پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/27 17:52
حمید فرخ نژاد | عکس حمید فرخ نژاد | بیوگرافی حمید فرخ نژاد
کد خبر: 9391

حمید فرخ نژاد در مراسم مهسا امینی دیده شد | این مرد واقعا حمید فرخ نژاد است؟

عکسی از حمید فرخ نژاد بازیگر معروف سینما در مراسم خاکسپاری مهسا امینی منتشر شده است.

حمید فرخ نژاد بازیگر معروف در مراسم خاکسپاری مهسا امینی شرکت کرده است. حمید فرخ نژاد متولد 28 فروردین 1348 در آبادان بازیگر ، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی است. وی تحصیل کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فرخ نژاد فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. در سال 1369 با بازی در فیلم در کوچه های عشق ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد.

ماجرای ورود به هنر حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

روزی که رفتم دفترچه کنکور بگیرم یک صف طولانی جلوی اداره پست بود و تابلوی بزرگ زده بودند که دفترچه تمام شد ، برای دریافت دفترچه به اهواز مراجعه کنید فاصله اهواز تا محل زندگی ما 170 کیلومتر بود. پس گفتم خداحافظ و راهم را کج کردم که بروم سربازی به شکل تصادفی یکی از پسر عموهایم را دیدم ، سوارم کرد و پرسید اینجا چه می کنی و من ماجرا را گفتم پسر عمویم از در پشتی اداره پست بردم داخل و در زد و با هم از در رد شدیم؛ چند دقیقه بعد با دو تا دفترچه کنکور برگشت ، انگار خدا او را سر راه من گذاشت اگر آن روز در جاده منتهی به اداره پست سر راهم سبز نمی شد به کل به راه دیگری رفته بود.

 

خانواده حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

در یک خانواده کامل جنوبی بعنوان آخرین پسر به دنیا آمد و 6 برادر و 4 خواهر تنی و ناتنی دارد و پدر ناخدای لنج بود.تا سال 1359 که 9 ساله بود در آبادان بودند که بخاطر شروع جنگ به ماهشهر نقل مکان کردند تا اینکه دبیرستان هم در سربندر ساکن شدند.

 

ورود به دانشگاه تهران حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

دبیرستان علوم انسانی خواند تا اینکه بزور توانست با معدل 10/25 دیپلم بگیرد اما بخاطر شرایط جنگی و حاص توانست سال 1368 در دانشگاه تهران قبول شود.دو سال بعد اصغر فرهادی کارگردانی نامی ایران نیز هم دوره وی شد.

سرخوردگی حمید فرخ نژاد با دختران دانشگاه!

حمید فرخ نژاد

مثلا در برخورد با دخترهای همکلاسی ، خیلی به چشم می آمدم. بود که هر چه می گفتم همه شان می خندیدند نه این که طفلکی ها بخواهند مسخره کنند ولی مدل برخورد و حرف ها و لهجه ام برایشان جالب بود و متوجهش نمی شدند. ارتباط ها ، نگاه ها و برخوردها جور دیگری بود و چیزی ازش سر در نمی آوردم .

شروع بازیگر و دستیاری حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

در دوران دانشجویی تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه را داشت تا اینکه با خسرو سینایی (کارگردان) توسط دخترش سمیرا در دانشگاه آشنا شد.به این ترتیب سال 1369 در 21 سالی با فیلم کوچه های عشق اولین تجربه بازیگری را بدست سپس بعنوان دستیار آقای سنایی کنار ایشان حضور داشت.

ازدواج و نحوی آشنایی حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد در دانشگاه با همسرش خانم فروزان جلیلی فر آشنا و در نهایت با هم ازدواج کردند که ثمره این زندگی یک پسر بنام فرید می باشد. خانم جلیلی فر تحصیل کرده رشته طراحی صحنه می باشد ، از کارهای بیادماندنی ایشان طراحی صحنه و دکور سریال دیدنی قهوه تلخ مهران مدیری بود.

رد پیشنهاد کار مدیری حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

آشنایی اش با علی عمرانی (بازیگر) او را به مجموعه پرواز 57 مهران مدیری معرفی کرد فرخ نژاد می گوید : در عالم جوانی گفتم باید اول فیلمنامه ها را بخوانم تا تصمیم بگیرم و همین شد که دیگر سراغ من نیامدند.از سال 1376 نویسندگی فیلمنامه را از فیلم کوچه پاییز شروع کرد تا اینکه سال 1378 با فیلم عروس آتش مورد استقبال اهالی هنر و مردم قرار گرفت. در سال 1378 بازی در فیلم عروس آتش که دومین فیلم کارنامه سینمایی اش بود درخشید و آغاز درخشش او در سینما به حساب می آید. این دومین همکاری وی با خسرو سینایی محسوب می شد. بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه آورد. فیلمنامه این فیلم که توسط فرخ نژاد و سینایی بود نیز سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vwjj2