پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/02 16:30
اختصاصی شمانیوز؛
کد خبر: 2349

​تعهد 200 میلیون دلاری فیس‌بوک در حمایت از مشاغل سیاه‌پوستان

در راستای حمایت سه غول بزرگ فناوری از کسب‌وکار جامعه رنگین‌پوست، فیس‌بوک نیز مبلغ 200 میلیون دلار برای مشاغل و سازمانهای متعلق به سیاهپوستان متعهد شد.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، انتشار پست اخیر دونالد ترامپ در فیس‌بوک که در آن معترضین در "میناپولیس" را جانی و آدمکش خطاب کرد با انتقادات گسترده ای از سوی  کارمندان و شرکای تجاری فیسبوک همراه بود. رییس جمهور آمریکا در این پست هشدار داده بود"هر مشکلی به وجود بیاید کنترل را در دست خواهیم گرفت، و با شروع غارت، تیراندازی شروع می‌شود" پس از انتشار این پست جنجالی، کارمندان و شرکای تجاری فیسبوک خواستار حذف آن و معترض  شدند که پست ترامپ استانداردهای فیسبوک را نقض کرده و باعث ترویج خشونت است.

در همین راستا "شریل سندبرگ"  مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک در پستی اعلام کرد: اتفاقات اخیر ما را وادار کرده است تا با خشونت و بی عدالتی که جامعه سیاهپوستان با ان درگیر هستند مقابله کنیم بر همین اساس با همفکری دوستان و همکاران خود تصمیم گرفتیم حمایت های خود از این قشر جامعه را از حرف به عمل تبدیل کنیم.

 به گفته " سندبرگ"  قرار است این غول رسانه‌های اجتماعی در راستای سرمایه‌گذاری‌های قبلی، 200 میلیون دلار دیگر برای حمایت از مشاغل و سازمان‌های متعلق به سیاهپوستان هزینه کند؛ از این مبلغ، 25 میلیون دلار برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا، 75 میلیون دلار بایت کمک های نقدی و اعتبارات تبلیغاتی مشاغل سیاهپوستان و 100 میلیون دلار برای آژانس‌های بازاریابی و شرکت‌های ساختمانی سیاهپوستان اختصاص خواهد یافت.

مدیر ارشد عملیات فیسبوک همچنین اعلام کرده که این شرکت متعهد می شود طی پنج سال آینده استخدام افراد سیاهپوست برای پستهای مدیریتی شرکت را تا 30 درصد افزایش خواهد داد. این در حالی است که بر اساس گزارش فیسبوک در سال  2019 ، 3.8 درصد از کارمندان شرکت سیاهپوست هستند و تنها 3.1 درصد از پستهای مدیریتی به عهده این دسته از افراد است.

گفتنی است کمک 200 میلیون دلاری فیسبوک رقم بزرگی نسبت به دیگر رقبای فناوری خود مانند یوتیوب، گوگل و اپل است؛ این سه غول فناوری به ترتیب با اختصاص 100 و 175 و 100 میلیون دلار از مشاغلی که در آنها افراد سیاهپوست وجود دارد حمایت مالی کرده اند تا این افراد با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

فیسبوک همچنین  بخش جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که " Lift Black Voices"  نام دارد که شامل استوری های از افراد سیاه پوست، جمع‌آوری سرمایه در راستای مبارزه با بی‌عدالتی‌های نژادی و منابع آموزشی است که به اشتراک گذاشته می‌شوند. از دیگر فعالیت‌های فیسبوک برای عدالت نژادی، می توان به فراهم کردن آموزش رایگان از طریق اهدای 100هزار بورس تحصیلی به دانش‌آموزان سیاهپوست اشاره کرد. 

 

 

کمک 100 میلیون دلاری فیسبوک در پی شیوع ویروس کرونا

فیسبوک پیش تر در پی شیوع ویروس کرونا که بسیاری از صاحبان کسب و کار را خانه نشین کرده بود مبلغ 100 میلیون دلار کمک مالی و اعتبار تبلیغاتی به سه هزار کسب‌وکار کوچک در بیش از 30 کشور دنیا اختصاص داد .

مدیران شرکت دلیل این کار را ضررهای شدید مالی عنوان کردند که به شرکت و تجارت های کوچک در پی شیوع ویروس کرونا وارد آمده است. فیسبوک همچنین اعلام کرده که شرکت ها برای پرداخت اجاره و هزینه های جاری می توانند از کمک های مالی این شرکت بهره ببرند. هم چنین این شرکت امکان تبلیغ از طریق فیس بوک را به آنها خواهدداد.

 

 

منبع:شمانیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36oey3