جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/02 12:19
اشنویه | شهر اشنویه | زندان اشنویه
کد خبر: 9570

احاطه معترضین به اشنویه واقعیت دارد؟ آیا زندان اشنویه تسخیر شده؟

به گفته یعقوب رضازاده دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، نیروهای امنیتی در اشنویه مستقر هستند و تسلط امنیتی - انتظامی در سراسر کشور به ویژه تهران حاکم است.

خبرگزاری میزان در خبری به بررسی وضعیت امنیتی در شهر اشنویه پرداخته و درباره شایعات منتشر شده درباره این شهر توضیحاتی داد. به گزارش سلام نو، میزان نوشت: رسانه نزدیک به قوه قضاییه اعلام کرد:زندان اشنویه در امنیت کامل است و حمله‌ای به آن صورت نگرفته است.

طی روزهای گذشته و به طور ویژه شب گذشته بود که رسانه‌های وابسته به جریان معاندین مدعی بروز اتفاقاتی از جمله از دست خارج شدن کنترل شهر اشنویه شدند.در همین رابطه پیگیری‌ها از دادگستری آذربایجان غربی نشان می‌دهد، در روزهای اخیر اغتشاشگران به ۳ پایگاه بسیج در شهر اشنویه حمله کرده‌اند که در پی این اقدامات ضد امنیتی چندین نفر دستگیر شده‌اند و کنترل شهر به صورت کامل با نیروهای انتظامی بوده و شرایط کاملا عادی است.

همچنین صبح امروز ادعای دیگری با عنوان هجوم اغتشاشگران به زندان مرکزی شهر اشنویه و آزاد کردن زندانیان در فضای مجازی منتشر شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر عاری از صحت است و در حال حاضر شهرستان اشنویه و زندان مرکزی این شهرستان در امنیت کامل به سر می‌برند.

هجوم به زندان مرکزی شهر اشنویه واقعیت دارد؟

 

به گفته یعقوب رضازاده دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، نیروهای امنیتی در اشنویه مستقر هستند و تسلط امنیتی - انتظامی در سراسر کشور به ویژه تهران حاکم است. به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رضازاده با اشاره به ویدیوی منتشر شده از اشنویه اظهار کرد: چنین اخباری در اشنویه صحت نداردواین اخباری که پخش می شود کذب است و مورد تایید نیست. نیروهای امنیتی در اشنویه مستقر هستند.

«یعقوب رضازاده» دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با وضعیت امنیتی اشنویه گفت: استان آذربایجان غربی حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر با کشور های همسایه مرز مشترک دارد اما به لطف الهی تمامی مرزها چه مرز با عراق، چه مرز با ترکیه و آذربایجان و ارمنستان کاملا در دست نیروهای امنیت ایران قرار دارد و مورد خاصی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: اغتشاشگران در اکثر نقاط کشور با تهدید و ارعاب و تحریک بیگانگان مخصوصا ضد انقلاب ها و منافقین و عوامل اسرائیل و آمریکا دست به تحرکاتی زده اند اما تیم های تروریستی در کردستان و در استان آذربایجان شرقی و در سایر نقاط کشور دستگیر شدند و سلاح های زیادی هم کشف شده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفت: در تماسی که دقایقی قبل با مسئولان امنیتی و اطلاعاتی استان داشتم بحمدلله کوچکترین مورد خاصی در شهر ها وجود ندارد و شرایط خوب است. رضازاده با اشاره به ویدیوی منتشر شده از اشنویه و برخی اخبار مبنی بر وضغ بغرنج امنیتی در این شهر اظهار کرد: چنین اخباری در اشنویه صحت ندارد و این اخباری که پخش می شود کذب است و مورد تایید نیست. نیروهای امنیتی در اشنویه مستقر هستند.

وی در خصوص تعداد بازداشتی های استان آذربایجان گفت: بیشتر جنبه احضار و تذکر و اخذ تعهد بوده است و چند موردی هم به علت تخریب اموال عمومی بازداشت شده است ولی بالای نود درصد در حد تذکر و اخذ تعهد بوده است .

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم تاکید کرد: کمیسیون امنیت در چهارشنبه گذشته جلسه ای را با حضور مسئولان امنیتی انتظامی و اطلاعاتی برگزار کرد و شرایط را رصد کردیم. تسلط امنیت و انتظامی در سراسرکشور ویژه تهران حاکم است و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.

برخی رسانه های ضد انقلاب و حامیان در داخل کشور مدعی هستند که شهرستان اشنویه دروضعیت امنیتی بغرنجی به سر میبرد و بخش بزرگی از شهر در دست آشوبگران قرار گرفته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yrby3