دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/22 06:15
کد خبر: 3886

مسیح علی نژاد خبر دستگیریش را پیش بینی کرد+جزئیات

مسیح علینژاد از احتمال دستگیری‌ اش توسط نهادهای امنیتی ایران گفت.

«معصومه علی‌نژاد قمی» معروف به « مسیح علی‌نژاد » در بیستم شهریور ماه، سال 1355 در قمی‌کلای بابل متولد شد.مسیح علی نژاد دو بار ازدواج کرده است.مسیح علی نژاد از این ازدواج یک فرزند پسر به نام پویان دارد ولی مسیح علی نژاد با کامبیز فروهر خبرنگار ارشد بلومبرگ ازدواج کرد و در حال حاضر ساکن نیویورک است.


کلیپ عروسی ماهچهره خلیلی/بازسازی فیلم همسفر گوگوش و بهروز وثوقی+ویدئو

 

 

 

 " مسیح علینژاد " در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌ پست نسبت به دستگیری خود پس از " روح‌ الله‌ زم " و " جمشید شارمهد " در خارج از ایران، ابراز وحشت و نگرانی کرد.​

 

به نوشته وی، تصاویر فتوشاپی که او را با دستبند در مقابل بازجوها نشان می‌دهد باعث نگرانی و وحشتش شده است! 

 

سوابق کاری:

 

علینژاد خبرنگاری را از سال 1378 با روزنامه‌ی «همبستگی» آغاز کرد و بعد از آن خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «ایلنا» در مجلس ششم بود. او همچنین در روزنامه‌های شرق، بهار، هم‌میهن و اعتماد ملی هم فعالیت داشته است. علی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی ششم و هفتم خبرنگار پارلمانی بود. او در سال ۲۰۰۵ پرداخت عیدی ده میلیون ریالی به نمایندگان مجلس را در خبرگزاری ایلنا افشا کرد که جنجال بسیار آفرید و موجب اخراج وی از مجلس شد. 

 

فعالیت های مجازی:

 

مسیح علی‌نژاد در اردیبهشت ۱۳۹۳ شمسی صفحه ی آزادی یواشکی زنان در ایران را در فیس‌بوک راه‌اندازی کرد که در آن زنان ایرانی عکس‌هایی از خودشان را منتشر کرده و درباره ی تجربه‌هایشان از نبود آزادی پوشش برای زنان ایرانی و آرزوها و خواسته‌هایشان در این مورد حرف می‌زنند. این صفحه بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده دارد

 

 

 

کمپین چهارشنبه های سفید:

 

مسیح علینژاد در برنامه ای به اسم تبلت در شبکه ماهواره ای VOA یا صدای آمریکا همچنین کمپین های دیگری به راه انداخت که در آن از زنانی که در ایران زندگی میکنند میخواست که در روزهای چهارشنبه با شال یا روسری سفید بیرون بیان و یا در مواجهه با افرادی که نهی از منکر میکنند گوشی هاشون و دربیارن و ازشون فیلم بگیرند تا در دنیای مجازی و شبکه های ماهواره ای پخش شود. 

 

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nxdv4