چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/25 09:15
کد خبر: 7469

گلمکانی:حذف سارا و نیکا از پایتخت تصمیم درستی بود!

حذف سارا و نیکا از «پایتخت» تصمیم درست و شجاعانه‌ای بود

سارا و نیکا فرقانی اصل متولد 8 مرداد 1383 میباشند.سارا و نیکا فرقانی اصل در تهران زاده شدند.سارا و نیکا فرقانی اصل ساکن سوئد هستند. سارا و نیکا فرقانی اصل این دو خواهر بازیگر هنوز یکسال نشده بود که وارد عرصه هنر شدند و با سریال پایتخت به شهرت رسیدند،سارا و نیکا فرقانی اصل در حال حاضر در سوئد زندگی میکنند، نیکا یک دقیقه از سارا بزرگتر است.


خبرداغ:پیج اصلی پویان مختاری هک شد!/چه کسی پیج او را هک کرد!؟+عکس


 هوشنگ گلمکانی منتقد و دبیر «ماهنامه فیلم» در واکنش به حذف سارا و نیکا از فصل هفتم «پایتخت» گفت: «پایتخت» اول که ساخته شد، کسی پیش‌بینی نمی‌کرد قسمت‌های بعدی‌اش هم ساخته شود و ده سال دوام بیاورد‌. دو تا دخترکوچولوی دوقلو هم در داستان بودند در حکم تزیین خانواده، که به‌ناچار، ماندند. با ساخته شدن فصل‌های بعدی «پایتخت»، این سریال معیارهای شخصیت‌پردازی‌ و بازیگری‌اش را کامل‌تر کرد و با اضافه شدن بازیگرهای دیگر دنیایش آشناتر شد. اما سارا و نیکا با این که جزو خانواده هستند نتوانستند با معیارهای نمایشی این محصول دنیای سرگرمی خودشان را هماهنگ کنند و نقش و بازی آن‌ها یکی از موارد انتقادی «پایتخت»های اخیر بود. با ساخته شدن فصل‌های بعدی «پایتخت» معلوم شد سقف توانایی‌های این دوقلوها همین حضور در قاب تصویر و گاه‌وبی‌گاه گفتن یک جمله دیالوگ است و بنابراین نویسندگان سریال نمی‌توانستند چندان برای این دو نقش مایه بگذارند. «پایتخت» جهانی اغراق‌آمیز و کاریکاتوری دارد که همه بازیگرانش بر این اساس انتخاب می‌شوند و این دو طفل «معصوم» (متن پرنتز حذف شد تا به اصل موضوع بپردازیم!) تناسبی با این جهان نمایشی ندارند. حالا اعلام شده سارا و نیکا از «پایتخت7» حذف شده‌اند و عده‌ای - از جمله برخی از بازیگران سریال - با استدلال‌های سانتیمانتال به این تصمیم انتقاد کرده‌اند. اما به نظرم این تصمیم، به رغم جو موجود (که از قبل هم قابل حدس بود) تصمیم درست و شجاعانه‌ای است.


بیشتربخوانید:ممنوعیت عبور در شب یلدا تا ساعت 18 اعلام شد!


فارغ از این که این دو نوجوان دوقلو بچه‌های خوبی هستند یا نیستند و دل‌شان می‌شکند یا نمی‌شکند، این نوجوانان نازنین مناسب دنیای «پایتخت» نیستند. این ربطی به تحکیم خانواده و تحبیب قلوب و دل‌شکستگی بچه‌ها ندارد. این‌ منطق جهان نمایشی یک سریال محبوب است که باید همه چیزش در تناسب با یکدیگر باشد. در چنین دنیایی، پسر نوجوان بی‌قاعده و بی‌تربیت بهبود در فصل ششم متناسب‌تر با این دنیاست تا دوقلوهای بچه‌مثبت و حرف‌شنو و خوش‌چهره‌ای به نام‌های سارا و نیکا‌. برای حفظ معیارهای بومی تحکیم خانواده هم می‌شود آن‌ها را برای تحصیل (اگر نه به خارج) به شهری دیگر فرستاد و گاهی با ابزارهای نوین تکنولوژیک با آن‌ها احوال‌پرسی کرد تا کیان خانواده نلرزد!


خبرداغ:بابک جهانبخش از شوک بزرگ زندگیش دراین روزها گفت!+عکس عمل جراحی


زمانی که هنوز دنیای نمایش مثل امروز تفاوتش با جهان واقعی برای مردم عادی روشن نبود، بازیگران نقش‌های مثبت، محبوب مردم بودند و بازیگران نقش‌های منفی، برعکس. حالا هم؟ «پایتخت» یک کالای جهان سرگرمی است‌. لطفا احساسات‌تان را کنترل کنید.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2x6jl2