چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/23 06:45
ترفند | ترفند برای مو | ترفند رشد مو
کد خبر: 12674

ترفند رشد سریع مو | با این ترفند ها رشد مو های خود را سریعتر کنید

مو در زیبایی انسان بسیار تاثیر گذار است رسیدگی و مراقبت از مو از اهمیت بالایی برخوردار است برای کاهش و رشد سریع مو نیاز به رعایت نکاتی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

ترفند رشد سریع مو : ریزش مو در جامعه امروزی زیاد شده است.این امر در بین زنان بسیار دیده می شود.بیش از 50 درصد زنان در طول زندگی ریزش مو قابل توجهی را تجربه می کنند.این موضوع در بین زنان بالای 40 سال که به تازگی بچه دار شده اند یا دوران یائسگی را تجربه کرده اند دیده می شود.اما این مشکل را با دانستن چند ترفند می توان بر طرف کرد.این ترفند برای جلوگیری و یا کنترل ریزش مو بسیار موثر است. ریزش مو مسئله مهمی است که اطلاعات زیادی درباره آن وجود دارد.ما در این مطلب چند ترفند برای کاهش ریزش و رشد سریع مو قرار داده ایم در ادامه با این ترفند ها همراه ما باشید. 

ترفند رشد سریع مو

روغن ها می توانند برای کمک به رشد  مو  بسیار مفید باشند اما، قبل استفاده از هر چیزی مطمئن شوید که انجام آن برای تمام طول  درمان  مناسب است. به عنوان مثال، روغن کرچک برای تقویت  پوست  سر و بهبود خط مو عالی است.

یک شامپوی ملایم را امتحان کنید

ترفند رشد سریع مو

اگر متوجه شوره سر شده اید بلافاصله برای خرید شامپوی مخصوص به داروخانه نروید. ابتدا یک شامپوی ملایم را برای کاهش چربی امتحان کنید، اگر مؤثر نبود می توانید با  پزشک  مشورت کرده و شروع به استفاده از شامپوی شوره سر کنید.

فراموش نکنید که خشکی پوست سر و  مشکلات  مو می تواند در نتیجه آلرژی یا تغییرات هورمونی باشد بنابراین قبل از امتحان کردن چیزی چند آزمایش انجام دهید تا مطمئن شوید که همه کارها را درست انجام می دهید زیرا علت آن فقط می تواند شامپویی باشد که  آلرژی  ایجاد می کند.

از  ماسک دارچین استفاده کنید

ترفند رشد سریع مو

دارچین به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی گردش خون را تحریک می کند پس تاثیر خوبی بر روی پوست سر و مو دارد بنابراین برای تهیه ماسک، باید مقدار مساوی دارچین و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس آن را روی پوست سر و ریشه موهای خود بمالید و اجازه دهید قبل از شست و شو آن را به مدت 45 دقیقه روی مو نگه دارید.

موهایتان را هر روز نشویید

ترفند رشد سریع مو

اگر با خط موی خود مشکل دارید از شست و شوی موهای خود هر روز اجتناب کنید و 2 تا 3 بار در هفته با شامپوی فاقد هرگونه  مواد شیمیایی  خشن بشویید. به عنوان یک گزینه، می توانید از شامپوهای گیاهی به ویژه شامپوهای حاوی بابونه، آلوئه ورا، بیوتین، سیستئین، پروتئین ها و  ویتامین  ایی استفاده کنید.

هر 2-3 روز یکبار شامپو بزنید

ترفند رشد سریع مو

بهتر است موهای خود را هر 2 تا 3 روز یکبار بشویید اما، لازم است بدانید موها هر روز نیاز به آبرسانی دارند فقط موهایتان را با آب ولرم آبکشی کنید و بدون شستن با شامپو نرم‌کننده بزنید، موهایی که به درستی مرطوب می‌شوند قوی‌تر، ضخیم‌تر و کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

مصرف زینک را فراموش کنید

ترفند رشد سریع مو

روی می تواند از ریزش مو و سایر مسائل جلوگیری کند اما، به شرطی که هر روز به اندازه کافی از آن استفاده کنید. مصرف روزانه توصیه شده روی 8 تا 11 میلی گرم است با این حال، برخی از متخصصان ریزش مو حداکثر 25 میلی گرم را پیشنهاد می کنند به همین دلیل نباید بیش از 2 تا 3 هفته مصرف شود.

از ماسک  قهوه برای پوست سر استفاده کنید

ترفند رشد سریع مو

کافئین تاثیر مثبتی بر رشد مو دارد و از ریزش مو جلوگیری می کند و هنگامی که مستقیماً روی پوست سر ماساژ داده شود، گردش خون را افزایش می دهد. کافئین هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) که مسئول ریزش مو است را مسدود می کند علاوه بر این، قهوه حاوی فلاونوئیدها است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و برای بازسازی حیاتی هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27eld3