جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/22 06:22
مدیرعامل سبد گردان آسال :
کد خبر: 2922

در حال اصلاح پرتفوی و حرکت به سمت سهم های پیشرو بازار هستیم

هم اکنون صندوق ارزش کاوان آینده ، زیرمجموعه شرکت سبد گردان آسال با بازدهی 848 درصد برای یکسال منتهی به 20 تیرماه 99 در جایگاه نخست بازدهی قرار دارد.

به گزارش ستاره پارسی  به نقل از مثلث مالی؛ هم اکنون صندوق ارزش کاوان آینده ، زیرمجموعه شرکت سبد گردان آسال با بازدهی  ۸۴۸ درصد برای یکسال منتهی به ۲۰ تیرماه ۹۹ در جایگاه نخست بازدهی قرار دارد.

 

سید نیما فاضلی مدیرعامل سبد گردان آسال در گفت و گو با پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی درباره عملکرد صندوق ارزش کاوان آینده گفت : این صندوق در یک سال منتهی به ۲۰ تیرماه ۹۹ خالص ارزش دارائی ها با ۸.۴۰۴ درصد رشد از ۳۳۷ میلیارد ریال به ۲۸.۶۹۵ میلیارد ریال رسیده است و از نظر ارزش دارائیها جزو سه صندوق برتر می باشد.

فاضلی با بیان اینکه تعداد واحدهای سرمایه گذاری با ۷۹۶ درصد رشد از ۲۰.۳۷۵ واحد به ۱۸۲.۶۹۴ واحد رسیده است. افزود : تعداد سرمایه گذاران حقوقی از ۵ نفر به ۲۰ نفر با مالکیت ۳۳ درصد واحدهای صندوق و تعداد سرمایه گذاران حقیقی با استقبال کم نظیر از ۱۰۱ نفر به ۳۷۳۳ نفر ومالکیت اشخاص حقیقی از ۱۰ درصد به ۶۷ درصد واحدهای صندوق ارتقا داشته است.

مدیرعامل شرکت سبد گردان آسال درباره ترکیب دارایی های صندوق توضیح داد : با توجه به شرایط بازار سرمایه و پیش بینی مدیر صندوق به منظور کسب حداکثر بازدهی برای سرمایه گذاران تقریبا  ۹۸ درصد از دارائیهای صندوق سهام می باشد که بالطبع با توجه به شرایط و به منظور کنترل ریسک این نسبت می تواند تغییر کند.

فاضلی بازده صندوق درسال ۹۸ را ۳۵۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد : این بازدهی همچنان ادامه داشته است و درسال ۹۹ تا تاریخ ۲۰ تیرماه بیش از ۲۱۹ درصد می باشد .

وی گفت : هم اکنون صندوق ارزش کاوان آینده با بازدهی  848 درصد برای یکسال منتهی به ۲۰ تیرماه امسال در جایگاه نخست بازدهی قرار دارد.

او درپاسخ به این پرسش مبنی براینکه ” سال های گذشته صنایعی از جمله خودرویی ها، صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات و ساخت محصولات فلزی بیشترین سهم را در میان صنایع  سرمایه گذاری شده ، صندوق ارزش‌ کاوان آینده داشته است ، آیا با توجه به رشد بی سابقه بورس درسال ۹۹ برنامه خاصی دارید؟ ” توضیح داد: با توجه به رشد نرخ دلار و استقبال بازار از سهام کامودیتی محور و دلاری محور و اصطلاحا شرکت های بزرگ، صندوق نیز در حال اصلاح پرتفوی و حرکت به سمت سهم های پیشرو بازار می باشد تا بتواند حداکثر بازدهی را برای سرمایه گذاران خود کسب نماید.

فاضلی درباره حراج های اوراق دولتی که بانک مرکزی برگزار می کند ،یادآورشد: با توجه به اینکه هدف صندوق کسب حداکثر بازدهی برای سرمایه گذاران می باشد و بازار سرمایه نیز دوران رونق خود را سپری می کند و همچنین صندوق های سهامی الزام قانونی به خرید اوراق دولتی ندارند تابحال صندوق در حراج اوراق دولتی شرکت نکرده است ولی بسته به شرایط ممکن است این اتفاق در آینده بیافتد.

مدیرعامل سبد گردان آسال درباره “خدمات مشاوره‌ای به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و صاحبان کسب و کارها” یادآورشد : بازار سرمایه بعنوان یک بازار مالی متاثر از متغیرهای زیادی است و با توجه به شرایط ایجاد شده در بازار سرمایه ایران در یکسال اخیر و اراده دولت و حاکمیت مبنی بر رونق این بازار و حمایت از این بازار بنظر می رسد این بازار از دوران رکود خود خارج و در حال جبران عقب ماندگی و کم توجهی خود از سایر بازارها که طی چند دهه گذشته اتفاق افتاده بود می باشد.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی مانند نرخ ارز و تورم نیز رشد بازار را توجیه می کند. علی ایحال تا زمانی که این پارامترهای اقتصادی رشد بازار را توجیه کند و ورود نقدینگی به بازار ادامه داشته باشد بازار سرمایه به روند مثبت و رو به رشد خود ادامه خواهد داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yz8y2