شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/20 08:16
اینترنت
کد خبر: 9772

قطع همیشگی اینترنت در ایران کلید خورد

قطع همیشگی اینترنت در ایران کلید خورد؟ آیا کاربران ایرانی به طور دائم دسترسی به انترنت جهانی دا ندارن؟

در شرایطی که اخبار از نارضایتی گسترده به خاطر محدودیت‌های اینترنت حکایت می‌کند و هر روز اعداد وحشتناکی از زیان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌رسد، ظاهرا تصمیم‌گیران این حوزه راه خود را می‌روند و به دنبال بستن بیشتر مسیرهای جهانی هستند.

 

ایرانی‌ها این روزها با قطعی اینترنت کلنجار می‌روند و درخواست فیلترشکن در ایران بیش از سه‌هزار درصد رشد داشته. در همین حال خبرگزاری فارس امروز گزارش داده: در جلسه شورای عالی فضای مجازی مقرر شد زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی توسط دولت تقویت و برای حضور بیشتر کاربران داخلی تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود.

 

اینترنت

 

کارشناسان حوزه ارتباطات بارها اعلام خطر کرده‌اند و گفته‌اند تمرکز بر اینترانت یا اینترنت ملی اسم رمز بستن دسترسی‌ها به شبکه جهانی است. هزاران نفر در اینستاگرام به کار مشغول بوده‌اند و میلیون‌ها ایرانی برای ارتباطات شخصی و به واتس‌اپ و دیگر پیام‌رسان‌های شناخته شده متکی بوده‌اند.

 

به نظر می‌رسد اصرار برای ادامه فیلترینگ و مجبور کردن کاربران به استفاده از پلتفرم‌های داخلی که سطح امنیت نامشخصی دارند، خلاف خواسته اکثریت جامعه است. بسیاری بیکار می‌شوند و ارتباط برای بخش بزرگی از مردم سخت‌تر خواهد شد. کاری که به زعم حقوقدانان با اصول قانون اساسی و آزادی‌ها و حقوق اولیه مردم هم در تناقض است.

 

یک قدم دیگر به سوی بستن اینترنت. آیا این روند با توجه به تمایل مردم و نیاز اقتصادی میلیون‌ها شهروند تغییر خواهد کرد یا به زودی باید با شبکه جهانی اینترنت خداحافظی کنیم./منبع: برترین ها


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/459nd2