پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/05 12:01
کد خبر: 2410

شاخ های مجازی که ما بزرگشان کردیم

ماجرای بازداشت وحید خزایی بهانه‌ای شد برای مرور کاراکترهای چیپ اینستاگرامی که البته به یُمن بدسلیقگی خودِ ما مشهور شده‌اند و با لایک و کامنت کاسبی می‌کنند.

ماجرای بازداشت وحید خزایی بهانه‌ای شد برای مرور کاراکترهای چیپ اینستاگرامی که البته به یُمن بدسلیقگی خودِ ما مشهور شده‌اند و با لایک و کامنت کاسبی می‌کنند.

 

مشهور شدن به هر قیمتی؛ قصه‌ی این روز‌های شبکه‌های اجتماعی‌ست که برخی حتی حاضرند برایش کار‌های احمقانه‌ای انجام دهند، طوری که پای پلیس فتا نیز به‌میان بیاید و منجر به دستگیری‌شان شود. حالا در این شبکه‌ها با قهرمانان چندهزار فالوئری طرف هستیم که نه آدم‌های خاصی هستند، نه کار مفیدی کرده‌اند و نه حتی انجام عمل به دردبخور و پسندیده‌ای آن‌ها را به‌این شهرت رسانده است.

 

قهرمانان پوشالی که شاید عمل بینی، هیکل عضلانی و حتی فحش دادن‌هایشان رو به مخاطب، آن‌ها را به این شهرت عجیب و غریب رسانده‌ است که حالا از طریق آن پول هم درمی‌آورند. حالا قهرمانان عجیب و غریب این روز‌های شبکه‌های مجازی چه کسانی هستند و با چه چیز‌هایی به شهرت رسیده‌اند؟

 

وحید خزایی

خز‌های اینستاگرامی

 

وحید خزایی که در اوایل دهه ۹۰ از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی به‌شمار می‌رفت و با ارتباط گیری با دختران و انتشار فیلم‌های آنان در فضای مجازی شهرت یافته بود، در پی شکایت چند شاکی بازداشت شد که فیلم بازداشت موفقیت‌آمیز وی از سوی پلیس فتا در بین مردم شهرت یافت.

 

وحید خزایی پس از تحمل یک دوره حبس کوتاه‌مدت، با رضایت برخی شکات، از زندان آزاد شد و بلافاصله به ترکیه گریخت و در این کشور نیز با تداوم فعالیت‌های مجرمانه از جمله سوءاستفاده از دختران و ترویج مصرف مشروبات الکلی و راه‌اندازی سایت‌های شرط بندی، ضمن ترویج اقدامات خلاف عفت عمومی، اقدام به خارج‌سازی مقادیر معتنابهی ارز از کشور نمود.

 

خزایی که از سال ۱۳۹۷ تحت پیگرد قرار داشته است، دیروز توسط ضابطان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بازداشت شد.

 

ساشا سبحانی

خز‌های اینستاگرامی

 

محمد سبحانی معروف به ساشا سبحانی فرزند احمد سبحانی سفیر سابق ایران در مکزیک و ونزوئلا در دوران ریاست جمهوی احمدی نژاد می‌باشد. نام او اولین بار در سال ۹۱ با عنوان قتل در مهمانی پسر سفیر ونزوئلا سر زبان‌ها افتاد، ماجرا هم درگیری دونفر در مهمانی او در پارتی شبانه بود. این جریان بعد از مدتی از دستگیری و مشخص شدن عدم نقش سبحانی در قتل او از بازداشت آزاد شد.

 

بار دیگر ساشا با انتشار لایوی در اینستاگرامش خبرساز شد. البته جنجالی شدن این کلیپ به خاطر لایو بودن و موسیقی و حرکات موزون ساشا نبود بلکه به خاطر حضور دختری روی تخت، با تن عریان بود که در پشت سر لایو اینستاگرامی‌اش ناگهان دیده شد! از دیگر جنجال‌های ساشا می‌توان به کلیپ ساختگی دزدیده شدنش اشاره کرد. همچنین او در مسائل مختلف اظهارنظرهای زیادی کرده و جنجال‌های زیادی را به‌پا کرده است.

 

دنیا جهانبخت

خز‌های اینستاگرامی

 

شاید برایتان عجیب باشد، اما خانم دنیا جهانبخت با یک شکست عشقی مشهور شد! او مدعی بود که با یکی از خوانندگان لس آنجلسی روابط عاطفی داشته و دچار ضربه‌ی روحی شده. بعد از آن شمار دنبال کنندگان او به‌طرز باورنکردنی بالا رفت و او تبدیل به یکی از چهره‌های مشهور ایرانی شد!

 

دنیا جهانبخت هنر خاصی ندارد، تحصیلات آنچنانی هم ندارد. او در ابتدا حضور کمرنگی در دنیای مد داشت و به‌عنوان مدل پوشاک و میکاپ آرتیست فعالیت می‌کرد، اما با شکست عشقی معروفش به نقطه‌ی اوج شهرتش رسید. او در یکی از ویدیو‌های خود در حال خودکشی با روسری بود، ویدئویی که میلیون‌ها بار دیده شد و حتی رسانه‌های داخلی به آن واکنش نشان دادند. جهانبخت با همین استراتژی پیش رفت تا جایی که همه چیز عادی شد و ماجرای شکست عشقی او به موضوعی تکراری تبدیل شد.

 

تتلو

خز‌های اینستاگرامی

 

«امیرحسین مقصودلو» یا همان امیر تتلو، از خوانندگان نسل اول موسیقی رپ در ایران است که خیلی زود توانست با ارائه خاصی از موسیقی، نامی برای خودش دست و پا کند. تتلو در مقاطع مختلف با چهره‌های مختلف درگیر شده است و جنجال‌های زیادی به‌پا کرده است. او به ترکیه مهاجرت کرد و در آن‌جا فعالیت‌های خود را ادامه داد. در سال ۹۸ توسط پلیس ترکیه بازداشت شد و بعد از آزادی فعالیت‌های خودرا از سرگرفت. در دوران همه‌گیری کرونا و قرنطینه، با لایو گذاشتن، رکورد عجیب و بالای دنبال‌کننده‌ها را از آن خود کرد.

 

داود هزینه

خز‌های اینستاگرامی

 

داوود هزینه با نام کامل داوود غفاری یک چهره شناخته شده در اینستاگرام ، به واسطه‌ی کلیپ معروفی که در آن با در آغوش داشتن یک دختر و گفتن جمله‌ی «از این به بعد همه هزینه‌ها فقط برا تو میشه» بین کاربران ایرانی شناخته شد، که دلیل انتخاب نام داوود هزینه هم همین موضوع بود.

 

وی متولد سال ۱۳۶۰ در تهران است و به ترکیه مهاجرت کرد. او بعد از حاشیه‌های بوجود آمده از خبر های قماربازی و باحساسیت کشور ترکیه و قوانین موجود در این کشور از خاک این کشور دیپورت شد و درحال حاضر به نظر می‌رسد که در شهر تفلیس گرجستان زندگی می‌کند. او یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های اینستاگرام اسـت کـه به‌دلیل سبک زندگی لاکچری و روابط نامتعارف خود به شهرت رسیده است.

 

مسعود ترکیبی

خز‌های اینستاگرامی

 

یکی دیگر از افرادی که خیلی راحت در اینستاگرم معروف شد و عکس و قیلم‌های مختلف از خود و دختر‌های گوناگون پخش کرد مسعود ترکیبی می‌باشد که توانست با افزایش فالوور‌های خود به درآمد بالا برسد.

 

او با پخش ویدئو‌های مختلف و ترکیب کردن چیز‌های عجیب، مثل ترکیب نوشابه و شراب و یا حتی ادرار و مدفوع سگ، توانست با لقب عمو مسعود و مسعود ترکیبی به شهرت برسد و بااستفاده از همین شهرت دست به کار‌های غیراخلاقی زیادی بزند.

 

یکی از کار‌های مرسوم میان چنین افرادی، پخش فیلم و عکس با دختران مختلف می‌باشد که محمد کاظم تاش نیز اقدام به همین کار نمود و در کلیپ‌های ترکیبی او معمولا یک دختر نیز حضور دارد و او را همراهی می‌کند.

 

ندا یاسی

خز‌های اینستاگرامی

 

ندا یاسی یکی دیگر از این شاخ‌هاست، تمام صفحاتی که ندا یاسی مدیریت می‌کند فالوور‌های میلیونی دارند، او با هنجار شکنی و ترویج ابتذال در فضای مجازی به شهرت رسیده است. او ابتدا فعالیت خود را از یوتیوب با آموزش آرایشگری شروع کرد اما در حال حاضر محتوای صفحات ندا یاسی اکثرا جنسی و غیراخلاقی است.

 

دلیل رفتار‌های امثال ندا یاسی فقط یک چیز است: شهرت و دیده شدن. اگر کار‌های عادی انجام دهید کسی متوجه حضور شما نمی‌شود، اما اگر مثل ندا عجیب باشید و رفتار‌هایی هنجار شکن و غیراخلاقی از خود نشان دهید به سرعت مشهور می‌شوید. درآمد او از اینستاگرام میلیونی است!

 

البته در این لیست به تمام شاخ‌های این‌روزهای اینستاگرام اشاره نشده و متاسفانه تعدادشان بیشتر است. به امید روزی که با دنبال نکردن چنین اشخاصی، باعث شهرت و افزایش تعدادشان نشویم.

 

پی‌نوشت: این مطلب با دخل و تصرف از وب‌سایت پارس‌ناز برداشته شده است.

 

منبع:وب سایت پارس نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jxxl3