چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/26 09:30
سریال | سریال پوست شیر | معرفی بازیگر سریال پوست شیر
کد خبر: 12771

معرفی بازیگر سریال پوست شیر | معرفی بازیگر شخصیت رضا پروانه در سریال پوست شیر

رضا پروانه در سریال پوست شیر بخاطر رفاقتش با شخصیت نعیم در فیلم مورد توجه قرار گرفته است در ادامه به بیوگرافی بازیگر این شخصیت پرداخته ایم.

سریال پوست شیر این روزها یکی از سریال های پرطرفدار نمایش خانگی می باشد این سریال با بازی زیبای بازیگرانی چون شهاب حسینی ، پانته آ بهرام ،هادی حجار فر و علیرضا کمالی به جذابیتش افزوده شده است.در ادامه به معرفی بازیگر شخصیت رضا پروانه در این سریال پرداخته ایم بخوانید.

سریال پوست شیر

علیرضا کمالی نقش رضا پروانه را در پوست شیر بازی می کند.

رضا پروانه در پوست شیر جزو نقش هایی است که به خاطر رفاقتش با نعیم (هادی حجازی فر) و بازی پر احساس و متفاوتش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه مطلب به بررسی بیوگرافی علیرضا کمالی بازیگر نقش رضا پروانه در سریال پوست شیر می پردازیم.

بیوگرافی علیرضا کمالی بازیگر نقش رضا پروانه در پوست شیر

علیرضا کمالی از بازیگران مرد سینما و تلویزیون است . علیرضا کمالی متولد 27 اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در تهران است. این بازیگر از دانشگاه تهران و دانشکده هنرهای زیبا توانست در رشته بازیگری تحصیلاتش را به پایان برساند. علیرضا کمالی از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه هنر و بازیگری شده است.

علیرضا کمالی همزمان با درس خواندن و تحصیل آتش در زمینه نمایش عروسکی کار و فعالیت می کرد به طوری که در این رشته فعالیت می کرد.

که بعد از سه سال کاری با این مرکز توانست به عنوان بهترین بازیگر مرد در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دفاع مقدس انتخاب شود.

علیرضا کمالی به طور حرفه‌ای در سال ۸۲ با حضور در سریال شیخ بهایی کاری به کارگردانی شهرام اسدی به عنوان دستیار کارگردان حضور پیدا کرد نخستین تجربه ای که علیرضا کمالی در عرصه بازیگری داشته است.

سریال پوست شیر

بازی در نقش شمایل علی اکبر در سریال ثارالله بوده کاری به کارگردانی شهریار بحرانی و نویسندگی مجتبی فراورده که در دی ماه سال ۸۲ متوقف شد توقف این مجموعه باعث شد که اولین حضور علیرضا کمالی پخش نگردد.

ایشان در سال ۸۷ با حضور در فیلم سینمایی ملک سلیمان کاری که توجه منتقدان سینما را به خود جلب کرده بود و در مورد او نقدهای مثبتی داشتند علیرضا کمالی با حضور در سریال نفس کاری به کارگردانی جلیل سامان نیز ایفای نقش کرد.

علیرضا کمالی در یکی از محله های تهران به نام نظام آباد به دنیا می آید تک فرزند بود و مادرش فرهنگی پدر علیرضا کمالی مرحوم علی اصغر کمالی نژاد بودند که یکی از قهرمانان پرورش اندام در ایران و جهان بوده اند.

در مورد کمالی نژاد ازدواج کرده یا نه اطلاعات دقیقی در دست نیست.در مورد از تصاویری که از علیرضا کمالی و دنیا مدنی منتشر شده بود شایعات و احتمالات زیادی در مورد رابطه نزدیکی آن دو با هم منتشر می شد حتی شایعه ازدواج این دو بازیگر مطرح شده بود چه مدت بعد از منتشر شدن این تصاویر این شایعه تکذیب شد.

خانواده علیرضا کمالی

سریال پوست شیر

علیرضا کمالی در خانواده ای سه نفره در محله نظام آباد تهران متولد شد، پدرش مرحوم علی اصغر کمالی نژاد از قهرمانان شناخته شده رشته پرورش اندام در ایران و جهان و مادرش فرهنگی است، او تنها فرزند خانواده می باشد.

ازدواج و همسر علیرضا کمالی

از وضعیت ازدواج و همسر علیرضا کمالی اطلاعات موثقی در دسترس نیست و بازیگر نقش پروانه در سریال پوست شیر، هیچ خبری را در این باره تایید نکرده است.

رضا پروانه در پوست شیر چگونه بازیگر شد؟

علیرضا کمالی همزمان با گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه در رشته عروسکی به فعالیت پرداخت.

علیرضا کمالی بعد از سه سال فعالیت در رشته عروسکی در جشنوار تئاتر دفاع مقدس بهترین بازیگر شد.

علیرضا کمالی در تلویزیون

علیرضا کمالی در سریالی به کارگردانی شهریار بحرانی و نویسندگی مجتبی فرآورده به ایفای نقش پرداخت که البته این سریال پخش نشد به همین دلیل بازی او در این سریال دیده نشد. آقای بازیگر قبل از بازی در اولین سریال تلویزیونی خود، در سال 1382 بعنوان دستیار کارگردان در سریال شیخ بهایی شهرام اسدی فعالیت می کرد.

علیرضا کمالی در سینما

سریال پوست شیر

علیرضا کمالی در سال 1387 و 5 سال بعد از بازی در اولین سریال تلویزیونی خود، در فیلم سینمایی ملک سلیمان بازی قابل قبولی را از خود ارائه داد و نقش برادر حضرت سلیمان را ایفا نمود.

علیرضا کمالی، سال 1393 در سریال انقلاب زیبا به کارگردانی بهرنگ توفیقی حضور موفقی داشت و پس از آن در سال 95 با سریال نفس به شهرت رسید و میان مخاطبان تلویزیون شناخته شد. این بازیگر در سریال لحظه گرگ و میش و وارش نیز ایفای نقش نموده و با همین سریال ها بسیار مشهور شد.

علیرضا کمالی در پوست شیر

پوست شیر سریال نمایش خانگی به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی است که در آن بازیگرانی چون شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه و… به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال پوست شیر

پوست شیر سومین حضور علی‌رضا کمالی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی و دومین همکاری وی با برادران محمودی بعد از فیلم سینمایی هفت‌ونیم است. علیرضا کمالی در پوست شیر نقش رضا دوست نعیم را ایفا کرده است که ساحل، دختر نعیم را راضی به دیدار پدرش پس از آزادی او از زندان می کند و….

علیرضا کمالی در ملک سلیمان

فیلم ملک سلیمان هشتمین ساخته بلند سینمایی شهریار بحرانی در مقام فیلم‌ساز است که زندگی حضرت سلیمان را روایت می کند. در این فیلم درام، تاریخی، اکشن، جنگی امین زندگانی، محمود پاک نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، علیرضا کمالی، زهرا سعیدی، جواد طاهری و… بازی می کنند. علیرضا کمالی در این فیلم سینمایی نقش آدونیا، برادر حضرت سلیمان(ع) را ایفا کرده است.

علیرضا کمالی در نفس

نفس مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی جلیل سامان است. این سریال داستان زنی به نام ناهید(ساناز سعیدی) است که در بحبوحه انقلاب با مردی به نام روزبه عضو مجاهدین خلق آشنا می شود و پی به رازی از زندگیش می برد و…. در سریال نفس بازیگرانی چون علیرضا کمالی، مسعود رایگان، ژاله صامتی، داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، هدایت هاشمی، هادی حجازی فر، ساناز سعیدی و… ایفای نقش نموده اند. علیرضا کمالی در این فیلم نقش روزبه جوانی را ایفا می کند که عضو گروهک مجاهدین خلق است و….

علیرضا کمالی در شوق پرواز

شوق پرواز سریالی به کارگردانی یدالله صمدی و نویسندگی فرهاد توحیدی است که در مورد زندگی عباس بابایی یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده‌است.

در این سریال بازیگرانی چون شهاب حسینی، الهام حمیدی، کورش تهامی،شهرام حقیقت‌دوست، افسانه بایگان،فرهاد قائمیان، ستاره اسکندری، علیرضا کمالی نژاد و… ایفای نقش نموده اند، علیرضا کمالی در این سریال نقش خلبان محمد امیری را ایفا کرده است.

علیرضا کمالی در آهوی من مارال

سریال «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی سعید خندق‌آبادی است که در مورد ناصرالدین شاه و عشق او تولید شده است اما به دلایلی متوقف شده است. حسن معجونی، الهام کردا، ترلان پروانه، شبنم مقدمی، لیلا بلوکات،علیرضا کمالی و… از بازیگران این سریال نمایش خانگی هستند. علیرضا کمالی در این فیلم نقش گماشته را ایفا می‌کند.

علیرضا کمالی در وارش

وارش سریالی به کارگردانی آقای احمد کاوری است که فیلنامه آن اقتباسی از رمان مطرح مهاجران هاوارد فاست است. علیرضا کمالی، الهام طهوری، بهنام تشکر، علیرضا جلالی تبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه و… از بازیگران وارش هستند. در این سریال علیرضا کمالی نژاد نقش پررنگ و مهمی را ایفا کرده و از کاراکترهای اصلی سناریو می باشد، او در نقش یارمحمد هنرنمایی میکند.

در ادامه این بخش به معرفی کامل کارنامه هنری علیرضا کمالی در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می پردازیم.

فیلم‌های سینمایی علیرضا کمالی

سفر:مهرداد خوشبخت، 1382

جنگ کودکانه:ابوالقاسم طالبی، 1383

سفر:علیرضا سبزواری، 1384

چشمهایت راببند:علیرضا امینی، 1384

پایان راه:افسانه منادی، 1385

دستهای خالی:ابوالقاسم طالبی، 1385

ملک سلیمان:شهریار بحرانی، 1386 – 1387

در آغاز یک روز:بهرام توکلی، 1387

آخرین برگشتی:امیر انصاری، 1388

گلوگاه شیطان:حمید بهمنی، 1389

به فاصله یک‌نفس:امیر انصاری، 1390

اینجا شهر دیگری است:احمد رضا گرشاسبی، 1390

عقاب صحرا:مهرداد خوشبخت، 1391

برگشت‌ناپذیر:امیر احمد انصاری، 1391

سه ماهی:حمیدرضا قربانی، 1392

چرک‌نویس:علی جناب، 1393

هاری:امیر احمد انصاری، 1393

در سکوت:ژرژ هاشم‌زاده، 1394

خانه ای در خیابان چهل و یکم:حمید رضا قربانی، 1394

سد معبر:محسن قرایی، 1395

خانه کاغذی:مهدی صباغ زاده، 1395

شاه‌کش:وحید امیرخانی، 1396

سمفونی نهم:محمدرضا هنرمند، 1397

معکوس:پولاد کیمیایی، 1397

هفت و نیم:نوید محمودی، 139٧

آبادان یازده 60:مهرداد خوشبخت، 1398

شب، داخلی، دیوار:وحید جلیلوند، 1399

سریال‌های تلویزیونی علیرضا کمالی

تئاتر نوجوانان:کریم اکبری مبارکه، 1366

دوباره زندگی:نادر مقدس، 1383

نرگس:سیروس مقدم، 1384

راز ققنوس:نادر مقدس، 1384

گل بارون زده:عباس رنجبر، 1385

نردبام آسمان:محمد حسین لطیفی، 1386

شهر دقیانوس:مهرداد خوشبخت،1387

شوق پرواز:یدالله صمدی، 1388

میلیاردر:علیرضا امینی، 1392

انقلاب زیبا:بهرنگ توفیقی، 1393

نفس:جلیل سامان، 1395

لحظهٔ گرگ و میش:همایون اسعدیان، 1397

وارش:احمد کاوری، 1398

آنها:میلاد جرموز، مهدی آقاجانی،١4٠٠

فیلم های علیرضا کمالی در شبکه نمایش خانگی

قلب یخی (فصل اول):محمد حسین لطیفی، 1389

آهوی من مارال:مهرداد غفارزاده، 1400

پوست شیر:جمشید محمودی، 1400


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3zgob2