جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/07 13:53
کد خبر: 1856

بیوگرافی محمدرضا حیاتی گوینده اخبار صدا و سیما

در این بخش از ستاره پارسی بیوگرافی محمدرضا حیاتی مجری محبوب تلوزیونی را میخوانید.

محمدرضا حیاتی زادهٔ ۲۷ دی ۱۳۳۴ در آبادان است.محمدرضا حیاتی از گویندگان قدیمی بخش خبریِ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.محمدرضا حیاتی برخی از مهمترین اخبار ایران، مانند خبر فوت سید روح‌الله خمینی را گزارش کرده‌است.محمدرضا حیاتی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ علوم سیاسی است.محمدرضا حیاتی کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامهٔ اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعال بود.محمدرضا حیاتی در ۲ تیر ۱۳۹۴ در ۵۹ سالگی، پس از ۳۴ سال گویندگی، بازنشسته شد، اما با موافقت رئیس سازمان صدا و سیما به ادامهٔ گویندگی پرداخت.

محمدرضا حیاتی

شروع فعالیت

محمدرضا حیاتی فعالیت خود را در بخش گویندگی از سال ۱۳۶۰ در یک برنامه‌ی اجتماعی در رادیو آغاز کرد و برای مدتی در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعالیت کرد، سپس برای اجرای خبر پذیرفته شد و فعالیت خود را در بخش اخبار ساعت ۱۰ صبح رادیو، با خواندن چند خبر خارجی شروع کرد.

 

حیاتی به‌جز گویندگی خبر در برنامه‌های دیگری به‌عنوان مجری حضورداشته است. محمدرضا حیاتی تاکنون چند دفعه موفق به دریافت جایزه برترین گوینده‌ی خبر شبکه جام جم و شبکه‌های داخلی صداوسیما شده است.

 

او از نسل مجریان بدون لایک است که پدرهایمان و پدربزرگانمان لحظه‌هایی از زندگی را بدون او نمی‌توانند تصور کنند، او که با صورت سنگی‌اش بیشتر وجهی از جدیت و اقتدار یک نظام را نمایش می‌دهد تا شیرینی و مفرح بودن زندگی روی کره خاکی را.

محمدرضا حیاتی

ازدواج و همسر محمدرضا حیاتی

همسر وی اهل اهواز است و این زوج دارای دو پسر به نام‌های علیرضا حیاتی و امیر حیاتی هستند.

محمدرضا حیاتی

سوتی و گاف در اجرای خبر

اشتباه در ادای کلمات یا به‌اصطلاح معروف تپق زدن یکی از اتفاقاتی است که اغلب افراد آن را در زندگی تجربه کرده‌اند. این اتفاق در بین گوینده‌های تلویزیونی نیز رخ می‌دهد و ممکن است یک گوینده در ادای کلمات دچار اشتباه شود که برخی از این اشتباهات حتی باعث خنده خود شخص نیز می‌شود. این اتفاق برای محمدرضا حیاتی گوینده خبر تلویزیون نیز رخ داد و بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و حتی باعث واکنش این گوینده باسابقه خبر شد.

 

محمدرضا حیاتی مجری معروف و شناخته‌شده اخبار شبکه یک هنگام خواندن یک خبر درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قطر، گاف جالبی داد و اعلام کرد وزیر امور خارجه به سفر قطر کرد!
 

محمدرضا حیاتی

محمدرضا حیاتی در کنار امیر قلعه نوعی

اعلام ارتحال امام خمینی (ره)

بسم‌الله الرحمن الرحیم. انالله و اناالیه راجعون. ‘روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلا پیوست‘

 این‌ها جملاتی بود که در ساعت ۷ صبح روز ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ از زبان گوینده رادیو شنیده شد تا به مردم ایران اعلام کند که دیگر امام ندارند. کسی که این جملات را بر زبان آورد محمدرضا حیاتی بود. وی که در آن زمان ۳۴ سال بیشتر نداشت با چنان حالتی این جملات را بر زبان آورد که برای همیشه بر ذهن‌ها نقش‌بست.

 

دوران اجرای حیاتی، با انبوهی از خاطرات تلخ و شیرین و اتفاقات کوچک و بزرگ همراه بوده است. از حیاتی در مورد بهترین و مهم‌ترین و بهترین اخبار پس از انقلاب را از سال ۶۰ به بعد من خوانده است، خبرهای خوب و بد زیادی داشته است، اما اخبار آزادی خرمشهر، شکسته شدن حصر آبادان، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ و خبر رحلت امام و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری از شاخص‌ترین اخبار خوانده‌شده بوده است.
 

محمدرضا حیاتی

دوران بازنشستگی

محمدرضا حیاتی، خبر گوی امروز بازنشسته و همچنان فعال رسانه ملی. او در تاریخ ۲ تیر ۱۳۹۴ پس از ۳۴ سال گویندگی بازنشسته شد اما با موافقت رئیس سازمان صداوسیما به ادامه گویندگی پرداخت.

 

حیاتی مثل خیلی دیگر از نام‌های رسانه‌ای و سیاسی، چاره‌ای ندارد جز اینکه زندگی را به قبل و بعد از سال ۸۸ تقسیم کند. او شش سال گذشته را به سکوت گذرانده است و شاید حالا که پس از بازنشستگی، توانسته همچنان روی صندلی قدیمی باقی بماند، فکر می‌کند دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و ممکن است بتواند کمی به بازسازی چهره‌اش بپردازد. لابد برای همین هم هست که می‌گویند در ماه‌های اخیر بیشتر در مراسم مختلف دیده می‌شود و در هفته‌های اخیر هم به‌اندازه تمام عمرش مقابل ریکوردر خبرنگارها نشسته است.

منبع: ویستا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3em7p2