جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/07 16:14
اختصاصی شمانیوز،
کد خبر: 2485

گوگل تاریخچه موقعیت مکانی و فعالیتهای کاربران در وب را حذف می‌کند

گوگل به تازگی اعلام کرده است به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، از این پس به طور پیش فرض تاریخچه موقعیت مکانی و فعالیتهای کاربران در وب به طور خودکار حذف خواهد شد.
به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وقتی از نقشه گوگل یا سرچ آن استفاده می کنید، تاریخچه مکان‌یابی و فعالیت‌های انجام شده در سابقه مرورگر آن باقی خواهد ماند و شاید بسیاری از افراد تمایلی به ذخیره این اطلاعات نداشته باشند. در همین راستا "سوندار پیچای" مدیر عامل این شرکت اعلام کرد به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، از این پس تاریخچه موقعیت مکانی و کلیه سوابق ذخیره شده از فعالیت‌های کاربران در وب و اپلیکیشن‌ها پس از 18 ماه از آغاز فعالیت به طور خودکار پاک خواهد شد و این قابلیت برای کاربران جدید به طور پیش فرض خواهد بود. کاربران فعلی گوگل نیز می‌توانند همانند گذشته در صورت عدم تمایل به ذخیره داده‌های آنها برای مدت نامحدود، گزینه حذف خودکار را به صورت دستی فعال کنند.

با اضافه شدن این قابلیت، گوگل همچنان اطلاعات و موقعیتهای مکانی که ممکن است براساس سرچ قبلی شما ذخیره شده باشد در اختیارتان قرار می دهد اما این داده‌ تنها برای مدت محدودی در هیستوری باقی خواهد ماند.

ردیابی موقعیت مکانی Google

12134

ردیابی سابقه موقعیت مکانی گوگل در حال حاضر به طور پیش فرض خاموش است،اما اگر می خواهید گوگل مپس، مکانهای مورد علاقه شما را بر اساس مکانی که در گذشته بوده اید پیشنهاد دهد گزینه Google location tracking را فعال کنید. در واقع با فعال بودن این گزینه، گوگل مپس موقعیت مکانی شما را با جزئیات دقیق دنبال می کند و بر اساس آن به شما مسیر و ساعتهای کم ترافیک را  پیشنهاد می دهد.

اکنون با اضافه شدن قابلیت حذف خودکار، در صورت روشن بودن گزینه "تاریخچه موقعیت مکانی"، داده های شما پس از 18 ماه به طور خودکار توسط گوگل حذف خواهد شد. البته می توانید برای حذف خودکار سابقه موقعیت مکانی برای آن مدت زمان سه ماه تا 36 ماه تعیین کنید.

کنترل فعالیت وب و برنامه Google

1123

همانطور که گفته شد حذف خودکار کلیه سوابق ذخیره شده فعالیت‌های کاربران در وب و اپلیکیشن‌ها هر 18 ماه، تنها برای کاربران جدید خواهد بود و اکانت‌های تازه ساخته شده گوگل نیازی نخواهند داشت تا همانند کاربران فعلی برای حذف اتوماتیک داده‌های خود بازه زمانی مشخص کنند چرا که به محض ایجاد یک حساب کاربری، اطلاعاتی نظیر تاریخچه جستجو و موقعیت مکانی پس از 18 ماه به صورت خودکار حذف می شود اما برای کاربران فعلی، در صورتی که گزینه حذف خودکار را فعال نکرده باشند این اطلاعات باقی خواهد ماند. همچنین برای یوتیوب نیز یک اتفاق مشابه رخ خواهد داد در حسابهای جدید یوتیوب، داده ها به صورت پیش فرض به جای 18  بعد از سه سال حذف خواهند شد.

تغییر سایر حریم خصوصی

111212

گوگل همچنین دسترسی به "حالت ناشناس" را در برنامه‌های انتخابی آسانتر کرده است. این حالت به شما امکان می دهد برنامه ها را به صورت خصوصی و ناشناس در مرورگر استفاده کنید و گوگل سابقه مرورگر، کوکی‌ها یا داده های سایت را ذخیره نمی کند. در صورت روشن بودن "حالت ناشناس" ناشناس، گوگل مپس نیز ، تاریخچه موقعیت مکانی که در آنجا بوده اید را ذخیره نمی کند.

 

منبع:شمانیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mopy3