جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/08 06:56
کد خبر: 1380

عکس دیده نشده از طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر جوان و خوش آتیه سینمای ایران است.

 

طناز طباطبایی بازیگر نسبتاً پرکاری است که فیلم های سینمایی و سریال های نمایش خانگی از او دیده ایم. 

 

تصویر متفاوت او را می بینید:


طناز طباطبایی

با طناز طباطبایی بیشتر آشنا شوید

طناز طباطبایی در 20 اردیبهشت 1362 در محله ی نیاوران متولد شد و یک خواهر دارد که بزرگتر از اوست. طناز طباطبایی مجرد است و با موسیقی آشنایی دارد و گیتار می زند ، مدتی هم کار نقاشی میکرد ،پدرش نیز در زمینه ی موسیقی فعالیت دارد.


طناز طباطبایی فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر می باشد. او در کلاسهای آزاد بازیگری شرکت کرده بود که هنوز یک ماه از کلاسهایش نگذشته بود برای بازی در جوانی انتخاب شد و اولین بازی خود را در سال 80 انجام داد.


او فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1383 با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم های سینمایی رقم زد. 


با مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید. 


در سال 1388 جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم صداها از آن خود کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی های خودش را نشان داد.در سال 1389 همزمان بر سر دو فیلم توقیف شده گزارش یک جشن و پریناز حاضر شد.

 

طناز طباطبایی در جشنواره 38 فیلم فجر با فیلم خاص شنای پروانه حضور داشت

 

نام : طناز
نام خانوادگی : طباطبایی
تاریخ تولد : ۱۳۶۲/۲/۲
محل تولد : تهران
تحصیلات :  فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر
تاهل: مجرد

 

بیوگرافی طناز طباطبایی

——————————————-

طناز طباطبایی  در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ در محله نیاوران تهران متولد شد.

بیوگرافی طناز طباطبایی

دوران کودکی  طناز طباطبایی

بر خلاف تشابه چهره‌اش با بهنوش طباطبایی نه تنها هیچ نسبتی با او، بلکه با هیچکدام از طباطبایی‌های سینمای ایران نسبتی ندارد.

بیوگرافی طناز طباطبایی

تنها خواهر او لیلا نام دارد و به خواهرش خیلی علاقه‌مند است و از او بزرگ‌تر است، که در سینما هیچ فعالیتی ندارد، بلکه شغل اصلی او مترجمی زبان است.

بیوگرافی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی  مجرد است و بسیار اهل خانه و خانواده است، مادرش را بسیار دوست دارد و به او شدیدا وابسته است، کارگردانی تئاترخوانده، با موسیقی آشنایی دارد و گیتار می‌زند،

بیوگرافی طناز طباطبایی

مدتی هم کار نقاشی می‌کرد، پدرش در عرصه تجارت آدم بسیار موفقی است و نیز در زمینه‌ی موسیقی فعالیت دارد، در کلاس‌های آزاد بازیگری شرکت کرده بود که هنوز یک ماه از کلاس‌هایش نگذشته بود برای بازی در «جوانی» سعید سلطانی انتخاب شد و اولین بازی خود را در سال ۸۰ انجام داد که در آن سریال ۱۸ ساله بود. خانواده‌اش برای ورود او به عرصه بازیگری مخالفتی نکردند و بیشتر همراهش بودند.

بیوگرافی طناز طباطبایی

پدرش به او گفته بود: من دوست ندارم تو از کوچه و بازار بازیگر شوی. دوست دارم تحصیلات آکادمیک داشته باشی و  طناز طباطبایی  تصمیم گرفت در دانشگاه کارگردانی نمایش و تئاتر بخواند.

بیوگرافی طناز طباطبایی

خانواده‌ای دارد که همیشه به او چند گزینه می‌دهند و می‌گویند انتخاب کن و هیچ‌گاه دست و پای او را برای انجام کاری نمی‌بندند. او در ۱۸ سالگی گواهینامه گرفت. بجز بازیگری در دیگر عرصه‌های هنر از جمله موسیقی و نقاشی آشنایی دارد. گیتار می‌زند و گاهی نقاشی می‌کند، کم و بیش نزد پدرش در عرصه بازرگانی فعالیت می‌کند.

بیوگرافی طناز طباطبایی

اهل غرور و کلاس گذاشتن نیست، دوستان اندک و گزیده‌ای دارد. به روانشناسی عشق می‌ورزد. انسان جسور و آینده نگریست و از زندگی عادی تنفر دارد. در اوقات فراغت خود به گالری‌های عکس و نقاشی می‌رود، همینطور فیلم تماشا می‌کند و کتاب می‌خواند.

 بیوگرافی طناز طباطبایی

می‌گوید زیاد آدم معاشرتی نیست. منطق خاص خودش را دارد و براساس آن عمل می‌کند،‌ حالا می‌خواهد بقیه خوششان بیاید یا نیاید. کمی عصبی است و به روان‌شناسی هم علاقه دارد. اصولاً آدم عجیبی نیست، اما عجیب است!

بیوگرافی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی  فکر می‌کند الان در حد خودش می‌تواند آدم موفقی باشد، اما حالاحالاها با آن موفقیتی که ته ذهنش را قلقلک می‌دهد فاصله دارد. زیاد کتاب می‌خواند و بیشتر نمایشنامه. «خاطرات یک گیشا» و «بادبادک‌باز» را خیلی دوست دارد و این کتاب‌ها روی او تأثیر زیادی گذاشته‌اند.

بیوگرافی طناز طباطبایی

از نظر تصویری و سریالی اولین کار او مجموعه “میوه ممنوعه” است. اما بطور حرفه‌ای سه کار سینمایی قبل از این سریال داشته است. “در چشم باد”، “چهارانگشتی”، “جعبه موسیقی” که هیچ‌کدام هنوز اکران نشده‌اند. از دیگر فیلم‌های توقیفی که او در آنها نقش داشته است، می‌توان “پریناز” و “گزارش یک جشن” و شخصیت رادیکال و متفاوتش در “زندگی خصوصی” را نام برد.

بیوگرافی طناز طباطبایی

قبل از “میوه ممنوعه” هم پیشنهاد تلویزیونی داشت اما چون به سینما علاقه داشت، پیشنهادات تلویزیونی را قبول نمی کرد. اما زمانی که فتحی پیشنهاد بازی در “میوه ممنوعه” را داد به علت علاقمندی به ایشان حضور در این سریال را پذیرفت.

بیوگرافی طناز طباطبایی

از معیارهای انتخاب نقش برای او ویژه بودن کاراکتر است و یک سری حرف‌هایی که کاراکترهای دیگر نمی‌توانند آنها را بزنند. اما نقش‌های متفاوت وابسته به حال و هوای آن فیلم و داستان است، شیوه انتخاب ثابتی یا شیوه کار ثابتی ندارد.به گفته خودش:”بستگی به فیلمنامه دارد” بازی در نقش یک سگ قطعا تجربه ای متفاوت برای هر بازیگری است. دیدن بازی ستاره‌ای مشهور در نقش یک سگ هم تجربه ای متفاوت برای علاقمندان به بازیگری و هنرهای نمایشی است.  طناز طباطبایی  ، ستاره سینما، با بازی در نقش “میلو” سگ محبوب «تن تن» روی دیگری از توانایی‌هایش را به نمایش گذاشته است. طباطبایی با کارنامه کاری درخشان و قابل دفاعی که ارائه داده است ثابت کرده از شیفتگان تجربه‌های متفاوت است.

بیوگرافی طناز طباطبایی

بیشتر به سینما علاقمند است و عاشق پرده نقره ایست. به نظر او سینما سبک بازی و ژانرو مدل متفاوتی از بازی را می‌طلبد، نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد زیرا شبیه به هم نیستند.

بیوگرافی طناز طباطبایی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3egxv2