جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/13 11:31
کد خبر: 2674

کلاهبرداران در کمین هستند/سایت هایی که برای آزمون های آنلاین پول می خواهند کلاهبردار هستند

سرهنگ رجبی گفت: آزمون‌های آموزشی آنلاین وزارت علوم رایگان است و سایت‌های درخواست کننده وجه در این خصوص معتبر نیستند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانشجویان و دانش آموزان موسسات و آموزشگاه‌ها می‌کنند و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم‌افزار پر سرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سؤالات امتحانات آنلاین، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزار‌های جاسوسی می‌کنند.

 

وی افزود: برخی از دانشجویان و دانش آموزان موسسات به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزار‌های جعلی می‌کنند و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت ندارد و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

 

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کلاهبرداران در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون به جای دانش‌آموز و دانشجوی واقعی، مبالغی تحت عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

 

وی افزود: دانشجویان این نکته را مدنظر قرار دهند که آموزش‌های آنلاین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رایگان است و سایت‌هایی که از آن‌ها درخواست وجه می‌کنند، معتبر نیست.

 

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، دانش آموزان اپلیکیشن شاد را از اپ استور‌های معتبر و یا سایر سایت‌های رسمی وابسته به آموزش و پرورش دارای نماد ساماندهی و سامانه‌های دیجیتال و ای‌نماد دریافت کنند.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/275m63