یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/22 05:30
طرز تهیه | طرز تهیه سوپ | طرز تهیه سوپ شیر
کد خبر: 12633

طرز تهیه سوپ شیر | سوپ شیر به روش رستورانی

سوپ شیر یکی از سوپ های خوش طعم و پرطرفدار بین المللی است که روش پخت آن بسیار ساده و راحت است با آموزش مرحله به مرحله سوپ شیر همراه باشید.

طرز تهیه سوپ شیر :سوپ شیر یکی از انواع سوپ های بین المللی است که طرز تهیه آن بسیار ساده می باشد.این سوپ بسیار خوش طعم و پرطرفدار است.در ستاره پارسی طرز تهیه این سوپ را به روش رستورانی برای شما آماده کرده ایم در ادامه با طرز تهیه سوپ شیر همراه ما باشید.

مواد لازم برای سوپ شیر ۴ نفره

طرز تهیه سوپ شیر

شیر ۲ لیوان

گوشت مرغ ۳۰۰ گرم

جو پرک ½ لیوان

پیاز ۱ عدد

هویج ۲ عدد

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری

کره ۲ قاشق غذاخوری

خامه ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ۱ دسته کوچک

قارچ ۸ عدد متوسط

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ شیر رستورانی

مرحله اول

برای تهیه سوپ شیر خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس ۲ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

حالا کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و درو می ریزیم، سپس حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ نیمپز شود. پس از اینکه مرغ نیمپز شد، هویج را به صورت نگینی خرد کرده و اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

طرز تهیه سوپ شیر

حالا باید صبر کنیم تا هویج کمی نرم شود، سپس جو پرک را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی مواد را مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم تا جو لعاب بیندازد. حالا باید صبر کنیم تا مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله پنجم

پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد می کنیم، سپس مجددا به قابلمه می افزاییم. در همین حین قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل ذوب شود، سپس قارچ ها را به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا آبشان کشیده شده و کاملا سرخ شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه قارچ ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه آرد را در تابه ای که قارچ ها را تفت دادیم، با کمی کره تفت می دهیم تا خامی اش گرفته شود، سپس شیر گرم را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

ابتدا کمی شیر اضافه کرده و با آرد ترکیب می کنیم تا آرد گلوله نشود، سپس باقیمانده شیر را اضافه کرده و به خوبی با آرد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مواد را با هم به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا کمی غلیظ شوند.

مرحله نهم

پس از اینکه مواد کمی غلیظ شدند، خامه را اضافه کرده و با شیر به خوبی مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در ادامه طعم سوپ را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

طرز تهیه سوپ شیر

حالا باید اجازه دهیم سوپ روی حرارت بماند تا به غلظت مورد نظرمان برسد. توجه داشته باشید که این سوپ در زمان سرو کمی سفت تر می شود، پس نباید بگذاریم خیلی غلیظ شود. در نهایت سوپ را در ظرف می کشیم و با جعفری تزیین می کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gnlz4