سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/04 11:30
سارق
کد خبر: 8565

سوراخ دیوار محل پنهان شدن این سارق بود!

پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق منزل حرفه ای و سابقه دار در سوراخ دیوار خبر داد .

 سرهنگ کارآگاه "شهرام سلطانی" بیان داشت: بیست و هفتم تیر ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری 128 تهران نو تشکیل و برای بررسی های تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  ارجاع شد.

 وی عنوان کرد: چکیده پرونده نشان از این داشت،  در دی ماه سال 1398 ، شاکی در اواخر شب با اطلاع احدی از همسایگان مبنی بر اینکه درب منزل باز می باشد به محل سکونتش مراجعه و  متوجه می شود،   سارق یا سارقان، با ورود به منزل اموال به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال سرقت کرده اند. پس از تماس با مرکز فوریت های 110، عوامل کلانتری 128 تهران نو در محل حاضر و تحقیقات اولیه آغاز شده است.

 سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابزار داشت: ساعتی بعد از وقوع سرقت ماموران گشت کلانتری 128 تهران نو در حین گشت زنی به فردی به اسم سعید که چندین گونی بزرگ به همراه داشته مظنون و بعنوان سارق اماکن به کلانتری دلالت و پس از بررسی اموال، بخشی از اموال مسروقه شاکی شناسایی که در تحقیقات معموله از متهم عنوان داشته این اموال را از فردی بنام امید که همسایه طبقه اول شاکی می باشد به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان خریداری کرده است لذا اموال به مالباخته مسترد و از آن تاریخ به بعد امید متواری و علیرغم تلاش ماموران کلانتری و ورود به مخفیگاه مشارالیه موفق به شناسایی و دستگیری وی نمی شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با ارجاع پرونده  به پایگاه ششم این پلیس، مشخص شد امید دارای سوابق کیفری متعدد پیرامون سرقت منزل، تخریب، ورود به عنف و فروش مواد مخدر می باشد و برابر اخبار و اطلاعات واصله از مطلعین هم اکنون به اتهام تخریب، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص و مزاحمت از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 8 تهران تحت تعقیب می باشد و ماموران پایگاه چهارم پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ نیز چندین مرتبه به مخفیگاه متهم ورود نموده لیکن موفق به دستگیری وی نشده اند.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در این راستا کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل به جهت حرفه ای و متواری بودن متهم، برای انجام تحقیقات محلی و میدانی به نزدیکی محل اختفاء وی مراجعه و مشاهده گردید نامبرده محل اختفاء خود را مجهز به دوربین مداربسته کرده و تردد افراد را رصد می کند. لیکن جهت اطمینان از حضور او در محل با انجام اقدامات پلیسی محرز گردید وی در حال حاضر در منطقه رودهن حضور دارد .

وی توصیح داد: کارآگاهان ساعت 1400  یازدهم مردادماه به محل عزیمت و به دلیل جلوگیری از فرار متهم و تسهیل در دستگیری با چینش دقیق تیم عملیاتی و مسدود کردن مسیرهای فرار، طی یک اقدام پلیسی ضربتی از دو جناح (پنجره و درب واحد) به مخفیگاه متهم وارد و در کمال ناباوری متهم مشاهده نگردید و تنها همسر و فرزند وی حضور داشته و عنوان نمودند امید در منزل نمی باشد و این در حالی است که کارآگاهان اولا اطمینان کامل از حضور وی در منزل داشتند و ثانیا هیچگونه راه خروجی جهت فرار متصور نمی باشد.

سرهنگ سلطانی افزود: لذا جهت گره گشایی از این معما با استفاده از شم کارآگاهی و پس از گذشت حدود دقایقی جستجو کارآگاهان یک قاب آینه که روی زمین به دیوار چسبیده شده بود را مشاهده و به آن مشکوک گردیده که پس از بررسی متوجه سوراخ و حفره ای عمیق در دیوار می شوند که بصورت بسیار ماهرانه بوسیله پوشش درب چوبی و کاغذ دیواری با سایر قسمت های ساختمان همسان سازی شده بود که پس از برداشتن دریچه متهم مهدی قدمی روئیت، دستگیر و در بازرسی کوله پشتی همراه ایشان یک عدد پلاک نظامی موتور سیکلت کشف، ضبط و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه ششم انتقال یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: امید در تحقیقات معموله بدوا منکر بزه انتسابی گردیده لیکن پس از ارایه مدارک و مستندات متقن موجود چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف به بزه انتسابی و سرقت از منزل شاکی بیان داشت: با بررسی دوربین مداربسته ساختمان و پس از اطمینان از خروج شاکی در فرصتی مناسب در ساعات پایانی شب درب را مفتوح و پس از ورود اقدام به سرقت اموال کردم و بخشی از اموال را به سعید و مابقی را به افراد عبوری بفروش رسانده ام و پلاک نظامی را نیز در اتوبان یاسینی پیدا کرده ام.

سرهنگ سلطانی در پایان گفت: سعید با ایجاد حفره ای در دیوار هر زمان که مامورین کلانتری و پلیس امنیت جهت دستگیری وی مراجعه می نمودند در آن مکان مخفی و مامورین علیرغم بارها مراجعه به منزل ایشان موفق به دستگیری نمی شدند و چون خانواده نیز همراه وی بوده و در زمان حضور مامورین حالت طبیعی از خود بروز می دادند لذا بدون اینکه حضور وی در منزل احساس گردد محل را ترک می کردند. طی اطلاع رسانی صورت گرفته افراد دیگری که بدلایل مختلف از وی شکایت و بعضی از آنان حکم جلب در اختیار  داشتند به محض اطلاع، ضمن تحسین و تقدیر از عملکرد کارآگاهان پلیس آگاهی و توفیق در شناسایی و دستگیری ایشان جهت پیگیری شکایت خود به دادسرا مراجعه و پرونده پس از تکمیل تحقیقات در قالب گزارشی جامع و با اعلام تحت تعقیبی وی به دادسرای مربوطه ارسال که برابر دستور متهم با قرار مجرمیت جهت تحمل کیفر به ندامتگاه معرفی و پرونده تحویل بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 15 تهران شد.

منبع : رکنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qlm84