جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/18 11:46
کد خبر: 2820

آخرین آمار کرونا چقدر است؟

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۱۸ تیرماه ۹۹ اعلام کرد.

آمار کرونا | کرونا ویروس به طور رسمی ‌SARS CoV-2 (مختصر شده سندروم تنفسی کروناویروس دو) نامیده می‌شود. ویروس می‌تواند با تنفس وارد بدن شود (وقتی فردی در نزدیکی سرفه می‌کند) یا از طریق تماس با سطح آلوده و سپس مالیدن دست به صورت. کرونا ابتدا سلول‌هایی که گلو، راه‌های هوایی و ریه ها را فرش کرده‌اند، آلوده کرده و آنها را تبدیل به کارخانه کروناویروس می‌کند. در نتیجه ویروس های جدید بسیار زیادی تولید می‌شود تا سلول های بیشتری را آلوده کنند.در این مرحله ابتدایی شما بیمار نبوده و بعضی از افراد شاید هرگز علائمی نشان ندهند. دوره کمون، زمان بین آلودگی و ظهور اولین علائم بسیار متفاوت است، ولی به طور متوسط ۵ روز است.کروناعفونت ملایمی است که از هر ۱۰ نفر ۸ نفر را درگیر می‌کند و علائم اصلی آن سرفه و تب می‌باشد.  بدن درد، سوزش گلو و سردرد هم محتمل هستند ولی حتمی نیستند.اگر بیماری کرونا پیشرفت کند به خاطر واکنش بیش از حد سیستم ایمنی خواهد بود.  سیگنال های شیمیایی (سایتوکاین ها) باعث ایجاد التهاب می‌شوند که باید با دقت تنظیم و تعدیل شود. التهاب بیش از اندازه می‌تواند باعث آسیب در بدن شود.

 

 سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _چهارشنبه ۱۸ تیر ماه _ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۶۹۱ مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسیده است.

 

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۱۲ هزار و ۸۴ نفر جان باخته‌اند.

 

لاری گفت: از تعداد مبتلایان شناسایی شده یک هزار و ۶۲۵ مورد در موارد بیمارستانی به شمار می‌آید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سه هزار و ۳۰۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

وی گفت: در حال حاضر استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، هرمزگان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند، همچنین استان‌های یزد، تهران، اصفهان فارس، گلستان، البرز، لرستان، مازندران، اردبیل، کرمان، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

لاری اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ نمونه تست آزمایشگاهی در کشور در زمینه کرونا دریافت شده است.

 

 

منبع:ایمنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wdg52