پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/26 18:10
کد خبر: 2198

تجزیه و تحلیل بازار بورس در 27خردادماه

یک تحلیلگر بازار سرمایه: برای فردا انتظار می‌رود؛ نیمه اول بازار با عرضه‌های نسبی همراه شود و در نیمه دوم، بازار شاهد بهبود روند و تثبیت شاخص بالای سطح ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد باشد.

بورس  چیست؟  بورس نیز یکی انواع بازارها است. امروزه، بازارها دیگر محدود به یک مکان خاص نمی‌شوند و می‌توانند در قالب یک شبکه ارتباطی مانند اینترنت به کار خود ادامه دهند. بازار بورس در ذهن بیشتر مردم به بازاری اشاره دارد که در آن خریداران و فروشندگان اوراق بهادار – مانند سهام – گرد هم می‌آیند و دارایی‌های خود – مثل سهام، اوراق مشارکت و… – را معامله می‌کنند.حداقل سرمایه گذاری در بازار بورس، می‌تواند نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی داشته باشد. چون با این کار منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌ها تأمین می‌شود.یکی از مهمترین اهداف هر فرد در سرمایه گذاری کسب درآمد و سود از بورس است. سرمایه گذاری در بازاربورس اگر همراه با هوش مالی و به صورت صحیح و آگاهانه باشد باعث سوددهی میشود.

 

شاخص کل پس از ریزش اندکی که روز گذشته تجربه کرد امروز با رشد حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد.

 

شاخص امروز درحالی رکورد جدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را ثبت کرد که پیش از این برخی از فعالان بازار سرمایه از اظهارات مقامات مسئول درباره این بازار ابراز نگرانی کردند که این اظهارات بر آینده بازار تاثیر منفی بگذارد. علی‌رغم این نگرانی‌ها شاخص امروز توانست به روند صعودی خود بازگردد.

 

در خصوص ادامه این روند و نحوه عملکرد شاخص در معاملات فردا، سلمان نصیرزاده تحلیلگر بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: طی معاملات دو روز اخیر بازار شاهد افزایش حجم معاملات و تشدید عرضه بوده است. در مقابل تقاضا برای خرید در محدوده های حمایتی کاملا مشهود بود و حجم عرضه با حجم قوی تقاضای موجود جذب شد، از همین رو احتمالا قیمت‌ها در یک بازه ۵ درصدی در نوسان خواهد بود. همچنین رشد نرخ دلار به محدوده ۱۸۳۰۰ تومان در صورت ثبات می‌تواند ادامه دهنده پالس‌های صادر شده از بورس کالا باشد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: از این رو برای فردا انتظار می‌رود؛ نیمه اول بازار با عرضه‌های نسبی همراه شود و در نیمه دوم، بازار شاهد بهبود روند و تثبیت شاخص بالای سطح ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد باشد.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه درخصوص معاملات انتهای هفته نیز خاطر نشان کرد: به واسطه تعطیلی پایان هفته، احتمالا معامله‎گران با قدرت بالایی وارد معاملات نشوند و معاملات اصلی از اول هفته آینده شکل بگیرد. به‌علاوه رفتار معامله‌گران در گروه‌های پترو پالایشی خودرو و فلزات اساسی برای بازار مهم ارزیابی می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/277jv2