پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 14 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/29 14:25
کد خبر: 1739

ازار پرستاران توسط بیمار کرونایی

دو بیمار کرونایی در آمریکا به جرم تجاوز به دو پرستار شیفت شب دستگیر شدند.

تجاوز در دوره کرونا امار جالبی در امریکا داشت . مواردی از تجاوز در امریکا در دوران قرنطینه مشاهده شد . تجاوز به طرز عجیبی در امریکا همه گیر شده است . پلیس کالیفرنیا دو بیمار کرونایی را به  جرم  تجاوز به دو  پرستار  شیفت شب  بیمارستان  دستگیر و تحت بازجویی قرار داد.


گزارش پلیس حاکی از آن است متهمان که به کروناویروس مبتلا شده بودند در بیمارستان پس از  ضرب و شتم  دو پرستار آن‌ها را به اجبار وادار به همخوابی کردند و  دوربین  مداربسته داخل اتاق این لحظه را ثبت کرده است.

 

خبر فوری : محسن افشانی | ویدیوی شرم اور لباس پوشیدن همسرش تا حمام ترکی+ فیلم

 

در جریان شکایت دو پرستار و بازجویی از دو متهم مشخص شد که دو مرد هوسباز به دلیل هوس‌های کثیفشان دو پرستار را مورد تعرض جنسی قرار دادند و در حال حاضر پشیمان نیز هستند. منبع : رکنا 

 

 

 

مجازات تجاوز جنسی در ایران چیست؟

هرچند در قانون ایران برای متجاوز جنسی مجازات اعدام در نظر گرفته شده است، ولی در حقیقت این نوع مجازات و تعریف حدود تجاوز جنسی موجب شده تا در عمل صرفاً مرتکب‌های تجاوز‌های گروهی و سازمان یافته، به مجازات محکوم شوند.

 

به گزارش تابناک، به این دلیل مهم‌ترین تغییر قانونی که می‌تواند منجر به پیشگیری اجتماعی و فردی از این جرم شود، اصلاح مجازات زنای به عنف و پذیرش نظام درجه‌بندی مجازات است. در قانون جدید علی رغم نظرات کار‌شناسان و عدم منع فقهی، اصلاح قانون در این زمینه مورد توجه قرار نگرفت.


در اصلاحات صورت گرفته با توجه به تبصره دوم ماده ۲۲۵، دایره تعریف تجاوز جنسی تا حدودی گسترده شده است. در این ماده بیان شده است: «هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد، در حال بی هوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن، اگرچه موجب تسلیم شدن او شود، نیز حکم فوق جاری است.»

 


** مهم‌ترین نکته مثبت این ماده آن است که علاوه بر اکراه و اجبار، فریب دادن اطفال نابالغ نیز از جمله عناصر مادی جرم تجاوز جنسی محسوب شده و در حقیقت دایره حمایت از اطفال در برابر تجاوزات جنسی را گسترش داده است. هر چند متأسفانه با توجه به آنکه سن بلوغ قانونی در دختران ۹ سال است، این حمایت دایره سنی محدودی را در بر می‌گیرد. همچنین به تشکیک در نظرات فقهی در خصوص مفهوم اکراه و عنف پاسخ داده و آن را شامل حالت خواب، بیهوشی و مستی نیز دانسته است.

 


نکته قابل توجه دیگر در اصلاحات صورت گرفته، در نظرگرفتن خسارت‌های مادی تحت عنوان «مهرالمثل» و «ارش البکاره» برای زنی است که مورد تجاوز قرار می‌گیرد. در قانون قبلی این خسارت صرفاً برای ازاله بکارت مطرح بود. البته به نظر می‌آید پرداخت این نوع خسارت مادی از سوی متجاوز به بزه دیده جنسی با کرامت انسانی زنان همخوانی نداشته و بهتر باشد قانونگذار برای حمایت از قربانیان تجاوز، به پیش بینی نهاد‌های حمایتی بپردازد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2oq8d4