جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/02 08:55
کد خبر: 2342

تابش مهر بانک قرض الحسنه مهر ایران بر سر 500 هزار خانه روستایی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی مراسمی، از بیمه حوادث۵۰۰ هزار خانه روستایی در سه استان کشور و سامانه احراز هویت غیر حضوری سجام رونمایی کرد.

 

به گزارش رصداقتصادی به نقل ازشمانیوز ؛  مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران در مراسمی که روز گذشته به مناسبت رونمایی از بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰ هزار خانه روستایی در محل بانک قرض‌الحسنه مهرایران برگزار شد، گفت: با رقم بودجه تبلیغاتی بانک توانستیم از ابتدای خردادماه ۵۰۰ هزار خانه روستایی را بیمه کنیم.

 

وی درباره بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایی از سوی این بانک گفت: افتخار ما این است که در طرح بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی، سه استان کمتر برخوردار (سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی) را انتخاب کرده‌ایم. این مسئله دغدغه دولت نیز هست و باعث می‌شود نگرانی‌های دولت در این حوزه کاهش یابد. امیدواریم سال آینده بتوانیم استان‌های بیشتری را پوشش دهیم که این موضوع نیاز به حمایت دارد.

 

اکبری درباره طرح اعطای بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰هزار خانه روستایی گفت: در این طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام روستاهای این سه استان کمتر برخوردار کشور را بیمه کرده‌است که علاوه بر ساختمان مسکونی، اثاثیه منزل روستاییان هم تحت پوشش قرار گرفته است.

 

اکبری درباره تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران به روستاییان و نیازمندان یادآور شد: از سال ۱۳۹۷ برای پرداخت ۶۰هزار فقره تسهیلات به روستاییان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بخش عمده آن تا کنون انجام شده است. همچنین ۲۸۰هزار فقره تسهیلات با همکاری کمیته امداد در حوزه معیشت و اشتغال‌زایی خرد پرداخت شده که ارزش آن به ۱۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و عمدتاً هم مربوط به روستاها بوده است.

 

 

 

وی در همین رابطه افزود: برای بهسازی خانه‌های روستایی، تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن به امضا رسانده‌ایم که شامل ۲۲هزار خانه روستایی است و تا کنون ۱۲هزار مورد آن پرداخت شده است.

 

اکبری اظهار کرد: از آنجایی که وام‌های بانک مهر ایران خرد است، سعی کرده‌ایم این وام‌ها را با فرآیندهایی ساده به مردم تخصیص دهیم. با بانکداری سنتی ممکن نبود سال گذشته به دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر تسهیلات دهیم. بانک مهر ایران سال ۱۳۹۵ به ۵۰۰هزار نفر تسهیلات داده و افزایش تعداد تسهیلات‌گیرندگان در طول این سه سال قابل توجه است. این در حالی است که تعداد کارکنان بانک از سال ۱۳۹۵ افزایش نیافته است. این موضوع نشان می‌دهد بهره‌وری نیروی انسانی در این بانک به‌شدت در حال رشد است.

 

وی با اشاره به خدمات گسترده این بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی، گفت: بانک مهر ایران خدمتی ارائه کرده که برای نخستین بار هر کسی می‌تواند با همراه‌بانک افتتاح حساب کند و تمام فرآیندهای آن روی موبایل انجام شود. بیماری کرونا باعث شد سرعت توسعه بانکداری الکترونیکی را بیشتر کنیم.

 

اکبری اظهارکرد: اکنون حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان منابع مردم نزد این بانک است، ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای فعالیت این بانک پرداخت شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن وصول شده و باقی هنوز دست مردم است و سررسید دریافت آن فرا نرسیده است. نسبت معوقات در این بانک حدود نیم درصد است. سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۳۰۰هزار نفر از تسهیلات بانک برخوردار شدند و امسال برای ۳ میلیون نفر برنامه‌ریزی کردیم.

 

وی اضافه کرد: منابع بانک مهر ایران سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد داشته و این رشد محصول زحمات همکاران من در سراسر کشور است. این در حالی است که جذب منابع قرض‌الحسنه بسیار دشوار است و اینکه مردم منابع خود را با سود صفر درصد نزد بانک بگذارند، سخت است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2r8am4