جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/28 08:31
یارانه | یارانه نقدی
کد خبر: 13745

خبر مهم درباره یارانه نقدی اسفند | شارژ حساب یارانه این خانوار از اول اسفند

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته نخست اسفند در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش ستاره پارسی: سید محمد اسحاقی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: دولت گام بزرگی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار برداشته و محافظت از این اقشار در برابر ترکش‌های تورم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به مقدمات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در گیلان، افزود: با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی از جامعه هدف در گیلان، این استان به عنوان سه عنوان پایلوت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شد.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از شناسایی و ثبت ۱۷۰۰ فروشگاه در سامانه "شما" خبر داد.

اسحاقی با بیان اینکه در هر دهستان یک فروشگاه مشمول اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شده است، گفت: تعریف اعتبار سرانه یارانه افراد در کد ملی یک ماه زودتر از موعد مقرر جهت خرید مایحتاج زندگی یکی از ساز و کارهای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی کالابرگ یارانه بگیران بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ اقدام به خرید می‌کنند و باقیمانده نیز در تدبیر و تصمیم دولت خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به مشمولیت ۱۰ کالای اساسی در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بیان کرد: افراد یارانه بگیر مختار به انتخاب کالای مورد نظر از بین ۱۰ کالای تعریف شده در این طرح هستند.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به موارد یارانه و اجرای کالابرگ اعتراض دارند با ورود به سامانه 《حمایت》 به مشکلات شأن رسیدگی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته نخست اسفند در این استان خبر داد و بیان کرد: مقدمات اجرای این طرح با شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در استان گیلان فراهم شده و در نظر داریم با افزایش تعداد فروشگاه‌ها، رفاه بیشتری برای مردم فراهم کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه مردم بابت کالابرگ الکترونیکی دغدغه‌ای نداشته باشند، گفت: افراد می‌توانند از یارانه شأن هم به صورت نقدی استفاده کنند و هم از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به خرید از فروشگاه‌های مدنظر را داشته باشند.

 

/منبع: مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xj5w3