سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/06 13:00
فوتبالیست
کد خبر: 8587

فوری/ فوتبالیست معروف لحظاتی پیش درگذشت!

فوتبالیست معروف لحظاتی پیش بر اثر سکته قلبی درگذشت!

 مربی سابق تیم‌ ملی فوتبال و از پیشکسوتان عرصه خبر خوزستان، دار فانی را وداع گفت.

حسن اهوازی بامداد امروز (ششم شهریورماه) در سن ۷۴ سالگی بر اثر ایست قلبی در اهواز دار فانی را وداع گفت. او فوتبال خود را از تیم شاهین اهواز شروع کرد و رفته رفته به تیم پاس اهواز با هدایت مرحوم رضا گنجاپور و تیم‌های آب و برق و منتخب خوزستان راه پیدا کرد.

اهوازی از هم دوره‌ای‌های مرحوم ایرانپاک و حسن علم و همچنین فریدون ممبینی بود که پس از دوران بازیگری وارد عرصه مربیگری و داوری نیز شد. او کار خود در عرصه مربیگری را با هدایت تیم فوتبال جوانان نیرو اهواز شروع کرد و سپس هدایت تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خوزستان هم به او سپرده شد و توانست تیم بزرگسالان خوزستان را در رقابت‌های کشوری به عنوان سومی برساند. کریم بوستانی و برادران بختیاری‌زاده نیز از شاگردان وی محسوب می‌شوند.

مرحوم اهوازی از خبرنگاران قدیمی خوزستان نیز محسوب می‌شد. او نماینده روزنامه‌های خبر ورزشی، جهان فوتبال و ابرار ورزشی در استان بود. مهدی ابوس، عبد مزرعاوی، رضا رشیدی‌نسب و فرهاد عجمیان از نسل‌های متفاوت عرصه خبر هستند که شاگرد مرحوم اهوازی بودند.

او در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تیم‌ملی نیز مربیگری کرده بود. اهوازی در سال ۵۳ دستیار حشمت مهاجرانی در تیم‌ملی جوانان و دستیار یاگودیچ در مسابقات جوانان ۱۹۷۷ آسیا بود. او در سال ۵۸ هم دستیار اصغر شرفی در تیم‌ملی بزرگسالان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2oj6g3