمی را تشکیل دادیم و امیرحسین عضو این تیم شد.ش


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4veo62