چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/03 16:14
کد خبر: 1282

قیمت طلا | قیمت سکه | قیمت دلار | چهارشنبه ۹۹/۰۲/۰۳

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به هفت میلیون و ۵۱۳ هزار تومان رسید.

به گزارش  ستاره پارسی :  قیمت طلا در معاملات امروز یک درصد افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران پس از سقوط تاریخی قیمت نفت و تشدید نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی، به سوی دارایی امن روی آورده‌اند.

 

 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۵٫۷۹ دلار افزایش به ۱۷۰۱٫۹۹ دلار رسید. روز گذشته طلا به کمترین قیمت دو هفته پیش رسیده بود زیرا یک فروش یک جا در بازار برای ایجاد نقدینگی ایجاد شده و سرمایه‌گذاران را بر آن داشته بود تا برای جبران خسارات، طلا را بفروشند.

 

 

هاریش وی، تحلیلگر بازار گفت: «بلاتکلیفی بسیار در بازار کالاهای اساسی پس از سقوط قیمت نفت وجود دارد. با وجود تقویت قیمت دلار، هنوز خرید طلا به خاصیت امنیت آن وجود دارد».

 

 

«انتظار می رود قیمت طلا در روزهای آتی تثبیت شود. در مجموع، بی‌ثباتی زیادی در بازارهای کالاهای اساسی وجود دارد. طلا به علت بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، در روند مثبت قرار دارد».

 

اخیرا قیمت نفت به کمتر از ۱۶ دلار یعنی پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۹۹ رسید.

 

در عین حال، ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان، در روز سه‌شنبه ۰٫۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳۳٫۳۹ تن رسید.

 

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۵۰۰ تومان معامله شد.

 

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

 

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

 

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه۳ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۱۵۹ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۶،۹۰۹ تومان معامله شد.

 

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

 

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

 

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۵۱۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

 

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

 

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jedl2