چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/21 08:30
یارانه | یارانه نقدی | کسر یارانه نقدی
کد خبر: 12610

یارانه نقدی چه کسانی قطع می شود ؟ | جریان کسر مبلغ یارانه چیست ؟

یارانه نقدی کمک معیشتی دولت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما جریان کسر مبلغ یارانه در ادامه بخوانید.

یارانه نقدی دی ماه سه شنبه 20  واریز شد و سرپرستان خانوار می توانند یارانه نقدی خود را برداشت کنند.اما خبر هایی در خصوص قطع یارانه و کسر مبلغ یارانه به گوش می رسید در ادامه جزئیات را بخوانید.

در حالی در آذرماه سازمان هدفمندی یارانه‌ها حامل یک خبر خوش برای یارانه‌بگیران مبنی بر پایان یافتن یکی از اقساط وام کرونای یک میلیون تومانی بود که حواشی هم در این ماه کم نبوده است. یکی از این حواشی مربوط به کسر مقداری از مبلغ یارانه نقدی بود.

جریان از این قرار بود که تعدادی از سرپرستان خانوار اعلام کردند که در شرایطی که در ماه‌ها قبل مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بابت یارانه نقدی دریافت می‌کردند که در آذرماه این رقم به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

عده‌ای این کاهش را ناشی از خطای دولت اعلام کردند اما سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به این موضوع واکنش نشان داده و علت را شناور بودن دهک‌بندی خانوارها دانسته است.

شناور بودن پرداخت یارانه این احتمال را تقویت کرده که در هر بررسی مشمولان یارانه نقدی، دهک درآمدی خانوارها جابه‌جا شود.

در ضمن، مبلغ یارانه نقدی نیز متناسب با تغییر دهک، دچار تغییر خواهد شد. البته، آنچه مبهم است این است که آیا شناور بودن دهک‌بندی خانوار به صورت ماهانه انجام می‌شود یا این امر هر چند ماه یک‌بار اتفاق می‌‌افتد؟ با اینحال، قرار شده مبلغ یارانه ثابت نباشد و بسته به دهک خانوار تغییر کند.

حاشیه بعدی نیز مربوط به قطع یارانه تعدادی از سرپرستان خانوار است. اما، طیبه حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به این ماجرا هم واکنش نشان داد و طی سخنانی اعلام کرد که سازمان هدفمندی هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر قطع یارانه خانوار ارسال نکرده است.

آنطور که سخنگو گفته این اخبار جعلی بوده و با هدف کلاهبرداری منتشر شده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jqql2