سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/30 17:02
کد خبر: 3201

آنچه از سید محمود موسوی مجد نمی‌دانستید/ از حضور در کاباره‌های دمشق تا جاسوسی علیه ایران + فیلم

مستند «پرسه در مه» برای اولین بار نحوه جاسوسی سید محمود موسوی مجد برای سیا و موساد و اعترافات وی را تشریح کرده است.

موسوی مجد  در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی موسوی مجد رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام موسوی مجد را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ بررسی مجدد پرونده حکم اعدام موسوی مجد را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

 

حوه ی شناسایی این جاسوس

 

"سید محمود موسوی مجد، فردی بود هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا وصل شده بود و در قبال اخذ دلار‌های آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود. یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود".

 

فارس اضافه کرد: "وی به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه هفتاد به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار می‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند. تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه او را به نیرو‌های مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه‌هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسئولیت گرفت. او عضو سازمانی سپاه نبود، ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند".

 

موسوی مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود. این تماس که تحت رصد‌های امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیرو‌های امنیتی قرار می‌گیرد.

 

رفتار مشکوک او باعث می‌شود تا بررسی‌ها در مورد وی دقیق‌تر شود و ارتباطاتش با شبکه‌ای از افسران اطلاعاتی سیا کشف شود.

 

موسوی مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات در مورد مشخصات یگان‌های مستشاری، جنگ افزارها، سیستم‌های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت و آمد آن‌ها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت‌های جغرافیای مراکز مهم و کد‌ها و رمزها، دلار‌های آمریکایی دریافت می‌کرد تا اینکه در همین ایام تحت اشراف اطلاعاتی ایران قرار گرفت و سطح دسترسی هایش کاهش پیدا می‌کند. او پس از جاسوسی آمریکا، به سرویس جاسوسی موساد روی می‌آورد و اطلاعاتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. او حتی در برهه‌ای تلاش می‌کند تا به سرویس اطلاعاتی عربستان وصل شود.

 

سید محمود موسوی مجد جاسوسی در نیروهای سپاه قدس:

 

سید محمود موسوی مجد، جاسوسی در نیروهای سپاه قدس بود. محمود موسوی مجد کسی بود که اطلاعات محل‌های تردد سردار قاسم سلیمانی را لو داده بود. در زمان شهادت سردار سلیمانی گمانه‌زنی‌ها از وجود فردی حکایت داشت که به سرویس‌های بیگانه اطلاعات داده بود.

 

انگیزه سید محمود موسوی مجد برای وطن‌فروشی، دریافت پول بیان شده است. درباره اینکه سیدمحمود موسوی مجد دیگر چه اطلاعات مهمی را از کشور را فروخته است اطلاعات دقیقی عنوان نشده است.

 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درباره موسوی مجد گفته است: «سید محمود موسوی مجد، فرزند سید کاظم؛ هم جاسوس سرویس سیا، هم جاسوس سرویس موساد.

 

عنصر فریب خورده‌ای که در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه قدس اطلاعات جمع‌آوری کرده و محل استقرار و ترددهای حاج قاسم سلیمانی را در اختیار بیگانگان گذاشته است.

 

محمود موسوی مجد، در قبال اخذ دلار آمریکایی جاسوسی می‌کرده و به اعدام محکوم شده است. شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور حکم موسوی مجد را تایید کرده است. در زمانی نزدیک حکم جاسوس سیدمحمود موسوی مجد اجرا می‌شود.»

 

سید محمود موسوی مجد کیست؟+ عکس

 

 

 

سید محمود موسوی مجد کیست؟

 

تصویری با صورتی که نه چندان حرفه‌ای محو شده است منتسب به سیدمحمود موسوی مجد است. از او جز آنچه در بالا ذکر شد اطلاعات زیادی داده نشده است. همین که موسوی مجد جاسوس بوده. پول گرفته. اطلاعات داده. بعد از شهادت سردار سلیمانی شناسایی شده. به اعدام محکوم شده و حکمش به زودی اجرا می‌شود.

 

سیزدهم دی ماه سال گذشته در حمله پهبادهای آمریکایی به یک خودرو در فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به شهادت رسیدند. سید محمود موسوی مجد خائنی بود در این حمله نقش داشته و به نیروهای آمریکایی کمک کرده بود.

 

سید محمود موسوی مجد کیست؟+ عکس

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36jz94