شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/28 19:49
کد خبر: 14449

جایزه زشت ترین حیوان روی زمین به این موجود رسید! +عکس

انجمن حفاظت از حیوانات زشت، ماهی Blobfish را به عنوان زشت ترین حیوان روی زمین انتخاب کرد.

به دلیل بدن کم چگالی حباب‌ماهی شکل آن درون و بیرون آب بسیار با هم تفاوت دارد و ظاهری شبیه به چهره انسان دارد و البته بسیار زشت بودن آن موجب ایجاد بحث‌های فراوانی در رسانه‌ها شده‌است.

حباب‌ماهی Psychrolutes marcidus نام یک گونه از تیره ماهیان بینگد است. این ماهی ساکن آب‌های عمیق در حوالی سواحل سرزمین اصلی استرالیا، تاسمانی و همچنین نیوزیلند است.

بدن این ماهی بر خلاف اغلب ماهی‌ها دارای کیسه شنا برای شناور ماندن در آب نیست ولی در عوض بدنش چگالی کمتری از آب دارد و همین ویژگی به او کمک می‌کند تا بدون تلاش خاصی در نزدیکی بستر دریا شناور بماند و مانند بسیاری از شکارچیان هم روش خود بی‌حرکت منتظر می‌ماند تا طعمه یا چیز قابل خوردنی به او نزدیک شود تا آن را به داخل دهان خود بکشد. حباب‌ماهی معمولاً طولی کمتر از ۳۰ سانتیمتر دارد و در اعماق ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ متری، جایی که فشار آب بین ۶۰ تا ۱۲۰ برابر بیشتر از سطح آب است زندگی می‌کند. زندگی در چنین عمق و فشاری باعث شده تا نتواند از کیسهٔ حاوی هوا برای شناور ماندن استفاده کند و با تکیه بر خاصیت چگالی خود که اندکی کمتر از آب است می‌تواند به سادگی و بدون صرف انرژی چندانی در نزدیکی بستر دریا شناور بماند. از اینرو فقدان نسبی ماهیچه‌ها یک نقطه ضعف برای این ماهی محسوب نمی‌شود و غذای آن که شامل سخت‌پوستان اعماق آب است اغلب به صورت شناور در اطراف آن یافت می‌شوند.این ماهی خودش بدون نیاز به جفت قادر به زاد و ولد هست.این ماهی مورد جستجو ترین ماهی در اینترنت است ، جادویی از اعماق دریا با چهره ای که فقط مادر زمین یا حیوان دوستان می تواند دوستش داشته باشد. با این حال ، حباب ماهی یک تغذیه کننده چاق و تنبل که نسبتاً جدید در علم است. به نوعی افسون بر انسان هایی که الهامات ، اسباب بازی های نرم و ایموجی ها را با الهام از آن ساخته اند ، جادو کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36eebe