چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/16 23:49
کد خبر: 9257

بروکر لایت فارکس یک کارگزاری تجارت آنلاین

بروکر لایت فارکس یک کارگزاری تجارت آنلاین است که با پذیرش معامله گران از سرتاسر جهان و ارائه خدمات به بیش از 10 زبان در حال ارائه خدمات به معامله گران فعال در بازارهای مالی است.

بروکر لایت فارکس یک کارگزاری تجارت آنلاین است که با پذیرش معامله گران از سرتاسر جهان و ارائه خدمات به بیش از 10 زبان در حال ارائه خدمات به معامله گران فعال در بازارهای مالی است.

بروکر لایت فارکس (Liteforex) یک بروکر CFD در سطح جهانی است که دفتر آن در جزایر مارشال (Marshall Islands) واقع شده است. در این پلتفرم امکان انجام معاملات فارکس، شاخص ها، کالاها و ارزهای دیجیتال برای معامله گرانی از سراسر جهان فراهم است.

لایت فارکس یک بروکر ثابت ECN با سابقه ای بیش از 15 سال فعالیت در صنعت کارگزاری آنلاین با دفاتری در حوزه های قضایی در سراسر جهان است. تاریخ شروع به کار این بروکر به سال 2005 بر می گردد و انواع حساب ها و گزینه های خرید و فروش و مبادله فارکس را در اختیار معامله گران خود قرار می دهد. لایت فارکس از زمان آغاز به فعالیت به یک بروکر جهانی تبدیل شده و دارای دفاتری در سرتاسر جهان از جمله ایران است. این بروکر در این مدت ساختار کم هزینه بودن خود را حفظ کرده است.

 

معرفی

لایت فارکس در شرایط حال حاضر ایران و محدودیت های اعمال شده ی جهانی جزء بهترین بروکر های فارکس که به ایرانیان خدماتی میدهد ، محسوب میشود. دفتر خدمات کارگزاری بخش اروپایی آن در قبرس واقع شده است. اندونزی، ویتنام، نیجریه، نیکاراگوئه، هند، قیرقیزستان و فیلیپین از جمله کشورهای آسیایی هستند که لایت فارکس دفاتر خدماتی خود را در آنها دایر کرده است.

دفتر اروپایی این بروکر در لیماسول قبرس واقع شده است. بنابر ادعای تیم مدیریتی این بروکر، لایت فارکس علاوه بر پشتیبانی از مدل معمول Market-making از مدل کارگزاری ECN نیز برخوردار است. از این رو، میان عرضه و تقاضا در آن تفاوت قیمتی اندکی وجود دارد و تنها برخی از معاملات آن مشمول دریافت کارمزد هستند.

 

شرایط معاملاتی در بروکر لایت فارکس

شرایط معامله در لایت فارکس برای معامله گران در حد بسیار مطلوبی است. زیرا معاملات با اسپردهای محدود و با کمیسیون صفر انجام می شود. همه معاملات بلافاصله بعد از اجرای بازار انجام می گیرد به این دلیل که لایت فارکس یک کارگزاری ECN است. معامله گران می توانند در این بروکر با مارجین تا  1:500 و حداقل لات های 0.01 و حداکثر 100 معامله کنند. سطح مارجین 100% و سطح توقف خروج نیز 20 % در نظر گرفته شده است.

در این بروکر همچنین امکان محافظت از تراز منفی برای حساب های ECN Trader و یک محیط تجارت اجتماعی برای همه حساب ها فراهم شده است.

لایت فارکس یک کارگزاری تجارت آنلاین بسیار تخصصی است. به این دلیل که در درجه اول تجارت فارکس را با انتخاب گسترده ای از جفت ارزها تسهیل می کند. همچنین امکان تجارت با دارایی های مالی مختلف دیگری را در بازارهای مالی ارائه می کند.

 

نمادهای معاملاتی در بروکر لایت فارکس

طبق ادعای این بروکر، روزانه 300 حساب کاربری جدید به این کارگزاری اضافه می گردد. نحوه انجام معاملات در لایت فارکس بدون تاخیر بوده و بلافاصله انجام می شوند. وب سایت لایت فارکس از 15 زبان زنده دنیا پشتیبانی به عمل می آورد.

در صفحه اصلی این بروکر بالغ بر 145 دارایی تبلیغ می شود. در حدود 56 جفت ارز، شش قلم کالا، 16 کریپتوکارنسی، 37 عدد CFD سهام شناخته شده در ایالات متحده و 11 عدد CFD شاخص در دسترس معامله گران قرار دارد.

لایت فارکس همواره در حال گسترش دارایی های قابل معامله خود است و درصدد است تا دسترسی کاربران به ابزارهای مالی بیشتر را تحقق بخشد.

 

انواع حساب ها در بروکر لایت فارکس

حساب های لایت فارکس محدود به دو نوع حساب Classic و ECN است. هر دو نوع حساب، هم دارای حساب سنتی و هم حساب معمولی هستند و برای هر کدام از آنها می توان از هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 استفاده نمود.

انتخاب هر کدام از این حساب ها بستگی به مقدار سرمایه اولیه و تمایل و نیاز شما دارد.

حساب ECN: این حساب دارای اسپرد شناور بوده و از 0.0 آغاز می شود. کمیسیون در نظر گرفته شده برای این حساب در جفت ارزهای ماژور در ازای هر لات 10 دلار تعیین شده است. حداکثر لوریج آن 1:1000 است. حداقل سپرده در این نوع حساب 50 دلار بوده و سطح کال مارجین آن 100 % و استاپ اوت آن 20 % است.

حساب Classic: حساب کلاسیک بیشتر مناسب برای معامله گران حرفه ای و تریدرهای با تجربه است. اسپرد این حساب شناور بوده و از 1.8 شروع می گردد. در این نوع از حساب کمیسیونی از معامله گر دریافت نمی شود و حداکثر لوریج آن 1:1000 است. برای افتتاح این حساب نیز به سرمایه ای حداقل 50 دلاری نیاز هست و سقف سفارشات آن محدود می باشد. استاپ اوت حساب کلاسیک 20 % است.

 

رگوله و اعتبار لایت فارکس

لازمه معتبر بودن یک بروکر در گرو برخورداری از رگوله و مجوزهای قانونی است و قطعا معامله گران بروکری را برای فعالیت تجاری خود انتخاب می کنند که دارای مجوزهای قانونی لازم برای فعالیت باشد. به مجوزهای فعالیت بروکرها رگوله یا رگولاتوری گفته می شود. همانطور که اشاره شد، دفتر مرکزی بروکر لایت فارکس در جزایر مارشال واقع شده است، مجوز و تنظیمات آن نیز مطابق با قوانین شرکت های تجاری در این جزایر صورت گرفته است. همچنین این بروکر دارای تاییدیه Marshall Islands است. بنابراین این کارگزاری را می توان به لحاظ ارائه خدمات تجاری آنلاین، ایمن، مطمئن و شفاف دانست.

 

پلتفرم ها و اپلیکیشن ها در لایت فارکس

لایت فارکس از دو پلتفرم تجاری محبوب در میان معامله گران در سطح جهانی، یعنی پلتفرم های معاملاتی متاتریدر 4 (MT4) و متاتریدر 5 (MT5) پشتیبانی می کند و کاربران آن می توانند هر کدام از این پلتفرم ها را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایند.

این دو پلتفرم می توانند نیازهای معامله گران مبتدی و حرفه ای را برآورده کنند. پلتفرم های متاتریدر دارای رابط های کاربری کاملا قابل تنظیم، لیست های تماشا، ادغام اخبار بازار، درگاه هایی برای سفارش پیشرفته، بسته نموداری ساده و پیچیده هستند. معامله گران می توانند با اجرای سریع معاملات خود با استفاده از نمودارها به سود برسند. همچنین معامله گران با استفاده از مشاوران متخصص (EA) می توانند در معاملات خودکار شرکت کنند که در آنها از معاملات الگوریتمی برای انجام معامله استفاده می شود.

از دیگر ویژگی جالب توجه در بروکر لایت فارکس و پلتفرم های آن می توان به توانایی دنبال کردن و قابلیت کپی کردن از سایر معاملات موفق اشاره کرد. بیشتر بخوانید: کپی تریدینگ

لایت فارکس با ارائه مجموعه ای کامل از برنامه های تجاری مختص موبایل به کاربران خود از تجارت موبایلی پشتیبانی می کند. در این میان 6 برنامه مختلف سازگار با تلفن های هوشمند و تبلت ها وجود دارند که می توان آنها را از فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی دانلود و نصب کرد. این برنامه به عنوان برنامه های کاربردی تلفن های همراه عملکردهای بسیار خوبی در معاملات فارکس دارد. از جمله این برنامه ها می توان به تجزیه و تحلیل فارکس، سیگنال های فارکس، استراتژی های معاملاتی، معاملاتی موبایلی، خلاصه فارکس و نرخ ارز اشاره کرد.

 

قیمت گذاری در لایت فارکس

می توان چنین گفت که لایت فارکس یک کارگزاری معاملاتی فاقد کمیسیون است و تنها از طریق اسپرد شناور در تمامی حساب های تجاری، کارمزد دریافت می کند. در حساب های معاملاتی ECN، اسپرد شناور تا 0.9 پیپ و میانگین اسپرد در حدود 1.1 پیپ در نظر گرفته شده است. برای حساب های معاملاتی کلاسیک، اسپرد میانگین 1.8 پیپ و در حساب های سنت اسپرد شناور تا 3 پیپ است.

 

واریز و برداشت ها در لایت فارکس

بروکر لایت فارکس از انواع روش های واریز و برداشت برای تسهیل در معاملات پشتیبانی می کند. تمامی روش هایی که برای واریز وجوه استفاده می شود برای برداشت وجوه نیز قابل استفاده هستند. سپرده گذاری ها رایگان بوده و برداشت مشمول هزینه برداشت است. حداقل مبلغ سپرده از 10 دلار برای اغلب روش های پرداخت تا 100 دلار برای برخی از حواله های بانکی متغیر است. روش های پرداخت مورد استفاده در بروکر لایت فارکس عبارتند از ویزا و مسترکارت، حواله های بانکی، اسکریل، نتلر، بیت کوین، لایت کوین، مونرو، اتریوم، بیت کوین کش و بیت کوین گلد و پرفکت مانی و وبمانی.

برای کاربران فارسی زبان استفاده از روش های واریز و برداشت ریالی تاپ چنج، وبمانی، تتر، پرفکت مانی و بیت کوین پیشنهاد می شود.

 

چگونه حساب خود را با تاپ چنج شارژ کنیم؟

تاپ چنج به عنوان یک روش نقل و انتقال مالی در میان معامله گران فارکس بسیار پرطرفدار است. نحوه انتقال و برداشت از لایت فارکس به حساب تاپ چنج و بالعکس به شرح زیر صورت می گیرد:

در گام نخست وارد حساب کاربری خود شوید، سپس در داشبورد، روی گزینه دارایی در سمت راست کلیک کنید تا به صفحه مربوطه هدایت شوید، در ادامه:

  1. گزینه TopChange را از سربرگ اول انتخاب نمایید
  2. حساب معاملاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید
  3. میزان پرداخت را مشخص نمایید
  4. نام کاربری و پسورد خود را در قسمت خواسته شده وارد نموده و لاگین کنید
  5. کیف پول تاپ چنج خود را پس از انتخاب تایید نمایید
  6. کد تایید ارسال شده به آدرس ایمیل خود را در کادر خواسته شده وارد کنید.

 

برای برداشت از حساب تاپ چنج نیز بایستی مراحل زیر را طی نمایید:

پس از ورود به حساب کاربری خود در وب سایت لایت فارکس، در قسمت داشبورد، در سمت راست گزینه دارایی را کلیک کنید. بعد از هدایت به صفحه مربوطه به شرح زیر عمل کنید:

  1. در سربرگ دوم (برداشت وجه)، روی گزینه Top Change کلیک کنید
  2. کیف پول تاپ چنج را انتخاب نمایید
  3. مقدار برداشت را وارد کرده و سپس تایید کنید
  4. کد تایید ارسالی به ایمیل خود را وارد نمایید.

 

 پشتیبانی از مشتری

بروکر لایت فارکس در پشتیبانی از مشتریان خود عملکرد بسیار خوبی دارد. دسترسی به کتاب های الکترونیکی، آموزش ها، استراتژی ها، مقالات و موارد دیگر را برای معامله گران خود فراهم کرده است تا به آنها کمک کند معامله گران بهتری باشند و از موقعیت ها به خوبی استفاده کنند. همچنین می توان به راحتی از پشتیبانی 24 ساعته در 5 روز هفته از طریق چت زنده، ایمیل و پشتیبانی تلفنی استفاده کرد. ارتباط با کارگزاری از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، لیندکین، پینترست، تلگرام و یوتیوب نیز امکان پذیر است.

بروکر لایت فارکس دارای وب سایت فارسی برای ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان خود است. با استفاده از این وب سایت کاربران مبتدی می توانند به راحتی از خدمات این بروکر استفاده نمایند. پشتیبانی از مشتریان فارسی زبان نیز در 5 روز هفته و به صورت 24 ساعته در جریان است و به شکل چت زنده، ایمیل و 12 ساعت در روز به صورت تلفنی انجام می شود.

همچنین یک پشتیبان در قالب کانال تلگرامی فارسی زبان نیز برای پاسخ دهی به سوالات کاربران ایجاد شده است. عضویت 60 هزار کاربر ایرانی در این کانال تلگرامی نشان می دهد که لایت فارکس توانسته خود را به خوبی در میان جامعه کاربران ایرانی جای دهد.

 

تحقیق و آموزش

لایت فارکس با ارائه مطالب آموزشی گسترده سعی در مهارت آموزی به معامله گران مبتدی خود دارد. این بروکر اطلاعاتی آموزشی از قبیل واژه نامه فارکس، کتاب های الکترونیکی، آموزش ها، استراتژی های معاملاتی، شاخص های معاملاتی و وبلاگی با اطلاعاتی مفید را در اختیار معامله گران خود قرار می دهد. علاوه بر منابع آموزشی، معامله گران در این بروکر به منابع اطلاعاتی و تحلیل از قبیل تقویم اقتصادی، تجزیه و تحلیل، ابزارهای مالی مختلف، اخبار اقتصادی و نرخ ارز نیز دسترسی دارند.

مزایا و معایب لایت فارکس

از مزایای برجسته این بروکر می توان به جامعه طرفداران گسترده آن اشاره کرد. ساختار کم هزینه ها و دسترسی به شمار زیادی از بهترین جفت ارزهای فارکس با اسپردهای معقول، خدمات مشتری محور، قابل دسترسی و پشتیبانی 24 ساعته در 5 روز هفته و آموزش گسترده معامله گران و منابع اطلاعاتی مالی از سایر مزایایی هستند که می توان برای بروکر لایت فارکس برشمرد.

محدودیت معامله برای کاربران 28 کشور و معاملات سهام محدود به شرکت های پذیرفته شده در بورس آمریکا از محدودیت های بروکر لایت فارکس هستند.

 

جمع بندی

کارگزاری لایت فارکس مجموعه وسیعی از دارایی های قابل معامله برای سرمایه گذاری و تجارت را فراهم آورده است. سطح پشتیبانی مشتری در آن قابل توجه است و انواع کارمزدهای معاملاتی مطلوب بر اساس حساب های معاملاتی که معامله گر انتخاب می کند، ارائه می شوند. با این حال بهتر است پیش از انتخاب یک کارگزاری در مورد خدمات و ابزارهای معاملاتی آن تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس در صورت سازگاری خدمات یک کارگزاری با انتظارات و خواسته های خود، آن را انتخاب نمایید. مطالعه مقالات بیشتر در باینری آپشن کلاب

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gbd54