دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/27 14:56
رئیس جمهور | همسر رئیس جمهور
کد خبر: 9387

همسر نخست رئیس جمهور آمریکا درگذشت | رئیس جمهور عزادار همسرش شد

ایوانا ترامپ، همسر نخست دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ۷۳ سالگی درگذشت.

 خبر مرگ همسر پیشین ترامپ را خانواده او اعلام کردند. ایوانا در آپارتمان خود دچار ایست قلبی شد و نیروهای امداد با حضور در محل، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

او مادر دونالد ترامپ جونیور، ایوانکا و اریک بود.

ایوانا ترامپ با نام ایوانا ماری زلنیچکووا تحت حکومت کمونیستی در چکسلواکی پیشین بزرگ شد. او در دهه ۱۹۷۰ آنجا را ترک کرد و در سال ۱۹۷۷ با دونالد ترامپ ازدواج کرد، اما در سال ۱۹۹۲ از او جدا  شد.

ایوانا زلنیچکووا در شهر زلین در منطقه موراویا در چکلسواکی سابق از پدری چک بنام میلوس زلانیک و مادری اتریشی بنام ماری فرانکوا متولد شد.از سنین کودکی پدرش او را به اسکی و مهارت در این ورزش تشویق نمود. در اوایل ۱۹۷۰ وی در دانشگاه کارلف در پراگ تحصیل کرد.

بر اساس گفته زلینکوا ایوانا به عنوان جایگزین در تیم اسکی چک در بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۷۲ برگزیده شد. مهارت او در اسکی سرعت و اسکی مارپیچ کوچک می‌باشد. با این حال در ۱۹۸۹ پیتر پومیزنی مدیر عمومی کمیته المپیک چک گفت که: این ایوانا کیست که همه دربارهٔ او با ما تماس می‌گیرند؟ ما بارها جستجو کردیم، با بسیاری مشورت کردیم و چنین دختری در بایگانی ما وجود ندارد.

زندگی شخصی

ترامپ

به سال ۱۹۷۱، زلینکوا با صاحب آژانس املاک اتریشی بنام آلفرد وینکمایر ازدواج نمود. آن‌ها در ۱۹۷۳ از هم جدا شدند. پس از جدایی او چکسلواکی را به مقصد کانادا ترک کرد تا با یک دوست دوران کودکی بنام جورج اسیرواتکا که در کانادا دارای مغازه وسایل اسکی بود بماند. برای دو سال او در کلاس‌های زبان شبانه در دانشگاه مک گیل شرکت می‌کرد تا از این طریق انگلیسی خود را بهبود بخشد،همزمان به عنوان مدل برای چند شرکت برتر کانادایی فعالیت می‌کرد. در این زمان زلینکوا، اسیرواتکا را ترک کرد تا بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ را در نیویورک تبلیغ کند.

در نیویورک زلینکوا با دونالد ترامپ دیدار کرد. ایوانا و دونالد ترامپ در مراسم مجللی در آوریل ۱۹۷۷ ازدواج کردند. بعد از ازدواج ایوانا به جایگاه‌های بالایی در سازمان ترامپ رسید و به عنوان نایب رئیس طراحی داخلی منصوب شد. در اواخر سال ۱۹۹۰ شایعاتی دربارهٔ رابطهٔ دونالد ترامپ با مارلا میپلز از دختران شایسته سابق جورجیا پخش شد. در پی این شایعات ایوانا در ۱۹۹۱ وکیلی گرفت و درخواست طلاق داد.

در آوریل ۲۰۰۸، ایوانا در ۵۹ سالگی با روسانو روبیکاندی که در آن زمان ۳۶ ساله بود ازدواج کرد. دونالد ترامپ این ازدواج ۳ میلیون دلاری را با حضور ۴۰۰ میهمان در عمارت مار-ئه-لاگوی خود میزبانی کرد. ایوانکا ترامپ ساقدوش او بود. در ۱ دسامبر ۲۰۰۸ ایوانا تأیید کرد که تقاضای طلاق کرده‌است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2onlq4