سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/25 17:07
کد خبر: 2160

جزئیات قتل کودک مشهدی

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: دختر ۱۰ ساله‌ای با علائم کبودی در بدن جان خود در این شهر از دست داد که احتمال کودک آزاری در مورد وی زیاد است.

کودک آزاری   عبارت است از هر گونه بدرفتاری فیزیکی و یا عاطفی، سواستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا سایر انواع استثمار، که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک در زمینهٔ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود.(تعریف سازمان جهانی بهداشت).

 

برخی از این آثار می‌تواند مخفی باشد. ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس در حمام یا زیرزمین نمونهٔ کودک آزاری است. تنبیه بدنی و تجاوز جنسی به کودک هم از انواع کودک آزاری فیزیکی است.بر اساس پیمان‌نامه حقوق کودک هر فرد زیر ۱۸ سال کودک (یا نوجوان) محسوب می‌شود.

 

و حالا به بررسی یک مورد کودک آزاری در مشهد می پردازی:

 

قاضی علی اکبر احمدی‌نژاد روز یکشنبهافزود: موضوع فوت این دختر ۱۰ ساله در بیمارستان دو شب گذشته اعلام و موضوع در دستور قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: پس از گزارش پزشکی قانونی مشخص شد این دختر بر اثر شکستگی مهره کمر و خونریزی داخلی جان خود را از دست داده ‌است.

 

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: این دختر بچه هنگام انتقال به بیمارستان فاید علایم حیاتی بوده است.

 

احمدی نژاد افزود: مقتوله با نامادری و پدر خود زندگی می‌کرده که نامادری دختر دستگیر شده است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

منبع:ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lym73