پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/24 05:30
طرز تهیه | طرزتهیه سوپ| طرز تهیه سوپ شلغم
کد خبر: 12700

طرز تهیه سوپ شلغم | سوپ شلغم درمان سرما خوردگی و آنفولانزا

در فصل سرما اکثرا افراد درگیر بیماری سرما خوردگی و آنفولانزا می شوند مصرف انواع سوپ برای بیماری مفید و لازم است در این مطلب سوپ شلغم را به شما آموزش می دهیم.
طرز تهیه سوپ شلغم :طرز تهیه سوپ شلغم برای فصل سرما و درمان سرما خوردگی و آنفولانزا را به شما پیشنهاد می کنیم.طرز تهیه این سوپ بسیار ساده و راحت است.در ادامه با طرز تهیه سوپ شلغم همراه ما باشید.

سوپ شلغم

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و مفید مناسب فصل سرما هستید، پیشنهاد ما به شما سوپ شلغم است.این سوپ دارای خاصیت‌های درمانی بسیاری است.

مواد لازم سوپ شلغم برای ۴ نفر

شلغم ۲ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
برنج ½ پیمانه
جعفری ½ پیمانه
گشنیز ½ پیمانه
آب ۴ لیوان
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار کافی
 
طرز تهیه سوپ شلغم

سوپ شلغم

مرحله اول
 
برای تهیه  سوپ شلغم خوشمزه  در ابتدای کار برنج به همراه ۱ قاشق مرباخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در این فاصله سینه مرغ را درون یک قابلمه می گذاریم.

مرحله دوم

 
در این مرحله ۱ عدد پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه می افزاییم. حالا به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سینه مرغ به مدت ۱ ساعت بپزد.
 
در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم. حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا طلایی و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

 
حالا مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین رفته و رنگ باز کند. در ادامه سینه مرغ پخته شده را با چنگال ریش ریش می کنیم.

مرحله پنجم

 
حالا تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و برنج خیس خورده را آبکشی می کنیم، سپس به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم برنج کاملا پخته و نرم شود.

مرحله ششم

 
در این مرحله شلغم را به همراه هویج و سیب زمینی می شوییم و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه سبزیجات رنده شده را به همراه سینه مرغ به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله هفتم
 
حالا رب سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. ۱۵ دقیقه آخر پخت، گشنیز و جعفری را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سوپ یکدست شود.
مرحله هشتم

سوپ شلغم

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ با درب باز به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد تا کاملا جا بیفتد و سبزی آن پخته شود. توجه داشته باشید با بستن درب قابلمه رنگ سبزی تغییر می کند. در نهایت سوپ را به همراه لیمو ترش سرو می کنیم. نوش جان.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45bad4