چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/29 07:30
حقوق بازنشستگان | بازنشستگان | وام ازدواج | نحوه ثبت نام وام ازدواج | شرایط دریافت وام ازدواج
کد خبر: 8913

مهم/ زمان واریز وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان مشخص شد

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان در راه است.

ستاره پارسی : وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شده است.فرزندان بازنشستگان کشوری می‌توانند وام ازدواج 25 میلیون تومانی با نرخ سود 10 درصد دریافت کنند. اما این وام ازدواج ، شامل همه بازنشستگان کشوری نمی‌شود. شرایط دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان چیست؟ثبت‌نام وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان کشوری از ۱۴ مرداد آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد. این پنجمین مرحله پرداخت وام ازدواج است و فقط به ۱۵۰۰ نفر پرداخت می‌شود.

علی خدامی افزود: با هماهنگی و همکاری بانک عامل، هفتمین مرحله تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای یک هزار و ۴۵۲ نفر از متقاضیانی که پس از بررسی های لازم واجد شرایط برای دریافت این نوع تسهیلات بودند تا عصر امروز (دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰) به حسابشان واریز خواهد شد.

به گفته وی، مرحله قبلی این تسهیلات، اول تیرماه امسال به یک هزار و ۳۵۰ نفر از بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شده بود.

 خدامی گفت: نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

 هفتمین دوره پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر به مبلغ ۲۵ میلیون تومان براز ۱۴مردادماه امسال انجام شد.

این تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ساله) است.   

حداقل حقوق خالص دریافتی یک میلیون تومانی در تیرماه سال جاری، تاریخ عقدنامه در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰، امکان ثبت نام فقط برای ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر، درنظر گرفتن یک فقره تسهیلات در صورت مشمولیت پدر و مادر فرزندان در صندوق برای بررسی واجدین شرایط، از جمله شرایط و وضوابط ثبت نام این نوع تسهیلات است.

ثبت نام وام ازدواج

 ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان که از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده، امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری این وام تا پایان شهریور ماه امسال به حساب متقاضیان واریز خواهد شد. متقاضیان می‌توانند امروز برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان به آدرس sabasrm.ir مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

اما شرایط دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیونی چیست؟

اولین نکته این است که این وام فقط به بازنشستگان کشوری تعلق می‌گیرد.

کسانی مشمول دریافت وام ازدواج هستند که دریافتی خالص آنها در تیر ماه ۱۴۰۰ حداقل یک میلیون تومان باشد.

این وام مشمول افرادی می‌شود که تاریخ ثبت عقدنامه آنها بین بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ باشد.

تسهیلات وام ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته (یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر) تعلق می‌گیرد و البته مشروط به اینکه ازدواج اول زوجین نیز باشد.

برای هر شماره دفتر کل تنها یک وام اختصاص می‌یابد. در صورتی که درخواست وام ازدواج برای یک شخص از سوی دو بازنشسته طرح شود (مثلاً پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند و هر دو درخواست وام برای ازدواج فرزندشان را مطرح کنند)، فقط یک وام ازدواج به آنها اختصاص می‌یابد.

اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام را ندارد. اما اگر افرادی در دوره‌های قبل برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیونی ثبت‌نام کرده و وام را دریافت نکرده باشند، این بار هم می‌توانند وارد سامانه شده و مجددا درخواست خود را ثبت کنند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان به آدرس www.sabasrm.ir مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد هم ادامه دارد. این وام تا پایان شهریور ماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز می‌شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mvaj4