پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/30 16:10
کد خبر: 3198

خبر خوب / کشف واکسن کرونا این بار واقعی / انگلیس پیش خرید کرد

آکسفورد از «موفقیت» واکسن ضد کرونا بر روی انسان خبر داد

واکسن کرونا  /واکسنی که دانشگاه آکسفورد برای درمان  ویروس کرونا  ساخته بی‌خطر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

آزمایش این  واکسن کرونا  بر روی بیش از یک هزار نفر نشان می دهد که با تزریق آن در بدن آنتی بادی‌ و گلبول‌ سفید تولید می‌شود که با  ویروس کرونا  مبارزه می‌کنند.

 

هرچند یافته‌های جدید دانشگاه آکسفور بسیار امیدوار کننده است اما هنوز خیلی زود است بدانیم که آیا این واکسن فرد بیمار را کاملا درمان یا مصونیت ایجاد می کند یا نه، و آزمایشات بیشتر در حال انجام است.

 

دانشمندان بریتانیایی آزمایش  واکسن بیماری «کووید ۱۹»  را در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) بر روی حدود هزار نفر آغاز کردند. نتیجه تحقیقات آنها که روز دوشنبه در نشریه علمی لنست (Lancet) به چاپ رسیده است از تولید ایمنی دوگانه در افراد ۱۸ تا ۵۵ ساله پس از تزریق آزمایشی واکسن ویروس جدید کرونا حکایت دارد.

 

ادرین هیل، یکی از دانشمندانی که در تحقیق دانشگاه آکسفورد مشارکت دارد اظهار داشت که سیستم ایمنی تقریبا همه افرادی که آزمایش بر روی آنها انجام شده است به واکسن تولید شده واکنش نشان داده است. به گفته وی آزمایش های بیشتر بر روی حدود ۱۰ هزار نفر در بریتانیا، آفریقای جنوبی و برزیل همچنان در جریان است. یک آزمایش دیگر نیز قرار است به زودی بر روی ۳۰ هزار نفر در آمریکا آغاز شود.

 

 

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27zpg3