سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/12 08:40
واردات خودور | واردات خودرو به ایران | خودرو اپل | واردات خودرو اپل
کد خبر: 14756

وارادات این خودرو به ایران آزاد شد! | آیا واردات این خودرو به ایران در قمیت ها تاثیر دارد؟

شنیده ها حاکی از آن است که یک شرکت خصوصی مجوز واردات خودروهای اپل ( Opel ) را دریافت کرده است. گفته می شود که بزودی خودروهای وارداتی اپل به بازار ایران می آیند.

به گزارش ستاره پارسی: در بین اخبار واردات خودرو که مخصوصاً این روزها بیشتر شده است، بحث واردات رسمی اپل به گوش می رسد و گویا یک شرکت خصوصی توانسته تا مجوز واردات محصولات این نشان اروپایی را دریافت کند. اپل قبل از انقلاب ایران، حضور قابل توجهی با مدل های رکورد و کاپیتان و تعداد محدودی جی تی در دهه ۴۰ داشت که بسیار محبوب بودند، اواسط دهه ۵۰ مدل کمودور توسط شرکت پارس خودرو با نام شورلت رویال عرضه گردید که سدانی توانمند و مدرن در زمان خود بود.

اما بعد انقلاب و با پایان جنگ در اوایل دهه ۷۰ ، سال ۱۳۷۲ اپل با شرکت ملبا به ایران بازگشت و در نمایشگاه بین المللی آن سال با نمایش مدل های کورسا، آسترا، وکترا و امگا تحولی جدید را در بخش خودروهای وارداتی ایجاد کرد، ملبا با خدمات مناسب و انتخاب محصولات روز اپل توانست خواسته کسانی که به دنبال یک خودروی جذاب، مهیج ، اصیل و با پرستیژ اروپایی بودند را برآورده سازد و خاطرات دهه های ۴۰ و ۵۰ را زنده کند. با پایان واردات خودرو در ایران در سال ۱۳۷۴ تعداد محدودی مدل سدان لوکس امگا به ایران آمد که تا سال ها در کنار مرسدس بنز لوکس ترین خودروی بازار ایران بود.

 

واردات خودرو

 

گرچه اپل در اواسط دهه ۹۰ نیز تلاش کرد تا دوباره به بازار ایران بازگردد، اما عدم برنامه ریزی و زیر ساخت‌های لازم اجازه تکرار پیروزی های گذشته را به اپل نداد. حال دوباره در این روزهایی که واردات خودرو هیجان لازم را به دلیل محدودیت های همکاری و سقف قیمتی ندارد، شنیدن نام اپل با آن همه خاطرات و مدل های جذاب می تواند خبری به نسبت خوب در آغاز سال جدید باشد.

اگرچه هنوز واردکننده و مدل های انتخابی برای بازار ایران مشخص نیست، اما قطعاً اپل برای موفقیت دوباره نیاز به یک تیم حرفه ایی و معتبر خواهد داشت تا بازهم خاطرات خوش را تکرار کند. قطعاً طیفی از محصولات اپل در بازه کمتر از سقف واردات ۲۰ هزار یورو قرار خواهد داشت و امکان ورود به ایران را خواهد داشت. البته در این مدت خیلی از برندها قصد حضور داشتند که در حد خبر باقی ماند، امید است که شنیده ها صحت داشته و اپل بتواند به جذابیت واردات به طور قابل توجهی بیافزاید. حال باید دید این برند اروپایی واقعا می آید و با چه محصولات و امکاناتی به ایران می‌رسد؟

 

/منبع: اسب بخار


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ekk56